׳מחזקים׳ את מי שסירב לבצע חישוף לשדות המקיפים יישוב כדי לוודא שאין סכנה ממטענים לחבריו ביחידה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

סכנה ברורה ומיידית –

כפי שחשפתי לא פעם בעבר, עמותת "מחזקים" ביצעה תעמולה לבחירות המקדימות של מפלגת מרצ, עבור 3 מועמדים, ביניהם מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר, אבי בוסקילה. העמותה רשומה כמי שמטרותיה הן "חיזוק וקידום השלום והדמוקרטיה", אך למרות זאת, היא ביצעה תעמולת בחירות, דבר האסור עליה על-פי חוק, לכאורה.

ביום 3.6.18 פרסמה העמותה את הפוסט של בר חפץ מקיבוץ נירים, הנתון להתקפות קשות מצד החמאס בימים אלו ממש, שם תקף חפץ את המדינה בגין המדיניות התוקפנית שלה בעזה והיעדר "פתרון מדיני".

בין השאר הוא כותב: "אז בבקשה שאתם באים לכאן תדברו על מה שחשוב באמת על פיתרון מדיני למצב, ולא על איך לשחד אותנו שנשתוק".

מי שהגיב לו הוא אבי בוסקילה – לו הפיקה "מחזקים" סרטון תעמולה בן 33 דקות ביום 24.1.18, בזמן שרץ לראשות מרצ – במילים: "איש אמיץ!".

אדם זכאי לדעתו, אולם כדאי לידע את הציבור לגבי דבר שהעמותה לא חשפה בנוגע לחפץ, כפי שלא דאגה לחשוף בפני רשם העמותות את דבר פעילותה המפלגתית.

ביום 1.7.17 העלה ארגון שוברים שתיקה לערוץ היוטיוב שלו את העדות של אותו בר חפץ. חפץ דיבר בעדותו על שירותו הצבאי ביישוב מורג בגוש קטיף – בערך מהאזור שכעת שולח עפיפונים לעברו של חפץ, שמאשים את ממשלת ישראל בכך שהיא לא פועלת עבור פתרון מדיני שיפתור את המצב הקיים בעוטף עזה.

בעדותו מספר חפץ כי הוא סירב לבצע חישוף לשדות המקיפים את היישוב בתקופת המילואים שלו, כדי לוודא שאין סכנה ממטענים וכיוצ"ב לחבריו ביחידה ששירתו עמו:

"הדבר המרכזי שעשיתי במורג הוא שקיבלתי D9, והתפקיד של ה – D9 היה לחשף את הצירים, וזה דבר שעשיתי דווקא טוב. בשלושים ימי מילואים ה – D9 לא צרך ליטר סולר..מבחינה מבצעית אין גבול למה שאתה יכול לעשות כדי לגרום לחברים שלך להיות יותר בטוחים, ואז השאלה איפה אתה שם את הגבול? איפה הקו עובר? והקו הוא סובייקטיבי לחלוטין.. הגישה שלי הייתה באופן בסיסי שכל עוד אין איום מבצעי ברור ואין סכנת חיים, אז אנחנו מנסים למזער את הנזקים..".

חפץ אומר כאן נחרצות כי "אין גבול למה" שלוחם ביחידה יכול לעשות כדי "לגרום לחברים" שלו "להיות יותר בטוחים". הוא יכול לחשוף צירים, כדי שלא יהיו בהם מטענים או כל דבר אחר, אך הוא מתגאה בכך שהוא שם "גבול" למה שאפשר לעשות כדי "לגרום לחברים.. להיות יותר בטוחים". הוא קבע לעצמו כלל אצבע: הוא יבצע חישוף רק במקרה של "איום מבצעי ברור" ו"סכנת חיים".

כדאי לציין כי פעולת החישוף היא פעולת מנע שמטרתה למנוע מראש את מצב ה"איום המבצעי הברור" ו"סכנת חיים". ביצוע פעולת חישוף לאחר שקיים "איום מבצעי ברור" מהווה בעצמה פעולה מבצעית שגורמת ל"סכנת חיים", וסותרת היגיון מבצעי.

אך כאמור, זכותו של אדם לדעתו. כל עוד אי החשיפה אינה מהווה עבירה על החוק הפלילי, הוא רשאי לבצעה. כך פועלת מדינת חוק.

Image may contain: 2 people, people smiling, people standing and text

סכנה ברורה ומיידית – כפי שחשפתי לא פעם בעבר, עמותת "מחזקים" ביצעה תעמולה לבחירות המקדימות של מפלגת מרצ, עבור 3 מועמדים,…

‎Posted by Adi Ben Hur Adv on‎ יום שני 4 יוני 2018

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *