חשוגי בכיר שלוחת האחים המוסלמים ב-CIA יחד עם בן לאדן

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

בגלל שעלה שוב לכותרות, הנה עוד כמה דברים על איש הדיפ סטייט הסעודי, ג'מאל חשוגי:

דוד שלו עדנן חשוגי, שכבר לא חי, היה בזמנו אחד מעשירי תבל הגדולים. כאשר עדנן בנה את עצמו ואת השם שלו הוא יצר קשרים רבים בין היתר עם קציני סי.איי.איי בכירים כגון ג'יימס ה. הירשפלד וקים רוזוולט.
James H. Critchfield , Kim Roosevelt.

אך עדנן ידוע בעיקר כאיש שתיווך את עסקאת האיראן-קונטרה עבור הסי איי איי עם הרשת של משפחת בוש בבית הלבן מאחורי הגב של רייגאן(כפי שהתגלה בועדות החקירה על מעורבותו בפרשה). מדובר בדיפ סטייט של זמנו אשר הפך להיות הסדר העולמי עם בחירתו של בוש לנשיאות ואז קלינטון, בוש הצעיר, ואובמה.
בפרשת אירן קונטרה ה-CIA מכר נשק רב לאיראנים, בהתחלה נטען כי זה היה כדי לשחרר חטופים שהיו בידי החיזבאללה בלבנון, אבל אז התברר שהמכירה החלה ב1981 עוד לפני שהחטופים נשבו בלבנון ושהכסף זרם לפרוייקטים שחורים של הסוכנות כולל מימון מורדים בניקארגואה ועוד. התיוון של עדנן חשוגי עבור הסוכנות נעשה בעזרת בנק ידוע של פושעים בינ"ל, הBCCI ששימש טרוריסטים מאבו-נידל ועד דיקטטורים כמו סאדם חוסיין בכל העולם, וכולל את הסי.איי.איי.

[ג'מאל חשוגי בעצמו כפי שכתבנו היה עסוק בתעמולה שיעית בחסות איש הדיפ סטייט הסעודי, אלוואליד בן טלאל]

עד ה11 לספטמבר, ג'מאל חאשוגי היה מקורב לאוסמה בן לאדן, כולל בשנות ה80 וה90 באפגניסטן בזמן שבן לאדן הוביל את הג'יהאד על הסובייטים במדינה. חשוגי ראיין את בן לאדן מספר פעמים, בדרך כלל כשהם נפגשו בטורה בורה, ופעם אחת בסודן ב1995. פה יש לציין שכבר מ1993 בין לאדן החל לתכנן ולעסוק בפעילות טרור כולל התכנון של הפיגוע הענק של משאיות התופת בשגרירויות אמריקאיות באפריקה (סודן! וניירובי) אשר הרגו למעלה מ200 אנשים ב1998.

אבל מה שיותר מעניין הוא שעל פי הכתב דויד איגנציוס לוושינגטון פוסט והמקורות שלו בסוכנות(היכן שחשוגי יעבוד בהמשך), בזמן המלחמה של המוג'האדין של בין לאדן באפגניסטן נגד הסובייטים "חשוגי לא יכל להתרועע עם המוג'האדין בצורה כזאת ללא תמיכה חשאית מהמודיעין הסעודי אשר כיוון את הסיוע ללוחמים כחלק משיתוף הפעולה עם הCIA נגד הסובייטים באפגניסטן."

לסיום רק לאחרונה התגלה מצדו של ג'ורג' פאפאדופולוס כי ג'מאל חשוגי היה איש הממון (וכפי שאתם רואים במשפחתו לא היה חסר, בדומה לשפחת בן לאדן) של ג'וזף מיפסוד, איש קשר ישיר לסוכן הMI6 הבריטי כריסטופר סטיל שכתב את הדוסייר המזוייף על טראמפ אשר פתח בציד המכשפות נגדו.

כתבה שלנו בנושא:

ברית ׳חמש העיניים׳ ושוחד ה׳לוליטה׳ של אהוד ברק

וכתבת העומק על הדיפ סטייט הסעודי (מומלץ):

נמשיך עם חשוגי, הוא מסמל את הקשר העמוק של הדיפ סטייט בCIA והאחים המוסלמים.

מתוך כתבה בוושינגטון פוסט של קולגה של חשוגי, הכתב דויד איגנציוס מהוושינגטון פוסט שנכתבה ב12 לאוקטובר השנה.

"העניין האינטלקטואלי של חשוגי התעצב בשנות ה20 לחייו כאשר הוא למד בארה"ב והיה חבר נלהב באחים המוסלמים. האחווה הייתה אגודה סודית ותת קרקעית שרצתה לטהר את העולם הערבי משחיתות ואוטוקרטיה שנחשבו על ידם כמורשת של המערב הקולוניאליסטי. חשוגי כלל לא היה לבדו התפיסה הזאת."

נוסיף שזה אירוני, כיוון שהפעילות שלו באחים המוסלמים היית לא פחות מורשת של ארגוני הביון המערבי. נמשיך,

"הטעם הזה באותה תקופה בחייו של חשוגי הונצח על ידי לורנס וורייט, כתב עבור הניו יורקר שפגש אותו בערב הסעודית לפני יותר מ15 שנה, וכתב על כך בספרו ה"מגדל המגיח". וורייט מצטט את חשוגי בנוגע לנטייתו לאחים המוסלמים:
"אנו מקווים לבסס מדינה איסלאמית בכל מקום. האמנו שהראשונה תוביל להבאה, ושיהיה לזה אפקט דומינו שיביא למהפך בהיסטוריה של האנושות".

"בן לאדן הצטרף לאחים המוסלמים בערך באותו הזמן שחשוגי הצטרף, בסוף שנות ה70, אומר וורייט. השניים חלקו תשוקה עבור מלחמת המוג'הדין באפגניסטן, קודם נגד הסובייטים ולאחר מכן בעבור כוח בקאבול. חשוגי סיקר את המלחמה כעיתונאי, אך בהחלט היה סימפטי למטרה שלהם."

ציטטנו מאותה כתבה בקטע מההודעות הקודמת המתאר את קשריו של חשוגי עם בין לאדן בזמן המוג'הדין באפגניסטן שנות ה80,

"חשוגי לא יכל להתרועע עם המוג'האדין בצורה כזאת ללא תמיכה חשאית מהמודיעין הסעודי אשר כיוון את הסיוע ללוחמים כחלק משיתוף הפעולה עם הCIA נגד הסובייטים באפגניסטן."

במה האמין חשוגי בזמן מותו? די ברור מהעבודה העיתונאית הנרחבת שהשאיר מאחוריו. הוא הגן על האחים המוסלמים בטענה שהם כוח מוביל לרפורמה דמוקרטית בעולם הערבי וביקר את מדיניות ארה"ב בטענה שהיא אינה ראציונלית בסלידה שלה מהארגון. הכותרת לכתבה שלו ממש מה-28 לאוגוסט האחרון,

"ארה״ב טועה בנוגע לאחים המוסלמים – והעולם הערבי סובל בגלל זה".

לטענתו במאמר העולם הערבי שותף לתפיסתו ולא יכול לחכות להצביע בעד האחים המוסלמים בבחירות דמוקרטיות בכל האזור.

תפיסתו האיסלאמיסטית רגרסיבית של חשוגי לא היית רק מיליטנטית בעברו, כידוע אל-קאעידה היא זרוע צבאית של האחים המוסלמים, וכך גם החמאס. בערוץ 7 דווח לאחרונה:

"ב-2014 כתב מאמר עבור ה-Middle East Monitor, כתב עת המקושר לאחים המוסלמים, בו הביע תקווה שביום מן הימים, האומות המוסלמיות יצטרפו לחמאס במלחמתו להשמדת ישראל.

במאמר אחר שכתב באותה שנה, בייש את מדינות ערב על כך שהן לא תומכות בחמאס."

על בן לאדן והCIA כתבנו רבות עוד מהקמת האתר.

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *