המהלך של נתניהו בנאום הקונגרס היה מדינאות ברמה הגבוהה ביותר

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

״המהלך של נתניהו בנאום הקונגרס היה מדינאות ברמה הגבוהה ביותר. זה היה הימור מחושב לטווח ארוך. במחיר העימות והסיכון המיידי מול הממשל העוין של אובמה, שהיו לו מחירים, הרווחנו הרבה מאוד בטווח הבינוני״

התראיינתי עכשיו אצל דקל-סגל, ועלתה שם נקודה שאני רוצה להרחיב טיפה.אני חוזר לנאום של נתניהו בקונגרס ב-2015. כמו שאתם…

‎Posted by Ran Baratz on‎ חמישי 10 מאי 2018

הפוסט של רן ברץ (לינקים ותוספות של קונספיל):

התראיינתי עכשיו אצל דקל-סגל, ועלתה שם נקודה שאני רוצה להרחיב טיפה.

אני חוזר לנאום של נתניהו בקונגרס ב-2015. כמו שאתם אולי זוכרים, בעקבות התגובה המזלזלת של אובמה לנאום הזה גם כתבתי פוסט קצר וכועס, שלימים חולל מהומה קלה בממשל האמריקני. ככה שיש לי פה גם נקודה אישית.

 

 

לאותו נאום, שכאן לעגו לו הפרשנים והידעונים, היו שתי תוצאות מרכזיות.

הראשונה היא התבוננות חדשה על ישראל מצד מדינות ערב שחוששות מאיראן. נתניהו התייצב נגד ההסכם עם האייתוללות גם במחיר עימות מול ארה"ב, ובתמורה זכה לשדרוג משמעותי במעמדו כמנהיג אזורי. השדרוג הזה, יש לקוות, עוד יניב לישראל פירות חשובים.

התוצאה השנייה של אותו נאום הייתה לגיטימציה מתמשכת בימין האמריקני להתנגד להסכם, מתוך הבנה שהוא רע ומזיק לישראל, ושישראל מבינה ויודעת את זה היטב. רק כעת, לאחר שטראמפ זכה בבחירות והחליט לצאת מן ההסכם, אנו רואים כמה התוצאה הזו חשובה.

טראמפ יוצא מהסכם הגרעין עם איראן!

"כשאני מבטיח – אני מקיים"צפו בנאום הכי חשוב של נשיא אמריקאי עד כה בעידן המודרני!

‎Posted by ‎טראמפ כחול-לבן Trump White & Blue‎ on‎ יום שלישי 8 מאי 2018

 

המהלך של נתניהו בנאום הקונגרס היה מדינאות ברמה הגבוהה ביותר. זה היה הימור מחושב לטווח ארוך. במחיר העימות והסיכון המיידי מול הממשל העוין של אובמה, שהיו לו מחירים, הרווחנו הרבה מאוד בטווח הבינוני.

שיחת אובמה ונתניהו

לשמוע ולראות כדי להאמין – תמלול שיחת הטלפון בין אובמה לנתניהו.בחדשות הערוץ הראשון טענו הערב כי "מקור אמריקאי" העביר לידיהם תמלול של השיחה. אורכה היה 35 דק', כך נאמר, אז התמלול אינו מלא, מן הסתם.עדכון: הבית הלבן פרסם הכחשה גורפת וטען כי אין שום דמיון בין התמלול הנ"ל למה שהתרחש במציאות. ממשרד ראש הממשלה יצאה הודעה דומה.אובמה: אני דורש שישראל תסכים להפסקת אש חד-צדדית מיידית ותעצור כל פעילות התקפית, במיוחד תקיפות מהאוויר.נתניהו: מה תקבל ישראל בתמורה לעצירת האש?אובמה: אני מאמין שחמאס יעצור את ירי הרקטות – שקט תמורת שקט.נתניהו: חמאס הפר את על חמש הפסקות האש הקודמות. הוא ארגון טרור המחויב להשמדת ישראל.אובמה: אני חוזר ומצפה מישראל שתעצור את כל פעולותיה הצבאיות באופן חד צדדי. תמונות ההרס מעזה מרחיקות את העולם מעמדת ישראל.נתניהו: הצעת קרי הייתה בלתי מציאותית לחלוטין והעניקה לחמאס יתרונות צבאיים ודיפלומטיים.אובמה: בתוך שבוע מתום הפעולות הצבאיות של ישראל, יתחילו קטאר וטורקיה מו"מ ים חמאס על בסיס הבנות 2012, ובהן התחייבות של ישראל להסיר את המצור וההגבלות מעל עזה.נתניהו: קטאר וטורקיה הן התומכות הגדולות ביותר של חמאס. אי אפשר לסמוך על כך שיהיו מתווכות הוגנות.אובמה: אני סומך על קטאר וטורקיה… ישראל אינה במצב שהיא יכולה לבחור את המתווכים. נתניהו: אני מתריע כי חמאס יוכל להמשיך ולשגר רקטות ולהשתמש במנהרות להתקפות טרור…אובמה (משסע את נתניהו): הכדור במגרש של ישראל, והיא חייבת לעצור את כל פעולותיה הצבאיות.[הערה: אפשר לחזות בימים אלה במהלומות בין ישראל לארה"ב במישור הדיפלומטי. הבחירה של ממשל אובמה בציר קטאר-טורקיה על פני סעודיה-מצרים פוגע קשות באינטרסים של ישראל וניתן להבחין בין השורות בלחץ שישראל מנסה להפעיל בחזית זו. אז הייתה לנו הדלפת המסמך של קרי > הצהרת קרי בפומבי כי נתניהו היה זה שביקש ממנו לפעול להפסקת אש הומניטרית > והדלפת השיחה הזו (גורם אמריקני בכיר?). עכשיו נחכה לתגובה האמריקנית הבאה]רוצים להבין מה עומד מאחורי המדיניות ההזויה של אובמה? קראו את המאמר המצויין הבא: http://bit.ly/1rzJh2S

‎Posted by ‎שיחת חוץ‎ on‎ יום שלישי 29 יולי 2014

 

חשיפת מסמכי הגרעין האיראני עובדת באותו מישור דיפלומטי. כמו הנאום בקונגרס, נתניהו הפך לגלויים עניינים שבדרך כלל נשארים מאחורי הקלעים. כך הוא שידר לא רק עוצמה ישראלית, אלא גם הכריח את מנהיגי המדינות להתמודד עם דעת הקהל אצלם בבית בנוגע לשקרי איראן וכוונותיה הזדוניות.

עכשיו לנקודה האחרונה. את העקרון הזה, של שימוש בדעת הקהל ככלי דיפלומטי ביחסי חוץ, למד נתניהו מאביו, בנציון נתניהו. אביו למד אותו ומייחס אותו לזאב ז'בוטינסקי. כך שיש כאן המשך ישיר לתפיסה המדינית של הימין הציוני, כפי שעוצבה לפני כמעט מאה שנה. עבור היסטוריון זה עניין מרתק. עבורנו זה קיומי. 

 

 

תזכורת קונספיל:

״בטהרן רואים בבחירת אובמה משהו שיביא לדמורליזציה של כוחות הביטחון האמריקאים בכך שיטילו ספק בניצחונותם בעיראק ואפגניסטן, ואלי אף יהפכו אותם לתבוסה. נסיגה של ארה"ב מהמזה"ת תחת אובמה תוכל לתת לאיראן את מימוש הרצון שלה לעלות לכוח באזור. טהרן מאוד מעוניינים לשלוט בעיראק [הערה:זה מה שקרה! אובמה נסג מעיראק ברגע הכי קריטי לאחר שבוש בנה שם ממשל שיעי, והגיש לאיראן את עיראק על מגש של כסף!]. על ידי שליטה בעיראק איראן מתכוונת להפוך לכוח המתפרס כל הדרך עד הים התיכון דרך סוריה ולבנון.

בכנס ה"עולם ללא אמריקה" חלק מהדוברים העלו השערות שאובמה יראה הזדהות עם הצד הפלשתינאי בסכסוך הישראלי-פלשתיני. אחמדינג'אד מקווה לשכנע את אובמה לאמץ את הפתרון האיראני לסכסוך, יצירת מדינה אחת שבה היהודים מהר יהפכו למיעוט…

אם לשפוט לפי הבאזז אצל בלוגרים איראנים, בעוד ההנהגה החומייניסטית מחבבת את אובמאו, רוב האיראנים לא ממש אוהבים אותו ומתארים אותו כמתרפס בפני המולות. איראן, יחד עם ישראל, הם המקומות היחידים במזה"ת בהם ארה"ב נשארת פופולארית. נשיאות של אובמה, הנתפסת כידידותית לשלטון המדכא בטהרן עלול לשנות מצב זה.
———————————————-

1.ה"מאהדאויאט" ("הרוח של המהפיכה") הוא האמונה במאהדי והמאמץ להתכונן אליו, והוא מעין קוד למהפיכה האסלאמית על פי אחמדינג'אד.

2. ה"גייסט" ("רוח העולם") הוא האמונה בכינונו של מִילֶניוּם סוציאליסטי כחוק טבע, הוא מעין קוד למהפיכה האדומה על פי מרכס.

 


קריאה רלוונטית:

בדרך למזרח תיכון חדש (חלק א’)[מהפכות מהונדסות]

בדרך למזרח תיכון חדש (חלק ב’) [פוקישימה]

 

ברית איראן ארה"ב

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *