הבחירות לרשויות המקומיות 2018 סימנו קו פרשת מים בהתנהלות הבלתי חוקית של הקרן החדשה לישראל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…


צילום: הדס פרוש/פלאש 90


עו״ עדי בן חור
:

הבחירות הסתיימו, המאבק בשחיתות רק החל –

הבחירות לרשויות המקומיות לשנת 2018 סימנו קו פרשת מים בהתנהלות הבלתי חוקית של הקרן החדשה לישראל, והיא מבהירה באופן חד משמעי את מטרותיה.

מדוע הקרן שואפת להשפיע על הבחירות המקומיות, שלא מעניינות אף אחד? משום שמשם היא היא מסוגלת לקדם את כל האג'נדות שהיא לא תצליח לקדם באמצעות הבחירות לכנסת.

כלל בכירי הקרן הם אנשי מרצ, מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה. אין להם יכולת להקים קואליציה, אבל יש להם אפשרות לבטל החלטות של הקואליציה ברמה העירונית, או להנהיג מדיניות עצמאית ברשות העירונית, כאילו הייתה גוף השייך לעצמו.

אני נחשפתי לעובדה זאת בעקבות מעקב שביצעתי אחר שירלי רימון, מנהלת מנהל חינוך בעיריית תל אביב – יפו, שעודדה נציגי ציבור ללכת להפגנה נגד חוק הלאום. הפגנה זאת נעשתה בתקופת הבחירות בסיוע גוף נתמך על-ידי הקרן ועיריית תל אביב-יפו, מאחר ולטענת המשתתפים בה מדיניות הממשלה היא גזענית, מפלה השלם את החסר. רון חולדאי נאם בה נאום בחירות (שגם הוא אסור על-פי חוק) במשך 10 דקות. הנתמכת של הקרן סייעה לו בתעמולת הבחירות הפסולה הזאת.

עובד מדינה ממוצע שהיה מעלה קריאה כגון זאת של רימון, היה מפוטר ממקום עבודתו. רימון – מנהלת מנהל חינוך בעיריית תל אביב-יפו – סיימה את הפוסט שלה במילים "עם ראש עיר (הכוונה לחולדאי) אמיץ שכזה שנותן לנו גב.. מה תעשו לי?". ובאמת, למרות הפניות שלי לכל הגורמים המוסמכים בעיריית תל אביב-יפו בנוגע לרימון, "מה שנעשה לה" הוא "חידוד נהלים". היא לא הורדה בדרגה, לא נערך לה שימוע או עיכוב משכורת.

 

Image may contain: text

אם היא הייתה פקח תנועה היא הייתה מפוטרת ממקום עבודתה. אבל חולדאי "האמיץ" הפך את האפליה והשחיתות לממוסדת בעיריית תל אביב-יפו.

לאור זאת, המשכתי לעקוב אחריה, ואז נתקלתי בפוסט של מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, על הוול של רימון, שם הוא מודה לה בגין שיתוף הפעולה כדי למנוע הדתה בבתי הספר, באמצעות גורמים הנתמכים על-ידי הקרן/עובדים בשת"פ עמה: הפורום החילוני וישראל חופשית. בתחילה לא הבנתי מה הוא עושה שם. בדיקה שערכתי גילתה שהוא חבר מועצת העיר משנת 2013.

ניגוד העניינים לא יכול היה להיות בולט יותר, חולדאי ה"אמיץ" שמנהיג עירייה מושחתת מודע לכך.

אנשי הקרן יודעים כי הם לא יצליחו להכניס שר חינוך בעתיד הנראה לעין לקואליציה, אבל הם יכולים לסכל בכל צורה ואופן את מדיניות הממשלה ברמת הרשות המקומית. אתם בעד לימוד מסורת בגנים ובבתי הספר שלכם? בעיה שלכם. מיקי גיצין, מנכ"ל תאגיד זר שאינו רשום בישראל, היה חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו במשך 5 שנים, רובכם לא ידעתם מזה, והוא דאג לשתף פעולה עם הנתמכות של התאגיד שהוא עומד בראשו, כדי שזה לא יקרה.

כך הרצון שלכם כבוחרים בבחירות הכלליות נדרס, על-ידי תאגיד זר, הממוקם בארה"ב, נתון למרות החוק הישראלי באופן רופף ביותר, ומנכ"ל התאגיד הזה כיהן במשך 5 שנים כנציג ציבור, ברשות עירונית.

רציתם לדעת מה זה משנה מי יהיה ראש עיר? לתאגיד שחולש על 30 מיליון דולר זה מאוד משנה.

אם בערים האחרות ניתן לומר כי החוקיות של מעורבות זאת מצד הקרן נתונה לספק כלשהו, בעיריית תל אביב-יפו אין מקום לספק כזה. החל מסוף 2017 גיצין הפך למנכ"ל הקרן שחולשת על עשרות מיליוני דולרים, והמשיך לשמור על תפקידו כנציג ציבור, כחבר סיעת מרצ בעיריית תל אביב-יפו.

בתקופת הבחירות הקרן שהוא עומד בראשה התערבה בבחירות בעיריית תל אביב-יפו עבור מועמדים, סיעות ורשימות, באמצעות הנתמכות שלה.

מעבר לאי-החוקיות הבוטה שבפעולה זאת, שיכולה לצמוח בקלות בחממת השחיתות של רון חולדאי, מדובר כאן בהרס שיטתי של המבנה הדמוקרטי במדינת ישראל, שמבוצע על-ידי גופים הקשורים במישרין למרצ. תצביעו מה שתצביעו בבחירות הכלליות, אין לכך כל משמעות. מה שמשנה הוא מה שראש התאגיד הזר יקבע, יחד עם שירלי – "מה תעשו לי?" – רימון, בגיבוי ראש עיר "אמיץ".

בדיווחי הקרן לרשויות המס האמריקאיות, התאגיד הזר מצהיר בשלילה לשאלה האם הוא תומך או מתנגד להרצת מועמד למשרה ציבורית. לאחר הבחירות בעיריית תל אביב-יפו, ברי שמדובר בדיווח שקרי, המהווה עבירה פלילית בארה"ב ובישראל, על מנת להטות את הבחירות מבלי ידיעת הבוחר.

בתמונה מצ"ב תוכלו לראות את מנכ"ל התאגיד ונציג הציבור, מיקי גיצין, תוקף את סיעת יש עתיד, בתאריך 10.8.18 – קרי, חודשיים וחצי לפני הבחירות, כדי לתמוך בסיעתו בעירייה, סיעת מרצ – ובכך פועל "עבור ונגד מועמד למשרה ציבורית", בניגוד לדיווחי הקרן לרשויות המס בארה"ב.

 

Image may contain: text

בתמונות המצורפות לאחר מכן, ניתן לראות את האגודה למען זכויות הלהט"ב, עוד נתמך של הקרן, מבצעת פעולות "עבור ונגד מועמד למשרה ציבורית", פחות מחודש עד לבחירות המקומיות בתל אביב-יפו. שעון העצר של האגודה למען זכויות הלהט"ב "עבור ונגד מועמד למשרה ציבורית" דפק עד הדקה התשעים לבחירות.

 

Image may contain: text

Image may contain: text

 

השקרים של הקרן לרשויות המס בארה"ב נועדו למנוע את הגדרתה כגוף פוליטי-מפלגתי, ומזכים אותה בפטור השווה מיליוני דולרים, שהיא גזלה שלא כדין מכיס משלם המסים האמריקאי, בניגוד לחוק, כל זאת כדי להתערב באופן בלתי חוקי בבחירות פה בארץ.

לו עובדת היותו של גיצין נציג ציבור הייתה ידועה לי בזמן, הייתה מוגשת נגדו ונגד הקרן תלונה בלהב 433, כמו עתירה מנהלית נגד כל המעורבים בסיפור, ובכלל זה חולדאי, רימון, היועץ המשפטי של העירייה, סיעת מרצ, תמר זנדברג ואחרים.

העובדות התגלו לי מאוחר מאוד, ולכן העתירה שלי הוגשה לבית המשפט המחוזי רק ביום 8.10.18 והדיון בה נערך ביום 15.10.18.

במובן מסוים אני חייב חוב של תודה לשירלי רימון – שאת משכורתה אתם תשלמו לעוד 5 שנים. אם לא הייתה זאת השחיתות הבוטה והגלויה שלה, לא הייתי נחשף לפעילות של הקרן ומיקי גיצין בעיריית תל אביב-יפו, לאופן בו העבירה על החוק, האפליה וחוסר השוויון הפכו לנורמות בעיר של כולם.

אני מודה לך, שירלי. את, גיצין, הקרן, חולדאי וכל הגופים הנוגעים לעניין עוד תשמעו ממני. תהיו בטוחים בזה.

אני לא מתכוון להרפות מנושא זה.

מעל לכל תזכרו כי לשחיתות הזאת יש כתובת, ושמה מרצ. מפלגה קטנה עם תאגיד גדול, ששואף לעשות שינוי. עכשיו הם שואפים קצת יותר.

עשיתם טעות רצינית.

 

 

 


תזכורת:

הקרן החד״שה מתערבת בבחירות לרשויות המקומיות

מחקר ׳הפורום הציבורי׳ חושף מעורבות הקרן לישראל חד״שה בבחירות לרשויות המקומיות – הקרן: ׳הסתה!׳

מקור הפוסט:

הבחירות הסתיימו, המאבק בשחיתות רק החל – הבחירות לרשויות המקומיות לשנת 2018 סימנו קו פרשת מים בהתנהלות הבלתי חוקית של…

Geplaatst door Adi Ben Hur Adv op Dinsdag 30 oktober 2018

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. אב 2018-11-08

    מעניין,את המעומד נציג השמאל נתמך הקרן במוצקין אתם קידמתם , בעזרת סידרת כתבות שיקריות או מוגזמות מאוד על ראש העיר המכהן .