הקרן החד״שה מתערבת בבחירות לרשויות המקומיות

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הקרן החדשה מתערבת בבחירות

הקרן החדשה טענה שהיא לא מעורבת בבחירות, התיעוד של הפורום הציבורי מוכיח אחרת.

הפורום הציבורי

הקשר בין הקרן החדשה לישראל לבחירות לרשויות המקומיות –

ביום 8.10.18 הגשתי עתירה כנגד הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, מיטל להבי, רון חולדאי וסיעת מרצ בעיריית תל אביב – יפו בדרישה לקבל צו מניעה זמני דחוף, שיאסור עליהם לקבל כל תרומה שהיא מהקרן החדשה לישראל.

ביום 15.10.18 התקיים דיון בנושא בנוכחות כל הצדדים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הרקע לעתירה נוגע לאופי המיוחד של מנכ"ל הקרן, מיקי גיצין. גיצין הוא חבר עיריית תל אביב-יפו מטעם סיעת מרצ. במקביל לכך, הוא מנכ"ל תאגיד מחוץ לארץ – הקרן – שהסניף המרכזי והחשוב ביותר שלו מצוי בארץ.

בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, גופים הממומנים ו/או נתמכים על-ידי הקרן, נטלו חלק במה שמכונה כתעמולת בחירות על-פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה. הקרן היא תאגיד, ועל פי החוק הישראלי אסור לתאגיד לתרום תרומה בכל צורה שהיא, למועמד, סיעה או רשימה.

תרומה יכולה להיות גם באמצעות פרסום ישיר או עקיף, וגם פעולה זאת אסורה על הקרן.

דוגמה בוטה לפעילות זאת מצויה במעשי ארגון בשם האגודה למען זכויות הלהט"ב, ארגון שנתמך במוצהר על-ידי הקרן. כפי שניתן לראות בכתב העתירה שלי, האגודה למען זכויות הלהט"ב מפעילה שעון עצר לבחירות הרשויות המקומיות, ומפעילה אתר המוקדש לפעילות זאת במיוחד, בו היא קוראת לפעול למען ונגד מועמדים לבחירות ברשויות המקומיות.

נציגת סיעת מרצ שרצה לראשות עיריית תל אביב – יפו, מיטל להבי (שפרשה בינתיים מהמירוץ לראשות העירייה), הצטלמה עם הגוף הזה, והביעה בו תמיכה. יוזכר: מיקי גיצין, חבר סיעתה של להבי, הוא המנכ"ל של הקרן אשר תומכת במוצהר בגוף הזה, שמבצע תעמולת בחירות, בהתאם להנחיות היועהמ"ש ומבקר המדינה.

יודגש בהקשר זה כי בדיווחי הקרן לרשויות המס בארה"ב, הקרן הצהירה באופן עקבי לשאלה "האם הקרן תומכת או מתנגדת במועמד למשרה ציבורית?" בשלילה. הסיבה לכך, היא כי הקרן מוגדרת כמוסד ללא כוונות רווח, דבר המעניק לה פטור ממס, השווה מיליוני דולרים מול רשויות המס האמריקאיות.

התמיכה של הקרן באגודה למען זכויות הלהט"ב בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, מדגימה כי הקרן תומכת באופן בוטה בארגון "שתומך או מתנגד למועמד למשרה ציבורית".

בכך הקרן ביצעה רישום כוזב במסמכי תאגיד בדיווח ל – IRS האמריקאי, לכאורה, פעולה הנחשבת לעבירה פלילית בהתאם לחוק הישראלי, לכאורה.

דיווחתי על פעולותיה של הקרן ל – IRS, ואני מצוי בקשר רציף עם גורמים בקרב רשויות המס האמריקאיות בקשר לדיווחים הכוזבים לכאורה להם אחראים סיעת מרצ, גיצין, הקרן וגורמים אחרים.

על מנת שהקורא יוכל להבין את חומרת הדברים, כל שעליו לעשות הוא להחליף את השם מיקי גיצין בגדעון סער, מיטל להבי בבנימין נתניהו, ולדמיין כיצד הייתה נראית המציאות אם גדעון סער היה מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מנהל תאגיד החולש על 30 מיליון דולר, וארגון בשם האגודה למען הזכויות הלהט"ב, אשר התאגיד של סער תומך בו, היה מודיע כי הוא יתמוך או יחסל פוליטית מועמדים לראשות הממשלה שאינם תומכים באג'נדה שלו, בזמן שנתניהו מצטלם ותומך פומבית באגודה למען זכויות הלהט"ב.

בדיון שהתקיים ביום 15.10.18 טענה עו"ד מטעם הקרן – שייצגה גם את גיצין – כי גיצין אינו אחראי לחלוקת כספים מטעם הקרן, אלא רק הדירקטוריון של הקרן אחראי לכך, ומכאן שאין לגיצין כל אחריות שהיא לכל מחדל ו/או מעשה זדון שהתקיים, באם התקיים.

טענה זאת משעשעת במיוחד, לאור העובדה כי כל הנתמכות של הקרן באשר הן – ובראשן האגודה לזכויות האזרח בישראל – מדגישות בכל העתירות שלהן, שוב ושוב, כי ראשי המשרדים הממשלתיים ו/או הפרטיים הינם בעלי אחריות שילוחית למעשי השחיתות ו/או הרשלנות של העובדים שלהם. בהתאם לדברי פרקליטת הקרן וגיצין בדיון מיום 15.10.18, יוצא כי נתניהו יכול כעת לומר "לא ראיתי, לא שמעתי" בנוגע להקמת התנחלויות לא חוקיות, ולא תהיה לו כל חבות שהיא, בגין מה נשיאת הקרן לשעבר, עו"ד טליה ששון, מגדירה כ"פשע מלחמה".

אז גיצין יכול להתנהל כמו ראש ממשלה שנשיאת הקרן לשעבר מגדירה כמושחת. מכאן, שניתנת לגיטימציה לשחיתות, כל עוד היא מגיעה מהכיוון הנכון, הכיוון של מרצ.

התשובה לכך היא לא. הוא לא יכול לעשות זאת. במחצית השנייה של שנת 2017, נציג הציבור מיקי גיצין הפך למנכ"ל התאגיד הזר ששמו הקרן החדשה לישראל. בכך הופעלו עליו נורמות חמורות יותר – גם מן המשפט המנהלי וגם מהמשפט האזרחי – מאחר והוא נותר נציג ציבור אך הפך למנכ"ל תאגיד זר, החולש על תקציב של 30 מיליון דולר.

הנורמות החמורות הללו חלות גם על התאגיד ששמו הקרן, במיוחד לאור דיווחי העבר שלו בפני רשויות המס האמריקאיות. לגיצין הייתה ויש אחריות שילוחית מוגברת, לאור העובדה כי הוא היה נבחר ציבור במשך 5 שנים, ואמור היה להכיר את החוק באופן עמוק.

גיצין, הקרן ומרצ ראו לנכון לזלזל בהקפדה על נורמות הדין המנהלי. מאחר וגיצין קיבל רוח גבית מוצהרת מצדה של תמר זנדברג, יו"ר מרצ, ובשם מפלגת מרצ, הרי שכלל העבירות לכאורה, כוללות גם את זנדברג ואת מפלגת מרצ בכנסת.

בדיון שהתקיים, בית המשפט קבע ששאלת סמכותו לדון בעתירה מוטלת בספק, לאור העובדה כי הדין לטפל בסוגיית הפרת חוק במסגרת הליך הבחירות מסורה למבקר המדינה.

לאור זאת, ולאור משך הזמן הקצר עד הבחירות הנערכות היום, החלטתי למשוך את העתירה שלי, תוך שמירת כלל טענותיי, ולהמשיך באפיקים הללו. כפי שציינתי בפני בית המשפט – וכפי שנרשם בפרוטוקול – הדבר אינו מהווה סוף פסוק מבחינתי בשום צורה ואופן, ואני מתכוון למצות את כלל ההליכים. אם אצטרך, אפנה גם לבג"ץ בגין מה שהתגלה לי בבחירות אלו.

הקו שנחצה בבחירות לרשויות המקומיות הללו על-ידי מיקי גיצין, הקרן ומרצ הוא קו שאין לו אח ורע בהיסטוריה של מדינת ישראל.

בכל הפעולות הללו של הקרן חץ העבירות לכאורה תמיד חוזר לאותה נקודה – מרצ. הקשרים הפסולים הללו נעשו בצורה בוטה, והם יטופלו על-ידי כותב שורות אלו.

מקור הפוסט:

הקשר בין הקרן החדשה לישראל לבחירות לרשויות המקומיות – ביום 8.10.18 הגשתי עתירה כנגד הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, מיטל…

Geplaatst door Adi Ben Hur Adv op Maandag 29 oktober 2018

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *