שלום לחופש הביטוי: שלטונות מדינת קליפורניה שוקלים להקים ׳ועדה מיעצת לפייק ניוז׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אם במקרה חשבתם שבקליפורניה אין מספיק דיכוי, אז השלטון במדינה שוקל להקים ועדה מייעצת ל״פייק ניוז״ שתנוהל ע״י השלטון.

הצעת חוק של הסנט 1424 תדרוש מהתובע הכללי להקים את הועדה המייעצת עד אפריל 1, 2019. זה אמור להיות מורכב מלפחות נציג אחד ממשרד המשפטים, נציגי ספקי מדיה חברתית, ארגוני זכויות האזרח, וחוקרי התיקון הראשון. הקבוצה המייעצת תידרש ללמוד כיצד מידע כוזב מופץ באינטרנט ולהביא תוכנית לפלטפורמות מדיה חברתית כדי לתקן את הבעיה.

בואו נהיה גלויים לגבי זה: אין שום דרך לפתור את בעיית ה"חדשות מזויפות", כי ההגדרה שלה משתנה. כלי התקשורת כבר אחראים להדפסת חומרי השמצה. ולהציע כי חדשות שאתה לא אוהב יכולות להיות ממושטרות על ידי השלטון היא מתכון לעריצות. זו הסיבה שקרן החזית האלקטרונית (EFF), שאינה שייכת לימין, מתנגדת להצעה:

"קרן החזית האלקטרונית" מתנגדת להצעת החוק, מכנה אותה "פגומה" ו״מטעה״. לטענת הקרן, צעד זה יגרום לכך שהשלטון וקבוצת היועצים יהיו האחראים להחלטה מה נכון או שקר. היא גם מציינת שהתיקון הראשון מונע הגבלות מבוססות תוכן, גם אם נכלל בו דברים שאינם אמת לכאורה.

זה לא הניסיון הראשון של קליפורניה להתמודד עם "חדשות מזויפות". מוקדם יותר השנה, הציע חוק AB 155 כי בתי הספר ייאלצו ללמד על "חדשות מזויפות". זה מאותה מדינה המחייבת ילדים ללמד כי גברים יכולים להפוך כמעשה קסם לנשים תחת תקנה SB 48.

מקור הידיעה: ״סי בי אס סקרמנו״ ו״הדייליוואייר״

 


קריאה רלוונטית:

ויקיליקס חושפים: ממשלה עולמית דיקטטורית שמתכננים בפייסבוק עם חוסיין אובמה וג'ון פודסטה

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *