מני יצחקי סגר את התיק של קובי כחלון ומילט אותו מכתב אישום = השר כחלון מצוי בניגוד ענינים ונתון לסחיטה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…


״… על איך ולמה סגר מני יצחקי את התיק של קובי כחלון ומילט אותו מכתב אישום. כל מי שחושב שבגלל זה השר כחלון מתנגד להקמת ועדת חקירה בנושא סיכול מינויו של גל הירש, עושה זאת על אחריותו בלבד.״

 

1. ביולי 2013, חתם תנ"צ ברכה ז"ל על ההמלצה הזו להעמיד לדין את קובי כחלון (האח של) לדין, בפרשה שקשורה לוועדה המקומית לתכנון ולבניה בי-ם, שבה כיהן כיו"ר. שימו לב לנוסח: "פעל לקידום עניין של קרוב משפחתו… בניגוד עניינים מוחלט… התגבשה תשתית ראייתית לעבירת הפרת אמונים".

2. ההמלצה הזאת נגנזה ובמקומה הוגשה המלצה חדשה לסגור את התיק. מה גרם למשטרה לשנות את דעתה? יועמ"ש להב 433 לשעבר, נטע גדור, נדרשה לסוגיה הזו בעדות שנתנה במח"ש והסבירה: מי שהורה לסגור את התיק היה ניצב מני יצחקי. היא "התיישרה" עם עמדת יצחקי. ובכן… מה הבעיה?

3. הבעיה היא שקובי כחלון הגדיר את עצמו כ"ידיד קרוב" של יצחקי בפני חוקריו, ביום שבו נקרא להיחקר ביאל"כ. אם כחלון הוא "ידיד קרוב" של יצחקי, אז ליצחקי אסור לעסוק בתיק כחלון בגלל ניגוד עניינים. אבל כמו שראינו, הוא לא רק עסק בתיק. לפי היועמ"ש של להב – הוא גם הורה לסגור אותו.

4. הקצין שחקר את כחלון, הוא פקד בשם קובי קדוש שעדיין משמש חוקר בילא"כ. קדוש אמר בעדות במח"ש מפורשות שהוא הרגיש שקובי כחלון מזכיר שוב ושוב ההיכרות עם המפקד הבכיר שלו כסוג של איום כלפיו.

5. זה המקום לספר שכל החקירה הזו טבלה בזוהמה נוספת בפרשת פישר-מלכה. מלכה היה ראש הצוות כאן. זו גם הסיבה שמח"ש בכלל גבתה עדויות בתיק הזה. כך היה: מלכה הדליף לפישר על החקירה. פישר פנה לקבלן יאיר ביטון שיציע לכחלון שירות "סגירת תיקים". כחלון סירב להצעה, ורץ לספר ל"ידיד" יצחקי.


6. לפי העדות של כחלון – יצחקי לא אמר לו ללכת למח"ש, אלא הורה לו לספר לחוקרים את העניין הזה בפתח החקירה ביאל"כ. אם זה נכון – זו התנהגות תמוהה מאוד מצד קצין בכיר.

7. ערן מלכה סיפר לחוקרי מח"ש כמה פעמים על ההתערבות של יצחקי לטובת כחלון אבל החוקרים לא ממש לקחו אותו ברצינות. אפשר להבין אותם – בכל זאת, מדובר בערן מלכה. אבל בספטמבר 2015, אחרי שהוא הורשע וכבר לא חשש מהפללה עצמית – הוא חזר על הסיפור ואפילו הביא למח"ש מסמכים.


8. בעקבות מסירת המסמכים, יצחקי עצמו זומן לעדות במח"ש. זו ככל הנראה העדות הקצרה ביותר שתקראו בחייכם – עמוד ורבע בסך הכל (בכתב יד, שזה גם דבר יחסית חריג). משום מה הוא לא עומת עם המסמכים שמסר מלכה, גם לא עם עדות היועמ"ש גדור. אבל נאלץ לחזור בו מטענה שהוא "לא מכיר" את כחלון.

9. אם הגעתם עד לכאן (שזה מרשים), אז בטח תעזור לכם טבלה, שתעשה סדר בגרסאות ולהתרשם באופן אישי – האם מני יצחקי סגר לקובי כחלון את התיק בניגוד עניינים? קראו שוב את העדות הרזה של יצחקי ושאלו את עצמכם גם כמה רצינית הייתה הבדיקה של מח"ש בעניין.

10. תגובות: יצחקי לא הגיב. קובי כחלון: החקירה נסגרה משיקולים עניניים. מח"ש: הנושא נבדק ולא נמצא חשד לפלילים. המשטרה: מיחזור של טענות ישנות. למי שרוצה לקרוא את החפירה כולה: בלינק הבא ולטובת מי שאין מנוי – הנה הכתבה הסרוקה.

 

————————–

האם בלהב 433 מקבלים אישורים סיסטמטיים לעקוב אחר אנשים, ללא צורך בחשיפת זהותם וללא ביקורת שיפוטית?

שלשום (ב') התקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת על בקשתו של תנ"צ גיא ניר לקבל חסינות בתמורה להעברת חומר נגד בכירי המשטרה. נטעאל בנדל, הכתב המשפטי של 'מקור ראשון', דיווח על מה שנאמר בוועדה ובהמשך עו"ד מיכאל דבורין, המייצג את תנ"צ ניר, תרם את חלקו לדיון. [מקור]

 

הבוקר התראיינתי אצל אראל סג"ל על הופעתו של תנ"צ גיא ניר בפני ועדת הפנים של הכנסת והגילויים שעלו ממנה, על תרבות הסיכולים במשטרה והקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לקבל צו שיפוטי להוצאת מחקרי תקשורת כנגד אזרח בלי לציין את שמו או את העבירות בהן הוא חשוד.

תזכורת:

אחד נגד כולם: ראש חטיבת המודיעין לשעבר תנ״צ גיא ניר מפרט כיצד נמנע מינויו של גל הירש לתפקיד המפכ״ל

קריאה רלוונטית:

מקור הציוצים:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *