ארגון ׳בני ברית׳ הרפורמי עמד בחזית ההתנגדות לחרם על גרמניה הנאצית

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מתוך אתר יד ושם.
בשנות ה30 כאשר יהודים רצו לארגן חרם על גרמניה הנאצית, ארגון בני ברית הרפורמי עמד בחזית ההתנגדות לחרם. לכן אין מה ליחס חשיבות לארגון החזית שלהם הליגה נגד השמצה ADL.

 

אדווין בלייק שכתב את הספר "הסכם הטרנספר" מתאר זאת כך בתחילת הפרק הראשון:

"הנאצים הבטיחו כי ברגע שיעלו לשלטון הם יבנו את כלכלת גרמניה מחדש, יפרקו את הדמוקרטיה, יהרסו את יהדות גרמניה ויבססו את הארים כגזע עליון- על פי הסדר הזה. אך מנהיגים מערביים רבים ראו רק את התועלת הכלכלית שבנאצים. היטלר נתפס כאלטרנטיבה היחידה למדינה קומוניסטית, אדם אשר עלול לבנות מחדש את כלכלת גרמניה ולשלם את חובותיה, דבר אשר יהיה טוב לכל כלכלות המערב, בעוד שהאיום הקיומי על יהדות גרמניה נתפס כעניין פנימי של גרמניה.

על כן אם ממשלות המערב לא יפעלו, האחריות תיפול על היהודים המשפיעים באמריקה כדי להציל את אחיהם בגרמניה.
ביכולתם היה להשמיע קול ולהשמע, היהודים בארה"ב ובמיוחד בניו יורק יכלו להניע חרם כלכלי ופוליטי אשר יהפוך את המלחמה נגד היהודים לקמפיין של התאבדות לאומית.

הכח היהודי אמריקאי לא היה כח פתאומי ומדומיין. כמעט מאה שנה לפני כן, יהודים אמריקאים השתמשו בלחץ כלכלי ומחאה כדי להדוף אנטישמיות ברחבי העולם. אך הפעם יהדות ארה"ב תכשל. הכישלון היה קשור לארגוני ההגנה אשר כונו שלושת הגדולים: המועצה היהודית אמריקאית, בני ברית והקונגרס היהודי אמריקאי."

בני ברית.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *