מדוע אבחר יאיר לפיד, באם ראש הממשלה יתפטר.

בנט לפיד

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

שלטון גנרלים זה שלטון מסוכן למדינה, הרמטכל האחרון שהיה פה גרם לכאוס, אומרים לא להפיכה צבאית.

 

 

 

מערכת קונספיל שלום, נא הביאו את דברי ככתבם וכלשונם.

 

אם נחשוב מה היה פה עם הרמטכלים האחרונים שהגיעו לרשות הממשלה אז לא צריך ללכת רחוק, האחרון שהבהם היה אהוד ברק שגם לבלאגן רציני תוך שהוא מחשיב עצמו לנפולאון – לא פחות, ברק ניהל את המדינה כגנרל וחשב שהוא יכול לעשות במדינה כבצבא (בצבא הוא כבר היה עסוק בהלשנות על מבצעים חשובים בדמות חיסול סדאם חוסין מה שגרם לחיילים להרג – אסון צאלים).

 

 

הרמטכ"ל שהיה לראש ממשלה בשנות ה 90 של המאה הקודמת הלא הוא יצחק רבין, יצחק רבין נסחף לתוך אוסלו כפי שבגין נסחף לתוך לבנון, יצחק רבין היה שבוי בקונספציה כמו אז במלחמת יום כיפור ועל מנת שלא ליפול לתוך קריסה נפשית כפי שהיה במלחמת ששת הימים (1967) הוא המשיך להכניס בעצמו אופוריה בזמן שאזרחים נרצחו.

 

באם ראש הממשלה יתפטר עדיף כבר מישהו שיש לו ניסיון פוליטי בדמות יאיר לפיד, יאיר לפיד עשה מסלול במשרדי ראש הממשלה בעוד הרמטכ"ל גנץ הוא טירון פוליטי, הוא אולי מבין באייך לסדר את גולני מסביב לבית חולים כמו ברווזים, אבל פוליטיקה זה מקצוע.

 

שלטון גנרלים מפחיד ומטריד – הכיוון של המדינה כמדינת צבא הוא בעייתי ביותר, הצבא הוא לא שומר הדמוקרטיה, הצבא הוא רק כלי לשימוש המדינה, מדינות שבהם הצבא הולך לכלי ברמה של הפיכה צבאית זה דבר שאזרחי ישראל צריכים לשים לב אליו.

 

אייך אמר עמיר פרץ בזמנו "גנראלים, אדימרלים"

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *