סטיב באנון, אסטרטג המהפכה של הימין עליו מעולם לא שמעתם

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

Image may contain: 1 person, text

סטיב באנון העלים אותי ליותר מחודש…

הודות למחקר עומק שעשיתי על סטיב באנון, תפיסת העולם וסדרי הקדימויות שלי עברו שדרוג משמעותי. באנון חיזק המון דברים שכבר ידעתי וחידש לי המון, אבל אף אחד מעולם, אף אדם בעל סמכות כל כך גבוהה לא הציג את הרעיונות שאני דוגל בהם בראיונות ווידאו עבור כלי התקשורת השמאלנים הגדולים בעולם, ועשה זאת שוב ושוב ובצורה כל כך משכנעת.

חמישה תוצרים עדכון תודעתי אחד:
1. יצרתי קובץ וורד חדש במאגר המקורות (בעברית בלבד) בשם "סטיב באנון". הקובץ מכיל 83,000 מילים (רומן ממוצע מכיל עד כ-40,000 מילה וכתבה ממוצעת בעיתון – עד כ-600 מילה) של תרגום דבריו משלל ראיונות ווידאו, חלוקת דבריו לפי נושאים ותרגום או העתקה של כתבות עליו. הכל עם קישורים למקורות.
2. מדובר בתרגום של עיקרי דברים מתוך לפחות 22 סרטונים באורך מצטבר של למעלה מ-17 שעות.
3. לראשונה, שיתפתי ספרייה מתוך ה'דרופ-בוקס' שלי שכוללת 8 קבצים מתוך מאגר המקורות. המשמעות היא, שכל עדכון, עריכה ותוספת בקובץ מקורות כלשהו מייד יתעדכן ויהיה זמין ונגיש לכל מי שיש לו את הקישור למאגר בתגובות.
4. המאגר ששיתפתי כולל כרגע את הקבצים על סטיב באנון, תומס סואל, ג'ורדן פטרסון, ג'ונתן הייט, סקוט אדמס, חגי אלקיים ושני נושאים כלליים: "שמאל", ו-"פאשיזם".
5. החלטתי להרחיב את נגישות המאגר ולהוסיף עוד קבצים ועוד נושאים על חשבון פעילות "כללית" בפייסבוק. אז אבלה פחות זמן כאן, ויותר זמן ביצירה.

עד כאן חלק ממה שהעסיק אותי בחודש האחרון.

אז מה כל כך התלהבתי מסטיב באנון? מי זה בכלל?
יצרתי סרטון 'פרומו' של 5 דקות על באנון – קישור בתגובות.
על רגל אחת, באנון הוא אינטלקטואל הימין-שמרני החזק בעולם שעל מעשיו ודעותיו רובכם לא שמעתם. באנון הוא לפחות 50% מהסיבה שדונלד טראמפ נבחר לנשיאות. לפני מספר חודשים, באנון הקים תנועה חדשה שחברים בה רוב רובה של האליטה הפוליטית הימין-שמרנית מרחבי יבשת אירופה. המטרה: כיבוש איחוד הרשע השמאלני המכונה "האיחוד האירופי" וביצוע רפורמה שמרנית מקפת בה.

אם אתם לא אוהבים את ה-BDS במיוחד, לא בעד ארגוני הקרן החדשה ולא בעד שאר ארגוני השמאל הקיצוני בארץ, באנון הוא האדם שיביא את הימין האירופאי לעמדה שבה הם יוכלו באמת להכאיב להם – ולקצץ את מאות המיליונים שנשפכים על גדולי שונאי ישראל בארץ ובעולם, ולחתוך עמוק בתמיכה האינטלקטואלית, הפריפריאלית והאחרת. מי שקרא את הספר של טוביה טננבאום "תפוס ת'יהודי", לא צריך הרחבה בנושא. מי שלא מכיר את הספר, קישור לביקורת והרחבות שכתבתי עליו – בתגובות.

באנון: "הסורוס של הימין"
אם אתם לא אוהבים את סורוס, אתם מאוד-מאוד תאהבו את סטיב באנון.
סטיב באנון הוא אחד הבעלים והיה יו"ר אתר החדשות הימני הפופולרי והגדול ביותר בעולם – 'חדשות ברייטברט'. עד לאחרונה הוא היה האסטרטג הראשי בבית הלבן עבור הנשיא טראמפ. הוא היה מנכ"ל מסע הבחירות של טראמפ. באנון הוא קצין צי לשעבר ששרת כקצין מערכות נשק על אחת ממשחתות הצי וכעוזר מיוחד לקצין אג"ם של הצי האמריקאי (תפקיד שמחזיק אדמירל ארבעה כוכבים). באנון מחזיק בתואר שני בביטחון בינלאומי מאוניברסיטת ג'ורג'טאון ותואר שני נוסף במנהל עסקים מאוניברסיטת הרווארד. הוא עבד כמנהל בכיר מאוד בגולדמן זקס – בנק השקעות בינלאומי מהגדולים בעולם, והפך למולטי מיליונר עם המון קשרים לאנשים עשירים ברחבי העולם. לאחר שעשה את הונו, באנון הפך לבמאי ומפיק ויצר מספר סרטים וביניהם – "קלינטון קאש", שיש שמייחסים לו את אחת הסיבות המרכזיות לנפילתה של הילרי קלינטון בבחירות, וסרט חדש לקראת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב בשם "טראמפ במלחמה", שזמין בשלמותו ברשת. קישורים בתגובות ובקובץ המקורות לשניהם.

"השולט בדמוקרטיה העוצמתית בעולם"
פרופ' למשפטים יוחאי בנקנר מאוניברסיטת הרווארד, ביחד עם כתריסר קולגות ממגוון תחומים מהרווארד ו-אמ.איי.טי, חקרו במשך יותר מ-10 שנים איך אינפורמציה עוברת ברשת. לאחר ניצחון דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקניים, העמותה של ג'ורג' סורוס מימנה והזמינה מחקר מיוחד צוות פרופ' בנקנר, שיבחן את מפת האינטרנט סביב נושא הבחירות לנשיאות 2016. הצוות אסף לשם כך 1.25 מיליון כתבות למאגר נתונים ענק, שייך אותם לימין ולשמאל ויצר סדרה באמת מדהימה של מפות. בהרצאה בפני קבוצת עיתונאים וסטודנטים (זמינה באודיו באתר אוניברסיטת הרווארד), פרופ' בנקלר טוען ש'הבעיה האמיתית' של השמאל היא סטיב באנון, ואני מצטט "שיושב בבית הלבן ומעצב את דעת הקהל האמריקאי באופן כזה, שהוא שולט בדמוקרטיה העוצמתית בעולם".

המפות של פרופ' בנקנר מראות בצורה בולטת את הפופולריות העצומה שאתר "חדשות ברייטברט" של באנון זכתה לה, והחשיפה וההשפעה המטורפת שהיתה לה בנושאים הלוהטים והחשובים ביותר שעלו לקראת בחירות 2016. פרופ' בנקנר: "מטרת האתר לא רק היתה לכבוש את הבית הלבן אלא בראש ובראשונה לכבוש את המפלגה הרפובליקנית". תרגום עיקרי דבריו של פרופ' בנקנר ומפות התקשורת שהוא וצוותו יצרו, בקובץ המאגר.

ההפך המושלם של הפוליטיקאי: איש של מעשים תחילה, דיבורים אחר כך
בשונה מכל הפרופסורים והדוקטורים שאני מאוד-מאוד אוהב ונהנה ומחכמים מלהקשיב לדבריהם, באנון מדבר אליי חזק הרבה יותר כאיש של מעשים, כאדם שהוכיח יותר מכל אדם אחר את יכולותיו והשפעתו. הוא לא רק תרם תרומה מכרעת לבחירת דונלד טראמפ – הנשיא הטוב ביותר לישראל וארה"ב מעולם, הוא לא רק יצר אתר/תאגיד תקשורת ימין-שמרני ענק שכתבו בו בין השאר – בן שפירו, מילו יאנופולוס, והיום קרוליין גליק (עיתונאית ימנית בכירה וחדה כשד, יוצרת "לאטמה"), אלא הוא היה גורם חשוב מאוד בברקזיט: הוצאת המדינה עם הכלכלה החמישית בגדולה בעולם מתוך איחוד הרשע האירופי. באנון סיפק לתנועת הברקזיט פלטפורמה תקשורתית שלא תסולא מפז: הסניף הבריטי של 'חדשות ברייטברט'. אגב, יש לברייטברט סניף בישראל שמנוהל ע"י אהרון קליין הנהדר, ובאמצעותו הם מדווחים בשידור חי לציבור של מיליונים שאוהב את ישראל – רק את האמת.

באנון אנטישמי. האומנם?
כשהשמאל הקיצוני – בארץ ובעולם – מתפחלץ ממשהו, הוא מגיב באופן בו הוא חונך במדרשות השמאל הקיצוני ומנסה להשמיד עד עפר את האדם שגרם לו להתקף החרדה: להכפיש את שמו, לטמא את שם משפחתו ודרוס את עברו באופן כזה שאף אחד לא יאמין לו, לא ירצה להקשיב לו ובטח לא להעסיק אותו. זו בדיוק הסיבה שהם כינו ומכנים את סטיב באנון בשלל גינויים, ראש וראשון בהם – "אנטישמי". ערכתי לסרטון של 14 דקות של דברי הגנה משלל יהודים ובכירים אחרים שיצאו להגנת שמו הטוב של סטיב באנון. קישור בתגובות. אגב, באנון אמר פעמיים בסרטונים שונים שהוא מחזיק מעצמו "ציוני-קתולי".

כתבתי עד כאן כ-900 מילה ואפילו לא התחלתי לכתוב על התפיסות והאידיאולוגיה של באנון, ואיך ולמה היו להן השפעה כל כך חזקה עליי. גם לא הספקתי לספר על שלל ההצלבות וההרחבות לדבריו של באנון שאספתי לקובץ המקורות. אז מי שסקרן, קדימה לקובץ המאגר ולקישורים בתגובות.

מקורות בתגובות:

[1] מחיצת המאגר המסונכרנת אוטומטית בדרופבוקס על סטיב באנון, תומס סואל, ג'ורדן פטרסון, ג'ונתן הייט, סקוט אדמס, חגי אלקיים ושני נושאים כלליים: "שמאל", ו-"פאשיזם".Dropbox[2] קדימון שערכתי: מי זה סטיב באנון?


[3] סרטון שערכתי: באנון אנטישמי. האומנם?
[3] פוסט שלי, 16.10.2014 – טוביה טננבאום: "תפוס ת'יהודי"https://www.facebook.com/alon77g/posts/10152772431559581[4] "טראמפ במלחמה" – הסרט המלא באורך שעה ורבע מאת סטיב באנון

[5] "קלינטון קאש" – הסרט המלא. *דקה 35:00 – אומנם שלמו לביל קלינטון סכומי עתק עבור נאומיו לאורך השנים, בממוצע הוא מקבל פחות מ-250,000 דולר לנאום. אבל משהו קרה בסוף 2008. התשלום עבור נאומיו המריא לפתע שנים אחרי שהיה נשיא. הסיבה היתה שאשתו הפכה לשרת החוץ של ארה"ב. למעשה, 11 מתוך 13 נאומיו עבורן ביל קלינטון קיבל חצי מיליון דולר או יותר קרו בדיוק כאשר הילרי היתה הדיפלומטית העוצמתית בעולם…

[6] וויל היילטון, הניו יורק טיימס, 16.08.2017: על המחקר של פרופ' בנקנר
Down the Breitbart Hole

7] אוניברסיטת הרווארד – ממצאי המחקר של פרופ' בנקנר
Partisanship, Propaganda, and Disinformation: Online Media and the 2016 U.S. Presidential Election

[8] הרצאת האודיו של פרופ' בנקנר
Yochai Benkler: The Right-Wing Media Ecosystem

תזכורת:

נשבר: סטיב באנון התנצל בפני הנשיא טראמפ

מקור הפוסט:

סטיב באנון העלים אותי ליותר מחודש…הודות למחקר עומק שעשיתי על סטיב באנון, תפיסת העולם וסדרי הקדימויות שלי עברו שדרוג…

Geplaatst door ‎הליברל הקלאסי‎ op Dinsdag 23 oktober 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *