מסמך ׳לא מאומת׳ אחד שה- FBI לא ידליף: המסמך המפליל את לורטה לינץ׳

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

  • מחלקת המשפטים בארה״ב מסרבת לשחרר ״מידע מודיעיני״ ממנו עולה כי התובעת הכללית לשעבר, לורטה לינץ, קשרה קשר עם קמפיין קלינטון בעסקה לטיוח חקירת הדוא״ל של קלינטון

  • ראש ה- FBI קומי דאג לחסל את עיסקת החסינות לאסאנג׳ כדי למנוע ממנו להוכיח שהמודיעין המפליל לא הגיע ממקור רוסי, כטענת קמפיין קלינטון, אלא מהדוא"ל של הוועדה הדמוקרטית הלאומית

 

המידע עד כדי כך סודי, שמפקח על משרד המשפטים, מייקל הורוביץ, נאלץ לצנזר אותו מדו״ח ה-500 עמוד פלוס שפורסם לאחרונה על ניהול חקירת קלינטון על ידי ה- FBI, ואפילו להסתיר אותו מעיניי הקונגרס.

אפילו חברי קונגרס בעלי סיווג ביטחוני ״סודי ביותר״ לא הורשו לראות את ״המידע הלא מאומת״ שיורט, ממקורות כביכול רוסיים, בהם ראש הועדה הדמוקרטית הלאומית דבי ווסרמן שולץ, מסבכת לכאורה את קמפיין קלינטון ואת לורטה לינץ' במזימה.

דבי ווסרמן שולץ ולורטה לינץ׳

"זה מדהים איך זה שמחלקת המשפטים מגנה על השחיתות של מחלקת המשפטים של אובמה", מציין טום פיטון מג׳ודישל וואטש, אשר הארגון שהוא מוביל תובע ממשרד המשפטים לקבל את המידע.

ווסרמן שולץ, לינץ' וקלינטון הכחישו את הטענות והגדירו אותן כ״דיסינפורמציה רוסית״.

נכון או לא, החומר בעל חשיבות, כי נראה שהשפיע על החלטתו של מנהל ה- FBI לשעבר ג'יימס קומי להפר פרוטוקולים של הסוכנות בטענה שהוא לא סמך על לינץ׳. בספרו החדש, קומי אמר כי הוא ״לקח את המושכות״ בחקירת הדואר האלקטרוני של קלינטון, והודיע ​​כי אין להגיש כתב אישום נגד קלינטון בשל "התפתחות שעדיין לא ידועה לציבור האמריקני", וש"מטילה ספק רציני" על אמינותה של לינץ'- ברור שמדובר על אותו מידע מייורט.

אם המידע מתעד חילופים אותנטים בין לינץ' לבין יועצת של קלינטון, נראה כי הוא מעיד על כך שממשל אובמה הניח שיקולים פוליטיים מפלגתיים מעל חובתו לאכוף את החוק.

אז שוב, אם היירוטים מפוברקים, זו תהיה ההצלחה המוחשית ביותר של ״השפעת רוסיה״ על הבחירות בארה"ב 2016 – כיוון שקומי אולי לא הלך סביב לינץ' וניקה את קלינטון במסיבת העיתונאים שלו יולי 2016 – וגם לא היה סביר להניח שיודיע ​​בפומבי על פתיחתה מחדש של החקירה ממש לפני הבחירות – מעשה שקלינטון ואנשיה מטילים בו את האחריות להפסד המדהים שלה לדונלד טראמפ.

מסמך המודיעין הסודי מתיימר להראות כי לינץ' סיפרה לקמפיין קלינטון שהיא תחזיק ברצועה קצרה את חקירת ה-FBI בעניין הדוא״ל – הצעה זו שנכללה בטיוטה המקורית של המפקח הכללי, אך הועברה לנספח מסווג בדו"ח הרשמי ולבסוף הוסרה לחלוטין.

 

מה שידוע, על סמך הדלפות בעיתונות וממכתב שכתב יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, הוא שבמרץ 2016, ה- FBI קיבל צרור מסמכים שנפרצו מסוכנויות מודיעין אמריקניות, שקיבלו גישה לאימיילים גנובים המאוחסנים ברשתות רוסיות. אחד המסמכים שנתפסו חשף דואר אלקטרוני לכאורה של יו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית דאז, ווסרמן שולץ, לפעיל העובד עבור המיליארדר והתורם הדמוקרטי ג'ורג' סורוס. נטען כי לינץ׳ הבטיחה לקמפיין של קלינטון, שחוקרים ותובעים ינהגו בעדינות כלפי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, בנוגע לשימוש שלה בשרת הדואר האלקטרוני הפרטי בעת ששימשה כמזכירת המדינה. לינץ׳ נתנה לכאורה את ההבטחה ישירות למנהלת הפוליטית של קלינטון, אמנדה רנטריה.

 

"המידע היה מסווג ברמה גבוהה כל כך על ידי קהילת המודיעין, עד כי הוא הוגבל אפילו לחברי [הקונגרס] שיכולים לראות אותו, כמו גם לצוותים", הסביר הורוביץ בשבוע שעבר במהלך עדות הקונגרס מול ועדת המשפט של הסנאט, בעלת סמכות הפיקוח על מחלקת המשפטים וה- FBI.

מקורות בקונגרס אמרו שהחומר סווג "TS/SCI" שמשמעו מידע סודי ביותר/מידע רגיש וממודר.

הורוביץ הסביר כי הוא ביקש מסגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, וממנהל ה- FBI, כריסטופר ריי, לעבוד עם ה- CIA ומשרד ראש המודיעין הלאומי כדי להבין אם ניתן לצנזר את המידע המייורט כדי לאפשר לקונגרס לראות אותו. לאחר שיצונזר כראוי כדי להגן על "מקורות ושיטות", אמר הורוביץ, הוא מקווה שחברי קונגרס יוכלו ללכת לחדר הקריאה המאובטח במרתף בניין הקפיטול, הקרוי ה"טנק", ולהציג את החומרים.

"אנחנו מאוד רוצים שהוועדה תראה את המידע הזה", אמר הורוביץ.

מסיבה מוזרה כלשהי, הסי אן אן, הוושינגטון פוסט והניו-יורק טיימס קיבלו ללא עוררין את הכחשותיהן של לינץ', קלינטון וואסרמן שולץ כפשוטן, ודחו את המידע המפליל כמזויף ובלתי אמין. הורוביץ אפילו מצטט "עדים" לא של ה- FBI בדו"ח שלו, המתארים את המידע הסודי כ"שקרי אובייקטיבית".

מייקל הורוביץ

 

מילוי שקי החול של ה- FBI

בעוד ה- FBI כנראה לקח את היירוט ברצינות, הוא מעולם לא ריאיין אף אחד ששמו מופיע בו עד שתיק קלינטון נסגר על-ידי קומי ביולי 2016. בחודש אוגוסט, ה- FBI בדק באופן לא רשמי את לינץ׳ בנוגע לטענות – בעוד שקומי גם התעמת עם התובעת הכללית לשעבר כשנאמר לו לעזוב את משרדה.

קומי אמר כי היו לו ספקות לגבי עצמאותה של לינץ׳ כבר בספטמבר 2015, כאשר קראה לו למשרדה וביקשה ממנו למזער את החקירה על ידי כך שכינתה אותה "עניין" במקום "חקירה",  בהתאם לדף המסרים של קמפיין קלינטון. ואז, ימים ספורים לפני שסוכני ה- FBI ראיינו את קלינטון ביולי 2016, לינץ׳ נפגשה עם הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, במטוס הממשלתי שלה, בזמן שחנה על מסלול ("Tarmac Meeting") בנמל התעופה בפיניקס. בהודעת טקסט שנחשפה מאז, החוקרים המובילים בפרשה, פיטר סטרזוק וליסה פייג', הבהירו כי לינץ' ידעה  ש"לא יוגש כתב אישום" נגד קלינטון.

רנטריה, פקידה בקמפיין קלינטון, אשר התמודדה לתפקיד מושל קליפורניה, אך לא הצליחה להתברג בשני המקומות הראשונים בפריימריז, מתעקשת שהמודיעין המצטט אותה הוא דיסאינפורמציה שנוצרה על ידי פקידים רוסים כדי להטעות אמריקנים וליצור מחלוקת ואנדרלמוסיה במהלך הבחירות. 

בזמן שלינץ׳ מעולם לא נשאלה ישירות תחת שבועה על ידי הקונגרס על הטענה – היא נשבעה בפגישה ביולי 2016 מול ועדת השיפוט "לא דיברתי עם אף אחד מקמפיין [קלינטון] או מהמעבר או מחברי הצוות הקשורים איתם."

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'אק גראסלי, אמר כי יוציא זימון עבור לינץ', אך החברה הדמוקרטית הבכירה בוועדה, דיאן פיינשטיין, חייבת להסכים על פי כללי הוועדה. גראסלי גם אמר שהוא יהיה פתוח לבחון מתן חסינות עבור מספר 2 של קומי לשעבר, אנדרו מקייב.

דיין פיינשטיין וצ׳אק גראסלי

 

פיינשטיין אולי מהססת לחתום על הצו, שלטענתה קומי פעל בתום לב – כלומר, היא חושבת שהקונגרס לא צריך להגיע לפיצוח התעלומה ע״י חקירת דמות מפתח בשערורייה הפוליטית הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית.

"למרות שאני לא מסכימה עם מעשיו, לא ראיתי שום עדות לכך כי מר קומי פעל שלא בתום לב או שהוא שיקר על הפעולות שלו", אמרה פיינשטיין במהלך הדיון של ועדת המשפט. איש צוות לשעבר של פיינשטיין וחוקר ה- FBI דן ג'ונס, בינתיים ממשיך לעבוד עם כריסטופר סטיל ופיוז'ן GPS על חקירה של 50 מיליון דולר במימון פרטי שלי ג'ורג' סורוס ו״תורמים עשירים״ אחרים כדי להמשיך את החקירת דונלד טראמפ.

אמנדה רנטריה

מעניין, אמנדה רנטריה היא גם חברת צוות לשעבר של פיינשטיין. כמו כן פיינשטיין הדליפה את עדות מייסד פיוז'ן GPS גלן סימפסון מול הקונגרס בינואר.

לינץ' צויינה לשלילה בדו"ח המפקח הכללי בשל הפסילה העצמית המעורפלת והחלקית שלה מ"עניין" קלינטון, למרות הפגישת המחתרתית (״Tarmac Meeting״) בת ה30 דקות עם ביל קלינטון שבוע לפני שה- FBI זיכה את הילארי קלינטון.

מעניין איך "תיק" (דוסייר) מלא בשקרים על טראמפ לא רק שפורסם לציבור, אלא ששימש את ה- FBI כחלק ממבצע ריגול אחר קמפיין טראמפ – בזמן שיירוט מודיעיני של תקשורת מרוסיה סווג לפתע כ״סודי ביותר״ עד כדי כך שאפילו חברים בוועדות הפיקוח על המודיעין של הקונגרס מנועים מלראות אותו.

 

ראש ה- FBI קומי דאג לחסל את עיסקת החסינות לאסאנג׳

הדמויות המוערבות:
ג'יימס קומי, ראש ה- FBI המודח, הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט. ברוס אוהר פקיד במחלקת המשפטים,והפרקליט האמריקאי אדם ולדמן.

לכל אלה חלק בניסיון לשכנע את ג׳וליאן אסאנג׳ ״למזער סיכונים״ בימים הראשונים של ממשל טראמפ – למעשה, להגביל מידע מסווג של ה- CIA שהוא עלול היה לשחרר בעתיד.

המאמץ הביא לגיבושו של הסכם חסינות מוגבל, שאולי היה משחרר זמנית את מייסד ויקיליקס משגרירות בלונדון, לשם הוגלה במשך שנים, כך לפי ראיונות ושלל מסמכים פנימיים של מחלקת המשפטים שהועברו לחוקרי הסנאט.

טיוטת ההצעה להסכם החסינות שמשרד המשפטים שקל עבור אסאנג׳:

ויקיליקס מאשרים את הפרטים:

לא פלא שקומי הרג את הסכם החסינות עם אסאנג׳, האדם שיכול להוכיח שהמודיעין המיורט לא הגיע ממקור רוסי, אלא ממידע שהגיע לויקיליקס מהודעות דוא"ל מהוועדה הדמוקרטית הלאומית. זה היה חושף את כל נראטיב "הקנוניה הרוסית" כשקר מוחלט.

מקורות: ״ריל קליר אינבסטיגיישנס״ ״זירו-הדג׳״ ״דה היל״

 

 

 

 

 

 

 


קריאה רלוונטית:

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *