החקיקה החדשה בניו יורק מדגימה כי בשם זכויות האדם, השוויון והזכות לפרטיות של האינדיבידואל, ניתן להכשיר גם רצח של יצור חסר אונים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הזכות להפלה בחודש תשיעי; יום שחור לזכויות האדם – במדינת ניו יורק אושר בימים אלו חוק המתיר לאישה לבצע הפלה גם בחודש התשיעי.

תומכי החוק מציגים אותו כקידום זכויות האדם. הצגה זו של הדברים מסולפת, המבוססת על היעדר הכרת העובדות או רצון לסלף את המציאות.

החוק המתיר לאישה לבצע הפלה לאחר השבוע ה – 24 להיריונה אינו חדש, והחוק החדש רק דרדר את המצב החוקתי שקדם לו.

עוד בשנת 1970 נחקק במדינת ניו יורק חוק הקובע כי במצבים מסכני חיים לאישה, היא יכולה לבצע הפלה גם לאחר השבוע ה – 24.

החוק החדש קבע שני חידושים מרכזיים: החידוש הראשון הוא כי כעת ניתן לבצע הפלה כאשר ההיריון מסכן את בריאותה, ולא רק את חייה, של היולדת. החידוש השני נוגע לזכות לבצע הפלה אם הרופא קובע כי התינוק אינו בר קיום.

הוראה דומה הייתה קיימת בחוק הישן משנת 1970, אולם רק עד שבוע 24 להיריונה של האישה. מעתה רופאים יהיו רשאים להרוג תינוק בחודש התשיעי לחייו, במקום להיאבק כדי להצילם.

פרוגרסיביות בשבועת היפוקרטס.

החוק החדש רחב מדי בהגדרתו באשר לשאלה מתי היריון מסוכן ל"בריאות" האישה, גם מן ההיבט הפיזי וגם מן ההיבט הנפשי. מעתה פתוחה הדרך לקבוע כי לאישה עומדת זכות לבצע הפלה לאחר השבוע ה – 24, אם ההיריון מסכן גם את בריאותה הנפשית, ולא רק אם יש סיכון (כלשהו, אפילו כזה שאינו מסכן חיים) לבריאותה הפיזית.

הפלה, ראוי להבהיר למי שיש להבהיר עבורו את הדברים, מהווה טראומה שאישה נושאת עמה כל חייה. התרת הפלה לאחר השבוע ה – 24, לעובר בר קיום, בתואנה כי היריון זה יכול לפגוע בבריאותה הנפשית של האישה, רק תגדיל את הטראומה.

נשים רבות חוות חרטה על הפלה שביצעו. העובדה שכעת נשים תצטרכנה להתמודד עם העובדה שהן אחראיות למותו של תינוק בן 9 חודשים לא תשפר את בריאותן הנפשית.

ישנו פתרון קל לבעיה הזאת: נשים יכולות להשתמש באמצעי מניעה ולקחת אחריות על החיים שלהן. מי שרוצה זכויות, צריך גם לעמוד בחובות בסיסיות.

קשה לומר שהחוק הנוכחי מבטא דאגה לבריאותה של האישה. למעשה הוא מבטא התעלמות מבריאותה ומבריאות העובר למען האג'נדה. בהחלטת הסנאט של מדינת ניו יורק מיום 17.1.17 הדנה בתיקון לחוק זה, נקבע כי הפלה היא חלק מזכותו של "כל אינדיבידואל.. לפרטיות ושוויון, ככל שהדבר נוגע לזכויות הרבייה שלו".

לאור זאת, החוק מסמיך כעת מוסדות שאינם רפואיים לבצע הפלה לאחר השבוע ה – 24, נקודת זמן רגישה מאוד לביצוע הפלה, שמצריכה סיוע מקיף של צוות רפואי. החוק מעדיף את "הזכות לפרטיות ושוויון של האינדיבידואל", מאשר את בריאותה של האם, כלומר, האינדיבידואל.

ומעל לכל, עולה הסוגיה הפשוטה שהפלה בחודש תשיעי מהווה רצח לכל דבר ועניין. האם קו ההגנה החדשה לרצח תינוקות יהיה מעתה "הזכות לפרטיות ושוויון של האינדיבידואל"?

סוגיה נוספת שאינה זוכה למענה בהקשר זה היא הטיפול האם ההפלה תתבצע תוך שימוש במשכי כאבים ו/או הרדמה לעובר שעתיד להתחסל על מזבח הזכות לפרטיות ושוויון של האינדיבידואל. שאלה זאת עולה ביתר תוקף כאשר המדובר הוא בהפלה המבוצעת על-ידי מוסדות שאינם רפואיים.

יודגש – עובר בנקודת זמן זאת של חייו הוא יצור חי ומודע לסביבתו. הוא חש כאב. כיצד נטילת חייו של יצור כזה, תוך אדישות לכאב שהוא חש, יכולה להיחשב כצעד גדול בקידום זכויות האדם?

המשפט הישראלי, ראוי לציין, הלך בכיוון הפוך. בשנת 2012 נקבעה הלכת המר, הקובעת כי יש לבטל את הפיצויים הניתנים בגין הולדה בעוולה. מקרים כאלו היו עולים כאשר בא לעולם ולד הסובל מנכויות קשות, פיגור שכלי קשה וכיוצ"ב.

במקרים כאלו נהגו הורי הילד לטעון את הטענה כי טוב היה לולא היה נולד הילד, טענת "טוב מותי מחיי".

בשנת 2012 קבע בית המשפט העליון כי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו קיבע את הזכות לחיים כזכות חוקתית, וחייו של אדם אינם "עוולה", אלא מתנה, גם אם נתנו בנסיבות הקשות ביותר. אם בעבר הורה שבנו אוטיסט יכול היה לבוא לבית המשפט ולטעון כי "טוב מותו מחייו" של בנו על מנת לקבל פיצויים, הרי שבשנת 2012 הדבר נשלל ממנו.

למרות זאת, תקדימי העבר מדגימים כי בתי המשפט בישראל נוטים ללכת, לא פעם, אחר הדין הבינלאומי, וישנו מקום אמיתי לחשש כי אותו בית משפט שקבע את הלכת המר המגדירה את חייו של אדם כזכות שאין לערער אחריה – בין אם הוא נכה, אוטיסט או סובל ממוגבלויות אחרות – יקבע כי זכותה של אישה להרוג בנה הנכה או האוטיסט בחודש תשיעי תגבר על זכותו של אדם לחייו.

החקיקה החדשה בניו יורק מדגימה כי בשם זכויות האדם, השוויון והזכות לפרטיות של האינדיבידואל, ניתן להכשיר גם רצח של יצור חסר אונים.

בניו יורק הדליקו בניינים באורות ורודים כדי לחגוג את "קידום זכויות האישה והאדם". היה כדאי להם להחשיך את האורות, או לכל היותר, להאיר אותם באור אדום דם.

 

 

מיאירים את ׳מגדל החירות׳ במרכז הסחר העולמי החדש, לכבוד החוק ה׳מתקדם׳ החדש המתיר רצח תינוקות עד רגע לפני הלידה

 

 

 

 


מקור הפוסט:

הזכות להפלה בחודש תשיעי; יום שחור לזכויות האדם – במדינת ניו יורק אושר בימים אלו חוק המתיר לאישה לבצע הפלה גם בחודש…

Geplaatst door Adi Ben Hur Adv op Vrijdag 25 januari 2019

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *