סדרת מתח: נפרדים מקריפי סטרוזק, עוברים ל׳קוורטרבק׳ ברנאן

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

Image result for brennan strzok

 

אתמול התבשרנו שפיטר סטרוזק, סוכן ה-FBI שהיה ממובילי חקירת ״ההתערבות הרוסית״ וחקירת ״האימיילים של קלינטון״, פוטר אתמול מתפקידו.

בתקשורת הממסדית מדווחים שהפיטורים הם על רקע חילופי הודעות הטקסט העוינות כלפי טראמפ בינו לבין פרקליטה בארגון, ליסה פייג׳, בעיצומה של החקירה נגד טראמפ.

פייג' כתבה לו: "טראמפ לעולם לא יהיה נשיא? נכון? נכון?"
סטרוק השיב: "לא, הוא לא. אנחנו נעצור את זה".

דוח ביקורת שפורסם על התנהלות הFBI ביוני השנה קבע שההתנהלות של סטרוק היא עננה מעל האמינות של הארגון, אך לא נמצאה ראייה שהיתה הטיה פוליטית בהחלטות הנוגעות לחקירות שניהל.

כזכור סטרוזק תוחקר תחת שבועה בשימוע בקונגרס והוא נתן הצהרות בעיתיות וסירב לענות על כמה שאלות. סטרזוק היה מעורב גם בטיפול במערך הפיקוח על המודיעין הזר (FISA) בפני ה- FISC (בית המשפט לענייני מודיעין זר) והיה מודע היטב לכך שהוא מתבסס על הטעיה כאשר לא כלל  את המידע על מקור המימון לתיק הדוסייה, כמו גם העובדה שברוס אוהר היה מזין מידע למקור שהוגדר כבלתי אמין. כלומר, סטרוזק ידע שהם לא הניחו את הבקשה לצוו FISA בהקשר הנכון ואם היה ספק אפילו קלוש שהמידע לא אמין, הוא היה אמור לעצור את הפניה להוצאת הצו.

עוד על השימוע שלו בסנאט בו קיבל סטרוק ״קצר״:

בעקבות ממצאים של ה-FBI, חשד: הילארי מכרה מידע מודיעיני בשרת הפרטי תמורת תרומות לקרן קלינטון

 

בקשת צווי הריגול אחר קמפיין טראמפ – מסמכים חדשים סותרים את עדותו בשבועה של הסוכן פיטר סטרוזק

הדברים האלה נכונים גם לגבי סגן התובע המושחת, רוד רוזנשטיין החתום על הבקשה הרביעית והאחרונה לחידוש צו ה- FISA:

למה הופסקו הליכי הדחת רוזנשטיין המושחת? מסתבר שהסרת הצנזורה ממסמכי צווי הריגול נגד טראמפ תלויה בהחלטת… טראמפ

 

הפיטורין של הסוכן סטרוזק ע״י ה- FBI מוכיחים כי טראמפ צדק לכל אורך הדרך בציוציו הרבים נגדו ונגד ״אהובתו״ ליסה פייג׳ נגד התנהלותו של סטרוק כדוגמה לכך שחקירת ההתערבות הרוסית מוטה מיסודה.

"סטרוק היה ממונה על החקירה המזוייפת של הילרי קלינטון. זו היתה הונאה של הציבור האמריקני וצריך לעשות אותה מחדש כמו שצריך!".

טראמפ גם רמז כי יש לפתוח מחדש את החקירה כנגד קלינטון:

"הסוכן פטר סטרוק פוטר מה-FBI, סוף-סוף. רשימת האנשים הרעים ב-FBI ובמשרד המשפטים רק מתארכת ומתארכת".
"בהתבסס על העובדה שסטרוק היה ממונה על ציד המכשפות, האם החקירה תיסגר? לא הייתה קנוניה, לא היה שיבוש חקירה, אני סך הכל משיב מלחמה!"

 

על רקע הודעת הפיטורין של סטרוזק התראיין ל״פוקס ניוז״, רודי ג׳וליאני, עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ, ותקף אתמול את מנהל ה- CIA לשעבר, ג'ון בראן, ואמר שהוא צריך להתייצב מול חבר מושבעים גדול על תפקידו ב״מכירת התיק הטראמפי״, שהובילה לחקירה הרוסית "המזויפת".

הוא כינה את ברנאן "הקוורטרבק" שלקח את תיק הדוסייר המזוייף מהמרגל הבריטי לשעבר, כריסטופר סטיל, והעביר אותו למנהיג המיעוט בסנאט דאז הארי ריד.

"אלא אם כן הוא סוכן המודיעין האידיוט הכי גדול שהיה אי פעם – אם כי הוא מעולם לא עשה הרבה עבודה מודיעינית – זה [תיק] מזוייף. אתה יכול להסתכל על זה [התיק] ולצחוק על זה,"

עוד אמר ג'וליאני בראיון כי התובע המיוחד רוברט מיולר הוא "מריונטה".

מקורה המדויק של חקירת רוסיה עדיין לא ברור. גורמים רשמיים הצביעו בעבר על הערות שכביכול עשה היועץ לשעבר של טראמפ, ג'ורג' פפדופולוס, בנוגע ללכלוך רוסי על הילארי קלינטון שיבעיר את החקירה ביולי 2016.

Image result for brennan

ברנאן אמר בפברואר כי התיק לא מילא תפקיד בהערכת קהילת המודיעין שהוצגה לנשיא אובמה ולטראמפ. ברנאן הוסיף שמסמכים מסויימים בתיק העלו את חשדותיו בנוגע לאמינותו.

ברנאן כיהן כראש הCIA תחת הנשיא אובמה, והוא מבקר קולני של הנשיא טראמפ. הוא השמיע בראיון ב-MSNBC לאחרונה את התאוריה כי הרוסים מחזיקים לכלוך על טראמפ. מאוחר יותר הוא הבהיר כי אין לו שום מידע לגבות את התיאוריה.

תזכורת מתוך הכתבה: 

״המסמכים גם חושפים כי מנהיג הרוב לשעבר בסנאט, הדמוקרט הארי ריד, שלח מכתב ב -29 באוגוסט 2016 בו ביקש מראש ה- FBI דאז, ג'יימס קומי, לחקור את הטענות אשר הוצגו לו על ידי מנהל ה- CIA דאז ג'ון ברנאן,״ קרטר מוסיפה.

״ברנאן תידרך את ריד באופן אישי ימים אחדים לפני החקירה של אגף המודיעין, והמסמכים מעידים על כך שריד נשאר גם בקשר קרוב עם קומי בנושאים אלה. ״כנופיית השמונה״ היא קבוצה של שמונה מחוקקים שיש להם גישה למידע מסווג ביותר ולעתים קרובות נפגשים בגבעת הקפיטול כדי לקבל תדרוך על חומר מסווג״, כותבת קרטר.

המסמכים, הכוללים הודעות טקסט מהסוכן המיוחד של ה- FBI, פיטר סטרזוק והמאהבת שלו, ליסה פייג', חושפים גם כי ראש הסגל של אובמה בבית הלבן, דניס מק'דונו, היו מעורבים בחקירה הראשונית בקמפיין של טראמפ. קומי, ברנאן ומק׳דונו ״היו הפקידים הבכירים ביותר ב- FBI, CIA והבית הלבן״, ועבדו ״בקונצרט״ כדי להבטיח שחקירה תיפתח, כך נאמר לכתבת ע״י חברי הקונגרס.

 

 



קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *