נשיאי מקסיקו מכחישים קבלת שוחד מברון הסמים ׳אל צ׳אפו׳, ראש קרטל הסמים מהגדולים בעולם

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

טראמפ כנראה שוב צדק כאשר השתלח בשלטונות מקסיקו בקמפיין ובתחילת הקדנציה שלו:

נשיאי מקסיקו מכחישים כי קיבלו שוחד מברון הסמים ׳אל צ׳אפו׳, ראש קרטל הסמים מהגדולים בעולם

זו כנראה אחת הסיבות שבבסיס המתקפה החריפה של טראמפ כנגד השלטונות המקסיקנים בזמן הבחירות לנשיאות ולאחריהן, והדרישה שלו שמקסיקו תממן את בניית גדר הגבול בין מקסיקו לארה״ב.

יש  לזכור כי אי ההתגייסות הפסיבית והאקטיבית של שלטונות מקסיקו בכל הנוגע לפשעי הקרטלים – הן מתוך שיקולי נוחות וזלזול מחד, והן מתוך מתן תמורה לשוחד שקיבלו לכאורה מהקרטלים עצמם – נובע מהאינטרס שלהם לא להילחם בהסתננות לארה״ב, ברשתות הסחר בבני אדם/ילדים, בסחר בסמים, בסחר בנשק ושיתופי הפעולה עם גורמי טרור מוסלמיים.

כאן המקום לציין כי הדברים הנ״ל, שהם ״במקרה״ גם מקדמים את ׳תפיסת העולם׳ וגם את התעשייה הלוקרטיבית של המפלגה הדמוקרטית, ממש לא במקרה הוסתרו ע״י התקשורת האמריקנית שנים ארוכות, דבר שהסתיים עם עליית טראמפ והתקשורת האלטרנטיבית.

 

ברייטברט מדווחים כי שני נשיאים מקסיקנים לשעבר הכחישו בפומבי כי נטלו שוחד מקרטל סינלואה. 
ההכחשות באו בתגבה להצהרות של צוות ההגנה של "אל צ'אפו גוסמן"ֿ, ברון סמים מקסיקני העומד בראש קרטל סינלואה, מגדולי קרטלי הסמים בעולם.

ברון הסמים עומד למשפט פדרלי בניו יורק על מספר אישומים של הלבנת כספים וסחר בסמים. בהודעת הפתיחה שלו, הסנגור ג 'פרי ליכטמן דיבר על קבלת שוחד של בכירים ברמות הגבוהות ביותר כגון ״הנשיא הנוכחי של מקסיקו לשעבר".

זמן קצר לאחר פרסום ההצהרות, ממשלת מקסיקו פרסמה הצהרה השוללת את ההאשמות. אדוארדו סאנצ'ז, דובר נשיא מקסיקו הנוכחי אנריקה פנה נייטו טען כי ההצהרות שיקריות וכינה אותן "השמצה".

נשיא מקסיקו לשעבר, פליפה קלדרון, פנה באמצעות המדיה החברתית כדי להכחיש אישית את הטענות, וטען כי אל קאפו או רקטל סינלואה לא שילמו לו שוחד.

תחת הנהגתו של גוזמן, הפך קרטל סינאלואה לארגון הסחר בסמים הגדול בעולם עם השפעה בכל עיר מרכזית בארה"ב.

ההאשמות נגד פנה נייטו אינן חדשות. בשנת 2016, דווח בעבר על חקירה של עיתונאים מקסיקנים, אשר חשפה כיצד מפעילי הקרטל הזרימובאופן שוטף כספים לתוך מסע הבחירות לנשיאות 2012. החקירה בוצעה על ידי העיתונאית עטורת הפרסים כרמן אריסטגוי והצוות שלה. השערורייה שלאחר מכן נודעה בשם "Monexgate" בשל כרטיסי המזומן שניתנו במהלך הקמפיין של פניה ייטו. הטענות נגד פנה נייטו לא דווחו על ידי אמצעי התקשורת של ארה"ב.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *