עמית סגל יודע על בג״ץ ו׳הבונים החופשיים׳, ואתם?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

עמית סגל יודע, ואתם?

״שיטות שוחד מחליאות כמו שנחקרות כעת היו מתקשות להתגבש במערכת משפטית שקופה יותר, משפחתית פחות, מזו שלנו. במשך שנים נבחרים שופטים תחת מעטה חשאיות של הבונים החופשיים. קרום של מכובדות מכסה על רצון מוכר מאוד לסגור עניינים בין החבר'ה. עשרות שנים מונו קרובים ומקורבים למשרות רמות ללא שקיפות, שבג"צ בדרך כלל כה אוהב לקדם באגפי ממשל אחרים.״

 

פייסבוק

יושב ראש לשכת עורכי הדין שהסתבך כה קשה עם רשויות החוק הוא דמות ללא מזג שיפוטי. הכוונה איננה לאפי נווה, אלא דווקא לאחד מקודמיו, יורי גיא-רון, כוכבן של כמה פרשות מפוקפקות. חברה שהקים מכרה שטחי פרסום למודעות מין בעיתונים. אחר כך הומלץ להגיש נגדו כתב אישום בעבירות שוחד ומרמה.

במהלך כהונתו הוא הצביע בעד כל השופטים שרצה אהרן ברק: ריבלין, פרוקצ'יה, ארבל והנשיאה נאור.

כשהוא הסתבך, איש לא דרש להרהר מחדש באקטיביזם השיפוטי שבו תמך.

עכשיו, גם אפי נווה בצרות. קווי האופי שאפשרו לו לשבור מסורת של שבעים שנה ולחבור לפוליטיקאים בועדה למינוי שופטים הם גם אלה שבעטיים חיבר מיקרופון של "עובדה" לדש חולצתו בעוד שורת שופטים לוחשת על אוזנו דברי חנופה. זה גם האופי שסיבך אותו עד צוואר בעוד מכנסיו מופשלים.

אבל בניגוד לרושם שנוצר – או יותר נכון: לרושם שניסו ליצור – ההסתבכות הבלתי-שמרנית של יו"ר לשכת עורכי הדין אינה קשורה כלל לשופטים השמרנים שקידם. לו התגלתה בארכיון הווטסאפ שלו עסקה אפלה שבעטיה מונו לעליון או למחוזי מועמדים חובשי כיפה או מתנגדי אקטיביזם, ניחא. אבל כאן מדובר במין תמורת מינוי, לא במין תמורת ימין.

פעולותיו הבלתי-נסלחות אינן מאירות רטרואקטיבית באור קרימינלי את מדיניותה של שרת המשפטים וגם לא את מאמציה המוצדקים לגיוון בית המשפט. הרי בזמן אמת שופטי בג"צ רצו מאוד לשתף פעולה עם אותו נווה, כפי שכתבה הנשיאה אסתר חיות אך לפני כשנה: "שיתוף פעולה בין הלשכה והשופטים הוא שיתוף פעולה מקצועי בבחירת המועמדים האיכותיים לתפקיד, אך לעומת זאת ששת"פ בין הלשכה ובין הפוליטיקאים טומן בחובו סכנה…לקידום אג'נדה פוליטית".

לא היא פסלה את הדיל, הדילר פסל אותה, ורק אז נזכרה להזדעזע ממנו. הלוואי שהייתה מגיבה בזעזוע קולני דומה גם להצעת השוחד מסמרת השיער שתיארה בפניה חברתה הילה גרסטל, בפרשת "מינוי תמורת זיכוי", פרשה שנסגרה השבוע בקול דממה דקה. באצילותו, משרד המשפטים השמיט את שמה של הנשיאה מההודעה שבה בישר על גניזת התיק.

הלקח מפרשת נווה צריך להיות דווקא העמקת המהפכה ולא ביטולה. שיטות שוחד מחליאות כמו שנחקרות כעת היו מתקשות להתגבש במערכת משפטית שקופה יותר, משפחתית פחות, מזו שלנו. במשך שנים נבחרים שופטים תחת מעטה חשאיות של הבונים החופשיים. קרום של מכובדות מכסה על רצון מוכר מאוד לסגור עניינים בין החבר'ה. עשרות שנים מונו קרובים ומקורבים למשרות רמות ללא שקיפות, שבג"צ בדרך כלל כה אוהב לקדם באגפי ממשל אחרים. כשלשכת עורכי הדין ניסתה לפני כמה שנים לקדם משוב על רמת השופטים, בית המשפט העליון התנפל בחמת זעם על יו"ר הלשכה דאז דורון ברזילי, עד שהודח לטובת אחד נוח יותר. שמו של המחליף, אגב: אפי 

 

חובת קריאה לכל קונספילי

בניין בית המשפט העליון

 

התקשורת הבולשביקית לא תספר לכם את מה שכתוב פה

הגביע הקדוש והזוהר: שורשי האילומינטי בעולם החדש


מקור הפוסטים:

עמית סגל יודע, ואתם?

Geplaatst door ‎מתן מלדה‎ op Zaterdag 19 januari 2019

יושב ראש לשכת עורכי הדין שהסתבך כה קשה עם רשויות החוק הוא דמות ללא מזג שיפוטי. הכוונה איננה לאפי נווה, אלא דווקא לאחד…

Geplaatst door ‎עמית סגל Amit Segal‎ op Donderdag 17 januari 2019

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *