התקיפה בסוריה והדיסאינפורמציה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הדיווח מהבוקר:

שמטוסי טורנדו בריטיים הצטרפו לקואליציה של מטוסים אמריקאיים וצרפתים בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת כדי לפתוח בתקיפה נגד מטרות של ממשלת סוריה הקשורות בנשק כימי.

הסיבה הרשמית:
התקיפה באה לאחר שממשלות המערב טענו כי יש ברשותן הוכחה כי נשק כימי שימש בשבוע שעבר את המשטר של בשאר אל-אסד וגורם מודיעיני משמעותי קבע כי המשטר הסורי מאחורי המתקפה הכימית האחרונה. תקיפה משותפת בבוקר יום שבת כללה מטוסים בריטיים, צרפתים ואמריקניים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ​​על הכוונה לתקוף.

נמסר כי מטרות ההתקפה היו מתקן מדעי ליד דמשק ושני שטחי אחסון ליד חומס, אשר כולם מעורבים בשימוש בנשק כימי על ידי ממשלת אסד.

במסיבת עיתונאים בשבת בבוקר, הדגישה ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי כי המתקפה על ממשלת סוריה אינה התערבות במלחמת האזרחים הסורית, אלא "עונש מוגבל וממוקד" בשל שימוש בנשק כימי.

העמדה הרוסית:
רוסיה האשימה ביום שישי את ה'השירותים המיוחדים' של בריטניה בביום מכוון של ההתקפות הכימיות בדומא. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי בידי מוסקבה הוכחות 'בלתי ניתנות לערעור', שהשימוש בנשק כימי בדומא היה 'מבויים'.

השגריר הרוסי בלונדון אלכסנדר יאקובנקו האשים כי בריטניה משמידה בכוונה את כל ההוכחות מי ביצע באמת את ההתנקשות בחיי הסוכן הרוסי וביתו וטען כי ארגון הסיוע 'הקסדות הלבנות' הוא למעשה ארגון של שירותי המודיעין הבריטיים ושאנשיו הם שביימו את ההתקפה בחומרים כימיים בדומא.

 הרוסיים גם טענו כי בידיהם מצוי מידע מודיעני המראה כי ארצות הברית עמדה בשעות האחרונות בקשר עם כמה מראשי ארגוני המורדים הסוריים הפועלים בתוך סוריה במטרה לתאם התקפה שלהם על כוחות הצבא הסורי, מיד לאחר שתסתיים המתקפה האמריקנית-בריטית-צרפתית.

השאלה ללא מענה:
מה האינטרס של אסד (ושל נותני החסות הרוסים) להנחית מהלומה כימית לקראת הסגת הכוחות האמריקניים מהמרחב?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *