מסכת ההיפנוזה של בלייזי פורד ממשיכה להסתבך עם הפוליגרף שלה

בלייסי פורד

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

במהלך השימוע בסנאט שעברה כריסטין בלייסי פורד אשר מאשימה את השופט קאוואנו בנסיון אונס, עו"ד שלה התערב מיד כאשר נשאלה אם מישהו ייעץ לה כיצד לקחת מבחן פוליגרף, הוא טען שזה שאלה שאולי בטעות נוגעת ליחסי עו"ד לקוח ושהיא לא צריכה לענות על זה. הועדה הגיעה לפשרה שתענה אם באופן כללי מישהו ייעץ, והיא עונה שלא, אך ייתכן והעו"ד שלה הדריך אותה והם יכולים להסתיר זאת מתוקף חיסיון יחסי עו"ד לקוח. הפאניקה פה של העו"ד מעוררת תהיות, ואכן יש מה לתהות לגבי התשאול שלה באותו נושא. מדובר גם בעו"ד השנייה שלה שתוזכר בהמשך אשר היית איתה בחדר בו נעשה הפוליגרף באותו הזמן.

מהשימוע עולה  שהיא לא שילמה בעצמה על הפוליגרף ולא יודעת מי שילם. החוקרת בסנאט אומרת לגב' פורד כי הועדה ביקשה ,מלבד תוצאות הפוליגרף (שלא נתנו להם), צילום או תיעוד קולי, ונשאלה אם היה כזה, אך פורד ענתה שאינה זוכרת. כמו כן התגלה שהיא עשתה את הבדיקה באותו יום או למחרת הלוויה של סבתא שלה.

הנה משהו שהיא עונה במהלך תשאול זה:

"אז אני זוכרת שחיברו אותי למכונה שהונחה על גופי, ונשאלתי המון שאלות ובכיתי המון, זה הדבר העיקרי שאני זוכרת, אני לא יודעת, אני יודעת שהוא טרח להסביר בפוטרוט על מה הוא הולך לעשות, אבל, אני פשוט הייתי ממוקדת בערך על מה שאני הולכת להגיד והפחד שלי מזה, אני לא הקשבתי לכל פרט שהוא אמר, אם זה הוקלט בוידאו או אודיו(קול)."

ובכן, הבחור שעשה לה את המבחן התראיין כמה פעמים והסביר מה היה, מה שגם יצא לתקשורת, וזה שהיא נשאלה סך הכל שני שאלות על תצהיר שכתבה. האם משהו מההצהרה שלה שקרי? והאם היא המציאה משהו מההצהרה שלה? התשובה שלה לשתי השאלות היית "לא". כל זה היה לאחר ראיון שערך איתה, כנראה כוונתה בכל השאלות שנשאלה כשבכתה היה לראיון זה, אשר ייתכן והיה בכלל תדרוך ואשר לא כלל את הפוליגרף, ובכך היא נתנה רושם במכוון מוטעה לגבי התהליך.

אך הנה כמה דברים חמורים המתבררים לנו. להלן התצהיר של עורך הפוליגרף, נטען שבחדר היית עורכת הדין שלה, ליסה בנק, יחד עם בלייסי פורד, ושמבצע הפוליגרף יצא מהחדר, ונתן להן לכתוב תצהיר אשר עליו חתמה גב' פורד לאחר שחזר לחדר בנוכחותו. ייתכן ופה היא עברה תדרוך שעו"ד במהלך השימוע מיד קפץ לנסות לטייח. כאמור שתי השאלות שנשאלה היו רק בנוגע לאותו תצהיר.

(ראו חלק מסומן באדום).

בלייסי פורד

לא ניתן לדעת אם בלייסי כתבה את כל התצהיר או רק חלקו, היא לא נשאלה על כך, ייתכן ובתשובתה התייחסה רק לחלק שהיא כתבה, ואין דרך לאמת אם גם עורכת הדין שלה לא הוסיפה משהו. יתר על כן היא אמרה בשימוע שמלחץ, כתב היד שלה היה גרוע, בטון מתבדח, אך ייתכן וזה עלול לחפות על כך שכתב היד לא נראה כל כך עקבי, זאת יחד עם מחיקות של פרטים מסויימים ופרטים שסתרו דברים אשר כתבה במכתב לדיאן פיינשטיין בו התלוננה על האירוע לראשונה. לפיינשטיין היא כתבה שהיית בחדר עם עוד 4 אנשים, כאשר בתצהיר כתבה 4 גברים ושני נשים, גם אם אחת הנשים זאת היא, יש עדיין סתירה.

בלייסי פורד

בלייסי פורד

עכשיו שימו לב שבמכתב שמו המלא והמפורש של המואשם ברט קאוואנו אינו מוזכר. רק השם ברט, בלי שם משפחה, זה אפילו חמור יותר כיוון שזה מותיר מקום לפרשנות. מעל שמו של ברט כתוב איזו תוספת ששני הבחורים היו בחדר איתה, אך למשל המילה ברט יכולה להתפרש קקיצור למילת ייחוס למישהו שהוא ממוצא בריטי\אנגלי\אנגלו-סכסי כפי שכנראה היה זהות התוקף, אם היה. ולכן ייתכן והמילה ברט התייחסה עם התוספת מעל, למוצא שני הבחורים שהיו איתה בחדר.

ייתר על כן כתבנו כבר שפורד עזרה לכתוב מחקר על היפנוזה מדיטציה ויוגה, כאשר מדיטציה היא כלי אשר יכול לאפשר ל"עבוד" על בדיקת פוליגרף, בטח עם כל הפרטים לעיל אשר מקלים מאוד על גודל הסילוף שאותו יש להסתיר. בסיפור של פושע לשעבר לעיתון VICE מ2015, יש עדות בה איש מקצוע מסביר לו (דרך אימו) כיצד לעבור בדיקת פוליגרף על ידי סוג של היפנוזה עצמית דרך מדיטציה בה אתה מתמקד על נקודה אחת מסויימת במהלך המבחן.

Apr 14 2015, 3:00am
How to Beat a Lie Detector Test
A story of illegal drugs, youthful mistakes, Texas prison, polygraph machines, a Jewish mother, and one road trip gone extremely awry.

This proved to be of use in the plan my mother hatched to keep me out of prison. An associate of hers, she told me over breakfast one morning, 2 knew how to defeat a polygraph test. He had briefed her on some basic techniques, which she shared with me.3

Self-hypnosis seemed to be the basis of it. Pick a focal point in the room and stare at it. Take care to control your breathing. Count back from ten a few times. Use these simple techniques to fix yourself in a lightly meditative state and remain there. Polygraph machines, she told me, cannot distinguish between truth and falsehood. They merely record physical arousals—elevation of heart rate and blood pressure, respiration, and skin temperature—brought on by the emotional stress of deception. Control these responses and for the purposes of the test you are telling the truth.

המאמר שבלייסי פורד עזרה לכתוב:

בלייסי פורד היפנוזה

כריסטין בלייסי פורד פרסמה מאמר ב-2008 על היפנוזה עצמית המשמשת ל״אחזור ויצירת סיטואציות מלאכותיות״

 

 

ובכן, שימו לב מה מתגלה עכשיו, שקר תחת שבועה של גב' פורד, היא טענה שמעולם לא קיבלה הנחיות כיצד לעבור בדיקת פוליגרף ואינה יודעת, אך מסתברת שייעצה לחבר כיצד לעשות בדיוק את זה בעבר.

החבר לשעבר, ששמו צונזר בהצהרה, אמר גם שפורד לא הזכירה את קוואנו ולא אמרה שהיא קורבן של התנהגות מינית פסולה במהלך התקופה בין שנת 1992 עד 1998. הוא אמר שהוא ראה שפורד עוזרת לאישה שהוא מאמין היתה "חברתה הטובה מכל החיים" להתכונן לבדיקת פוליגרף פוטנציאלי. הוא הוסיף כי האישה התראיינה עבור מקומות עבודה ב- FBI ופרקליטות ארה"ב.

הוא גם טען כי פורד מעולם לא השמיעה כל חשש מפני טיסה וכנראה לא היתה לה בעיה לחיות בדירה קטנה עם דלת אחת – בסתירה לטענותיה כי היא לא יכלה להעיד מיד כי פחדה לנסוע במטוסים, וכי זיכרונותיה של התקיפה לכאורה של קוואנו גרמה לה להרגיש לא בטוחה בחלל סגור או ללא דלת הכניסה השנייה.

ביום שלישי בערב, בהתייחסו להצהרת החבר לשעבר, דרש צ'אק גראסלי, יו"ר ועדת המשפט, במכתב חריף כי עורכי הדין של פורד ימסרו את הערות המטפל שלה וחומרי מפתח אחרים, וטען שהיא בכוונה אינה אמרה אמת לגבי הניסיון שלה בבדיקות פוליגרף במהלך השימוע בסנאט הדרמטי ביום חמישי.

תחת חקירתה של התובעת המנוסה רייצ׳ל מיטשל בשבוע שעבר, פורד אמרה כי היא מעולם לא ניהלה שיחות עם מישהו על איך עוברים פוליגרף ומעולם לא נתנה טיפים ועצות למי שחיפש לעשות בדיקת פוליגרף". היא שוב ושוב אמרה כי התהליך היה מלחיץ ולא נוח.

אבל בהצהרתו בכתב של החבר לשעבר כי ״ראיתי את ד"ר פורד עוזרת ל[מוניקה ל.] מיקלין להתכונן לבדיקת פוליגרף פוטנציאלית״ ופורד "הסבירה בפירוט למה לצפות, איך פוליגרפים עובדים ועזרה [לה] להכיר ולהיות פחות עצבנית לגבי הבחינה," באמצעות הרקע שלה בפסיכולוגיה.

צילום: הצוות משפטי של כריסטין בלייסי פורד שחרר את תמונה של הפוליגרף שלה מאוגוסט

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *