המֶם החדש שמטריף את השמאל בארה״ב וגרם לחסימת יותר מ- 1,500 משתמשי טוויטר

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 צפו בגרסת הווידאו של מֶם הדב"ש החדש שמטריף את השמאל הקיצוני בארה"ב וגרם לחסימת יותר מ- 1,500 משתמשי טוויטר… 


 

מֶם הדב"ש החדש שמטריף את השמאל הקיצוני בארה"ב

טוויטר חסמו וחוסמים אלפי משתמשי טוויטר שפרסמו או מפרסמים את המֶם החדש, ככל הנראה מתוך פחד מהווירליות המטורפת שהוא זוכה לה בקרב קהלים נרחבים ברחבי הרשת, שעלולה להשפיע על בחירות אמצע הקדנציה לסנאט ולבית הנבחרים בארה"ב שמתקיימות בעוד כ-3 שבועות.

לפי וויקיפדיה, "מֶם" הוא כל מאפיין תרבותי שאינו חומרי שמשתכפל ומתפשט ממוח למוח, למשל, אופנה היא לא דבר חומרי אבל היא כן מועברת ממוח למוח בדרך של אימוץ וחיקוי שמתפשט בקרב חלקים גדולים באוכלוסייה. באופן דומה, דת משתכפלת מההוגה אל מאמיניו הראשונים ומהם הלאה. ,ה-מֶם מהווה את המקבילה התרבותית למונח הביולוגי "גן". בעוד גן משתכפל ומתפשט באוכלוסייה באופן ביולוגי, מֶם מתפשט באופן תרבותי.

לפני כשנה, אנשי השמאל הקיצוני בישראל על נציגיהם במפלגת התקשורת האופוזיציונית, ניפחו שיתוף פשוט של מֶם ע"י בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, לסיפור גדול. עידן דה ארץ כתב אז שהמסקנה החשובה ביותר שלו היתה שאנשי התקשורת בישראל לא מבינים מֶמים בשום צורה שהיא. אין שום דרך אחרת להסביר את התגובה ההיסטרית שלהם ואת התיוג של המֶם שיאיר שיתף כ-"אנטישמי". הפוסט המלא של עידן, בתגובות.

היום מסתבר שהשמאל אותו שמאל כמו שהים אותו ים, ובדיוק כמו כאן גם השמאל בארה"ב לא מבינים מה זה מֶם. לא מבינים את ההומור, לא את המשיכה, לא את הביקורת ועוד פחות מכך את הפופולריות והוויראליות העצומה. הטירוף האחרון גם הוליד מחקר שבדק עד כמה הם לא מבינים, והוכיח שלא רק שהם לא מבינים, אלא שכל המֶם הוויראליים מקורם בקבוצות אנטי-שמאלניות ברשת.

מֶם הדב"ש הופך וויראלי
לפי וויקיפדיה, דב"ש (NPC) הוא "דמות בלי שחקן" במשחקי תפקידים ובמשחקי וידאו – כל הדמויות הקיימות במשחק שאינן משוחקות על ידי בן אדם אלא לרוב ע"י בינה מלאכותית במשחקי ווידאו או ע"י שליט המבוך במשחקי תפקידים. הדיוק בביקורת של מֶם היא שהופכת אותה לוויראלית. הטענה היא ש"לוחמי הצדק החברתי", הנאו-מרקסיסטים, הפוסט-מודרניסטים הקיצונים בוגרי מדרשות דת השמאל, לא מסוגלים לחשוב בעצמם, אלא חוזרים כמו רובוטים על מה שמוכרים להם בטמבליזיה בהתאם לצווי התקינות הפוליטית, בעלי השקפת עולם מומצאת במקום כזו המעוגנת במציאות.

המֶם ממחיש את הרעיון שרבים מהאנשים שאנחנו מכירים ופוגשים אותם יום-יום, "תוכנתו" איך להתנהג, לפעול, לדבר והכי חשוב – איך לחשוב, בדיוק באותו האופן. נראה שהם פשוט מנסים להשתלב ולהתנהג כמו כולם, להראות כמו האנשים שמופיעים בטלוויזיה או אלה שמדברים ברדיו. את אמונותיהם החברתיות הם מקבלים מהאנשים המצחיקים בטלוויזיה. את כל דעותיהם וגינוניהם הם מקבלים באריזה מוכנה "במיוחד" עבורם. הם נוהגים להדהד בקלות את עיקרי אמונתם שמשתנה תדיר, אבל משחקים אותה כאילו מדובר במסקנות טבעיות שהם הגיעו אליהן בכוחות עצמם.

הכי חשוב, נראה שכולם מריצים בדיוק את אותה תוכנה בראש ולא מסוגלים לעדכן את השקפת עולמם עד שלא יורידו עדכון גרסה, גרסה שהכין להם בכיר בפייסבוק, ערוץ 2 או קבוצת סלבים שהם מעריצים.

הסיבה שהמֶם הזה כל כך אפקטיבי זה שהוא מאיר חזק על תפקוד מרכזי ויסודי באדם: זיהוי דפוסים. האספקט הזה בטבע האדם שהדב"ש ("הדמות ללא שחקן") הממוצע פשוט כיבה. זיהוי הדפוסים וההבדלים הכל כך אנושי, מגיע עם מגוון ענק של כינויים והגדרות שמסתיימות ב-פוביה ו-איזם. לכן לאחר שעבר אימון במדרשות דת השמאל, או שטיפת מוח ממקור כזה אור אחר או סתם מתוך בחירה, הדב"ש הממוצע פשוט כיבה את ההיבט הבסיסי הזה בטבע האדם, והפך את יכולת ההתבוננות והביקורת העצמית למשימה בלתי אפשרית.

 

 

2] עידן דה ארץ, 11.09.2017: הדבר העיקרי שלמדתי מכל פרשת יאיר נתניהו והמם שהוא שיתף ממצנקש, זה שהתקשורת
בישראל לא מבינה ממים בשום צורה שהיא ועוד יותר לא מבינה איך הם עובדים

הדבר העיקרי שלמדתי מכל פרשת יאיר נתניהו והמם שהוא שיתף ממצנקש, זה שהתקשורת בישראל לא מבינה ממים בשום צורה שהיא ועוד יותר…

Geplaatst door Idan De Eretz op Maandag 11 september 2017

[3] דב"ש (NPC) – "דמות בלי שחקן" במשחקי תפקידים ובמשחקי וידאו

 

[4] ווידאו – פאול ווטסון, יוטיובר ופעיל ימין בריטי 16.10.2018: על המם החדש שמחרפן לחלוטין את השמאל בארה"ב

[5] בחור אמריקאי קורא שרשור ארוך של תגובות בטוויטר לציוץ של שמאלן קיצוני שמנסה להזהיר את חבריו מפני המֶם החדש, ונקרע מצחוק

[6] בחור אמריקאי אחר טוען שטוויטר חוסמים את המֶם המאוד אפקטיבי הזה מסיבות פוליטיות

[7] בחור אמריקאי שלישי מגיב בווידאו, מסביר את הנושא ומעלה טענות טובות

[8] בחור אמריקאי רביעי מסביר טוב מהזווית שלו

[9] מישהו חיבר "שיר נושא" למֶם הדב"ש

[10] פעיל שמאל קיצוני, מנהיג כת האנטיפה בסניף בוסטון, פרסם סרטון קצר שממחיש בדיוק, אבל ממש בדיוק את כל הטענות נגדם…

[11] אם תחפשו עכשיו ביוטיוב את המילה NPC תמצאו עוד המון, המון סרטונים בנושא הוויראלי הזה.

https://www.youtube.com/results?search_query=NPC

 


מקור הפוסט:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *