׳המרכז הסורי לזכויות אדם׳, מישהו שמע על הגוף הזה בכלל עד הבוקר?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

יוני בלונדי:

"המרכז הסורי לזכויות אדם", משהו שמע על הגוף הזה בכלל עד הבוקר?

מאות אלפי אנשים נהרגו בסוריה בשנים האחרונות, מיליונים הפכו לפליטים, והפעם הראשונה ששומעים על "המרכז הסורי לזכויות אדם" זה כשהוא מתלונן על "הרוגים זרים" בתקיפה הישראלית.

אפשר בטעות לחשוב, שמדובר בתיירים שוודים תמימים, שמצאו את עצמם מטיילים ליד קרונות שליטה ומתקנים צבאיים בתדמור.

ככה משתקפת הסיטואציה דרך ארגוני "זכויות האדם": השיטהולס הם בעצם גני עדן, שבוקר אחד, ישראל החליטה להפציץ בלי שום סיבה מיוחדת ולפגוע ב"אזרחים" ובמיוחד "זרים", איזה נוראית ישראל, נכון?

הכותרת הזאת משקפת את שיא הצביעות והציניות של "תעשיית החמלה", שרובה ככולה פייק ניוז, עיוותים, התחכמויות, וחצאי אמיתות. העיקר להוציא ציוצים פרובוקטיביים, ולבסוף למנף אותם לצורך מימון.

אגב, הדבר היחיד שמופיע בוויקיפדיה על ה"ארגון" הזה, הוא האשמות ב"אי-דיוקים" וקרבות קרדיטים.
כל זה לא מפריע להארץ להשתמש בגוף הלונדוני* הזה כמקור לכותרות שלהם

* כן, מה חשבתם, שזה ארגון שיושב בסוריה? חחח, בסוריה אי אפשר להוציא כותרות בבוקר, לשנורר כסף בצהריים וללכת לוסט-אנד בערב.

אז לא בדיוק. בקונספיל בהחלט שמענו על ״המרכז הסורי לזכויות אדם״.

על אותו מרכז בעל שם בומבסטי אפשר ללמוד מכתבת תחקיר מרתקת שהתפרסמה ב״גארדיאן״ הבריטי ביולי 2012:

כזכור, המלחמה המתנהלת בסוריה שנים מתקיימת מאז אותו ״אביב ערבי״ מהונדס, אשר תואר כפעולה ספונטאנית של פעילי ״דמוקרטיה״ מאז פרצה האלימות הראשונית.

על פי תחקיר, בכירים בקואליציה ל״שינוי המשטר״, ובעיקר המועצה הלאומית הסורית (SNC), קיימו ועדיין מקיימות קשרים אינטימיים עם הכוחות החזקים ביותר של האליטה העולמית: בילדרברג, המועצה ליחסי חוץ (CFR), גולדמן סאקס, המיליארדר ג'ורג׳ סורוס, וכמובן ממשל אובמה.

עוד על אותם ״כוחות החזקים ביותר של האליטה העולמית״, כפי שפרסמנו בקונספיל רבות ובהרחבה, בין היתר, בכתבה הבאה:

זרועותיה הארוכות של סוכנות הביון האמריקאית

 

נוסף על כך, הדו״ח מצביע על כך שחלק ניכר מתעמולת המלחמה אשר שימשה לקידום התערבות צבאית בינלאומית ו״מהפכה״ היא למעשה מכונת יחסי ציבור, שהיתה בנויה על רצף גימיקים תקשורתיים, ממומנת על ידי קרנות גדולות, ואפילו על ידי הממשלות המתבקשות להתערב. כסף גדול מאחורי מכונת הדיסאינפורמציה כמו הדיווחים הבלתי נגמרים על ״מעשי טבח באזרחים״ בידי הרודן הסורי – כמעט תמיד מובאים כעדות מ״פעילים אנונימיים״ –  בעיקרם מוגזמים, מפוברקים או אפילו מבוצעים על ידי המורדים הנתמכים על ידי המערב עצמם.

אז מי הם ״פעילי האופוזיציה״ במציאות? ״אמצעי התקשורת הממסדיים היו פסיביים להפליא כשמדובר במקורות הסורים: הם פשוט קוראים להם ״דוברים רשמיים״ או ״תומכים פרו-דמוקרטים״ מבלי שבדקו את הצהרותיהם, את הרקע שלהם או הקשרים הפוליטים שלהם. רבים מהמקורות המצוטטים ביותר קשורים באופן גלוי ל״אופוזיציה האנגלו-אמריקאית״. רבים מקבוצות המרכיבות את ה״אופוזיציה״ הסורית מומנו וקודמו באמצעות כספים של משלם המסים האמריקאי כדי לערער את המשטר זמן רב לפני שאותו ״האביב ערבי״ פרץ ״ספונטנית״.

מלבד המקורות ״אלמוניים״, יש כמה שחקנים, ביניהם, לדוגמא, באסמה קודמני, אחד המנהיגים הבכירים ב״מועצה הלאומית הסורית״ – מטריה זרה לכמה קבוצות אופוזיציה, ובהן האחים המוסלמים, המוצגת על ידי העיתונות הממסדית והמערבית כהמייצגת את ״העם״ של סוריה. לקודמני, אשר דרש התערבות צבאית בינלאומית כדי להדיח את משטרו של אסד, קשרים ישירים לאליטה.

קודמני השתתף בכינוס בילדרברג (2011) ובועידת בילדרברג (2008). קודמני היה פקיד לשעבר של קרן פורד בקהיר. לאחרונה הוא כיהן כמנכ״ל ״היוזמה הרפורמית הערבית״ של ״המועצה ליחסי חוץ״ (CFR).

״עולמות הבנקאות, הדיפלומטיה, התעשייה, המודיעין, ומכוני המדיניות השונים והקרנות משתלבים יחד, ושם, באמצע כל זה, נמצא קודמני״, המיליארדר ג'ורג 'סורוס, זביגנייב בז'ז'ינסקי, יו״ר פיטר סאתרלנד, כמו גם אינספור בכירי צבא ומודיעין מהמערב, היו קשורים כולם ל״יוזמה הרפורמית הערבית״ בדרכים שונות.

המועצה הסורית לזכויות האדם
הבנו שאחת המטרות מאחורי מכונת הפרופגנדה במימון זר היתה לספק את ההצדקה להתערבות הצבאית ״הבלתי נמנעת״, כלומר, הצגת מידע המוכיח את הפראות של משטר הנשיא אסד: הזוועות, ההפגזות, הפרות זכויות האדם. המידע חיוני כאן, ומקור אחד מעל לכל סיפק למערב את הנתונים על סוריה, והוא זה המצוטט בכל פינה: ״ראש המצפה הסורי לזכויות אדם אמר…״

 

___________

פוסט המקורי של יוני בלונדי:

"המרכז הסורי לזכויות אדם", משהו שמע על הגוף הזה בכלל עד הבוקר?מאות אלפי אנשים נהרגו בסוריה בשנים האחרונות, מיליונים…

‎Posted by Yoni Blondi on‎ שבת 10 פברואר 2018

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *