האם גם גוגל תכפה עלינו את התקינות הפוליטית שהיא מכתיבה על עובדיה?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

בכתבה קודמת דיווחנו לכם על שתי תביעות ענק נגד טוויטר, גוגל ויוטיוב בגין הפעלת צנזורה ממוקדת נגד שמרנים וליברטנים. התביעות הוגשו על ידי אוניברסיטת פרגר ורוג׳ר סטון.

בכתבה אחרת סיפרנו על ג׳יימס דמור, מחבר המזכר המפורסם בנושא הגיוון ששמו ״תיבת התהודה האידיאולוגית של גוגל״.

אתמול אוניברסיטת פרגר פרסמה סרטון בו מתאר ג׳יימס דמור כיצד הוא חווה ממקור ראשון את האופן שבו גוגל משתמשת בהשפעתה הדורסנית על מנת להפריע, להפחיד ואף לצנזר אנשים המביעים דעות שאינן תואמות את אידיאולוגיית התקינות הפוליטית שלה.

״הייתי מהנדס תוכנה בכיר בגוגל״, אומר דמור. ״עד שהם פיטרו אותי, כי עשיתי משהו בלתי נסלח, משהו שנוי במחלוקת, שהיה הסיפור מספר אחד בחדשות במשך ימים. הפשע שלי: כתבתי מסמך פנימי אשר, בין השאר, הציע שגברים ונשים, בממוצע, הינם שונים. כפי שאמרתי לך: דבר בלתי נסלח״.

הוא מסביר, ״השקפת העולם הפוליטית הפרוגרסיבית, שהיא הדומיננטית בגוגל ובתקשורת, היא שכל הפערים בחברה נובעים מעוולות, או שבמקרה זה, הפער בין המינים בטכנולוגיה הוא רק בגלל צורה כלשהי של סקסיזם.

"אבל האם זה נכון?" הוא מעז לשאול.

דמור מציין כי השקפות השמאל של גוגל בנושא הפערים בין המינים פוגעת במוראל, חונקת את החדשנות, והופכת למדירה ובלתי נסבלת. דבר זה הוביל אותו לחקור את הנושאים האלה ובסופו של דבר לכתוב את התזכיר שכלל את הממצאים שלו.

״מה גיליתי?״ הוא אומר. ״שלא כל פער בין גברים לנשים נובע מסקסיזם. לפחות חלק מזה ניתן לייחס לעובדה שלגברים ולנשים מטרות שונות לגבי הקריירה שלהם וחייהם.״

המנהלים מיד גינו את המזכר ופיטרו אותו במהירות.

״האם גוגל תכפה על המשתמשים שלה את אותן השקפות תקינות פוליטית שהיא מכתיבה על עובדיה?״ שואל דמור.

צפה בסרטון:

 

____________

כתבות רלוונטיות:

בדרך: שתי תביעות ענק נגד טוויטר, גוגל ויוטיוב על חסימת דעות ימין 

גוגל- פוליטיקת זהויות הורסת טכנולוגיה

דניס פרגר: על אובדן חופש הדיבור בארה”ב

מותו של האינטרנט