פנסילבניה: מאות כמרים התעללו מינית ביותר מאלף ילדים במשך 70 שנה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

צילום הפאנל בפנסילבניה מציג את בישופ רונלד גיינר של הריסבורג, דוד זוביק מפיטסבורג, יוסף במברה מסקראנטון, אלפרד שלרט מאלנטאון, אדוארד מלסיץ מגרינסבורג ולורנס פרסיקו מאיירי. (צילום CNS / באדיבות הבישופיות)

 


חבר מושבעים גדול בפנסילבניה פרסם דוח חמור בו פירוט ההאשמות מהקשות ביותר נגד הכנסייה הקתולית. הדוח מאשים מעל 300 כמרים של הכנסיה הקתולית-רומית בהתעללות מינית ביותר מאלף ילדים, ואת הבישופים שלהם בהסתרה מתוחכמת במהלך 70השנים האחרונות.

במהלך חקירה של שנתיים שנפתחה על ידי משרד התובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירו, שמע חבר מושבעים גדול הצהרות מפי עדים ונחשף למסמכים משש מחוזות-הכנסיה במדינה.

המחוזות כוללים את אלנטאון, אירי, גרינסבורג, הריסברג, פיטסבורג וסקרנטון. ״למעלה מ -300 כמרים סוטי מין נאשמים בהתעללות במהלך עשרות שנים״, כך נכתב בדו"ח.

״הסתרת המעשים היתה מתוחכמת. באופן מזעזע, מנהיגי הכנסיות שמרו, בעת ובעונה אחת, על תיעוד ההתעללות ועל ההסתרה״, אמר שפירו במסיבת עיתונאים. "״המסמכים האלה מתוך הארכיון הסודי של המחוזות הכנסיה היוו את עמוד השדרה של החקירה הזאת״.

ייתכן ש״המספר האמיתי״ של ילדים שעברו התעללות מגיע לאלפים בשל רישומים חסרים או כיוון שקורבנות נוספים חששו להשמיע טענותיהם״, על פי דו"ח חבר המושבעים.

הפאנל טען כי שורה של בישופים ומנהיגי מחוזות אחרים ניסו להסתיר את ההתעללות כדי למנוע מהכנסייה הקתולית פרסום שלילי או תביעות כספיות.

הדו"ח מצא פגם בהתנהלות הקרדינל דונלד וורל, הבישוף לשעבר של פיטסבורג אשר מוביל כיום את מחו-הבישוף של וושינגטון, על מה שהוגדר כחלקו בהסתרת ההתעללות המינית של כמרים. וורל הגן על עצמו באמצעות פרסום הצהרה בה נאמר כי ״פעל בשקידה ובדאגה לקורבנות ולמניעת מעשי התעללות עתידיים״.

כמעט כל מקרי ההתעללות התרחשו לפני זמן רב מדי וחלים עליהם חוקי ההתיישנות, מלבד לגבי שני כמרים.

"כולנו רוצים שיוגשו כתבי אישום נוספים", אמר התובע הכללי שפירו, "אבל בגלל המניפולציה של הכנסייה של החוקים החלשים שלנו בפנסילבניה רבים מדי מחוץ להישג יד".

[מקורות: ״פוקס ניוז״ ״נשיונל קת׳וליק ריפורטר״ ״סי.בי.אס ניוז״]

 

תזכורת:

״כל 34 הבישופים של צ׳ילה התפטרו על רקע שערוריית מין והסתרה, לאחר פגישתם עם האפיפיור״

Image may contain: 1 person, smiling, text

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *