מבקר המדינה קובע: קרן וקסנר קיבלה כספי ציבור ב2004, השנה שהעבירו לברק מיליון דולר באקספרס

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מסתבר שב-2004, השנה בה אהוד ברק קיבל מיליון דולר על מחקר אלום מקרן וקסנר, מבקר המדינה גילה במקרה אחר שהיא קיבלה יותר מחצי מליון שקל מהמדינה. ברק מנסה לאמר שהיה אזרח פרטי אז, אבל הקרן קיבלה כסף ציבורי.

[קישור למקור]

ברק היה איש פוליטי ב2004

 



עוד מהחומרים שמתחילים לצוף בעיקבות החשיפות האחרונות:

"אהוד ברק כרה"מ ניסה לקנות את שתיקתו של מקורבו ע"י הצעה למלגת לימודים מקרן וקסנר"  

(מתוך ספרו של רביב דרוקר 'חרקירי')

"פחות משבועיים לאחר שגאון העביר את המלצותיו נופל דבר. שמעון בטאט, המשנה לראש הלשכה, התפטר. 4 ימים לאחר מכן התפרסם ראיון שהוא נתן לעיתונאי בן כספית ב"מעריב".***

ברק ניסה לעצור את הראיון הזה שפגע בו קשות אבל ללא הצלחה. בימים שבין ההתפטרות לפרסום הראיון הודלף לברק שלבטאט יש בטן מלאה והוא עלול לשפוך אותה דווקא בתקשורת.

בהתייעצות דחופה בין המנכ"ל, יוסי קוצ'יק לברק החליטו השניים לנסות "לקנות" את שתיקתו של בטאט. ברק הרים טלפון לאדם שנחשב מקורב אליו, פרופסור איתמר רבינוביץ, נשיא אוניברסיטת תל אביב.

רבינוביץ הוא גם יו"ר קרן וקסנר, שמחלקת 10 מלגות כל שנה לישראלים בכירים מהמערכת הציבורית. המלגות הן ללימודי תואר שני בבי"ס למינהל ציבורי על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד שבבוסטון. מיותר להכביר מילים על התחרות על המלגות הללו ששוות עשרות אלפי דולרים. פרופסור רבינוביץ לא ער לעובדה שהמומלץ של ברק למלגה הנחשקת כבר התפטר מתפקידו בלשכת ראש הממשלה. רבינוביץ בהחלט התרשם מההמלצות בכתב ובעל פה של ראש הממשלה. הוא נענה לבקשתו של ברק ומבטיח לשקול את מועמדותו של בטאט בחיוב. באוגוסט 2000, הזמן בו השניים דיברו, כבר הסתיימה ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה.

ההצעה המפתה הועברה לבטאט. "כבר התראיינתי ל"מעריב", השיב בטאט. ההצעה ירדה מהפרק.

הראיון של בטאט עורר הדים רבים. במקרה או שלא במקרה, במוצאי שבת שאחרי פרסומו ברק יצא עם יוזמת המהפכה האזרחית שלו אבל גם זה לא עזר לקבור את הסיפור.

הבלוג של דרוקר
תקציר רוטר

תזכורת:

לחקור אם אהוד ברק נסחט על ידי כנופיית הלוליטה של וקסנר

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *