הפסיכולוגיה של SJW(קה"ש) – איבחון של ג'ורדן פטרסון

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

נתחיל באסופה של כמה דוגמאות בהם פרופ' ג'ורדן פטרסון(פסיכולוג קליני) מאבחן חריגה פסיכולוגית של לוחם הצדק חברתי המצוי בימינו(SJW), לאחר מכן אנסה להסביר מה בטיפוס של ה-SJW מוביל לאותם מקרים.

1. דוגמא אחת הוא נותן על גברים פמיניסטים, במיוחד אלו שעסוקים באיתות סגולות*. פטרסון מזהה מניע סמוי שהוא אסטרטגית חיזור, סוג של חנופה ורפיסות.

*איתות סגולות –  התופעה בה אנשים חייבים להציג ו\או מביאים במכוון לסיטואציה המאדירה את תובנותיהם ה"נאורים" לגבי החברה בראוותנות. סוג של טווס מוסרי, מתייפסר. דוגמא – מישהו שחייב לספר לך שהוא טבעוני, אנשי רוח ושחקנים שחייבים לספר לנו כמה אנחנו רעים ל"פליטים" (דוגמא קיצונית תהיה אחד שקורא בקולי קולות שהוא מתחייב להחביא פליט בביתו), וכו'…

2. הטרנד הפמיניסטי לשוויון שמתנגש עם העצימת עניים לפטראיכליות המיזוגנית במשטרים מוסלמים, סתירה אופיינית לSJW(קה"ש). גם כאן פטרסון מזהה מניע סמוי כאשר הוא מצביע על כך כי בדיוק בתקופה שהטרנד לשוויון של הפמיניזם היה בשיאו, רב המכר הגדול ביותר בכל קנה מידה היה 50 גוונים של אפור.

את הסתירה הזאת פטרסון מאבחן כפסיכולוג קליני בתור סתירה קלאסית בין מה שנאמר למה שנעשה, בין אגו (העצמי המודע) והאיד(דחפים לא מודעים) המובילים למנגנון הגנה בוגר של תגובת היפוך. יתכן ומדובר בסוג של התנהגות כמו ילד שמושך בצמות או מוחא בכוונה דווקא כי הוא הכי מעוניין. פמיניסטיות ראדיקליות אומרות שהן נגד שתלטנות ופטריארכיה, ומתעלמות מזה בעולם המוסלמי, רב המכר 50 גוונים של אפור עבור פטרסון מצביע על כך שזה בעצם מה שהן רוצות ולכן לא מבקרות את האיסלאם.

3. כאשר הם אומרים "זה לא היה קומוניזם אמיתי" על משטרים אפלים שכשלו והחזיקו ומחזיקים באידיאולוגיה שלהם (סין, ונצואלה, וכו'). פה פטרסון טוען שהם בעצם אומרים "אילו רק אני הייתי עושה את זה זה היה עובד". יש כאן איזה שאיפה טוטאליטרית סמויה.

4. הוא מדבר על עיקרון שניטשה הגדיר עם המילה הצרפתית רסונטימונט, שזה יותר מסתם לבטל משהו, זה בסופו של דבר עקרון שמחזיר יותר לביטוי הגופני שלו, מרמור. תיאור מאלף של התופעה נמצא בפרק העכשובים של זרתוסטרא.

 

אם לנסות לחבר הכל בהסתכלות של פטרסון, ניתן לאמר שכל התופעות הללו נובעות מאיזה חולשה של הSJW, חולשה נפשית להצליח להתמודד ולבטא ו\או לנסח לעצמם את העבר ההווה והעתיד, עם הרצונות והמטרות שלהם. מתוך החולשה הזאת הם שוקעים לתוך מררמור, ריסונטימונט, כיוון שמטרות שמתקדמים אליהן מהוות את התמריץ החיובי ביותר שתומך בחיים, זה מפריש סרוטונין, כימיקל ה"אושר", ודופאמין (מתגמל).

מתוך החולשה נובעים :
גם השאיפות הטוטליטריות, כיוון שאין שליטה בפועל,
גם האסטרטגיות הערמומיות והבלתי ישירות,
וגם בסופו של דבר לפיצול בין הגוף והנפש, כי עכשיו הנפש תקועה בסבך של שקרים, ולכן ממליץ פטרסון מאוד על עקרון אמירת האמת, כי אם אתה מתחמן בדרך קבע, אתה כבר מרגיל את המוח שלך לתחמן אפילו גם את עצמך, אז זה מסוכן.

התופעה הזאת לא חדשה.

הגנוסטים היו בעבר תופעה פסיכולוגית דומה שנובעת בערך מאותו אקלים. אלו כתות אינטלקטואליות(אז ניתן לאמר דתיות) שנוצרו בשולי האימפריות, כאשר מתוך חולשה הן יצרו תפיסות עולם שמבטלות מסורות ארוכות שנבנו על המידה הטובה ו\או המוסר המונותאיסתי.

מתוך כך הגנוסטים גם פתחו תורות מוסר ששוללות לחלוטין את הסדר החברתי, הטבעי, ואפילו את הטבע (לא מתרבים, שוללים מגדר), ובעצם מגדירות עצמן על פי הסדר החברתי רק הפוך, לא על פי הם ישק דבר.

רומא והגנוסטים, ארה"ב והSJW.

מאמר מומלץ

JOURNAL ARTICLE
GNOSTICISM AND MODERN NIHILISM
HANS JONAS
Social Research
Vol. 19, No. 4 (December 1952), pp. 430-452

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *