הצביעות של מכתב הסופרים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם גולד:

הצביעות של מכתב הסופרים

1. אז אותם סופרים חתמו על אותו מכתב, בעד אותם מסתננים, עם אותם דימויים שחוקים ואותו קו עלילה גנרי ומעייף של "אתם טועים, אנחנו מוסריים. הייתה שואה, תביאו לי פרס בּוּקר".
עכשיו זה כל כך פתטי, שאני אשאיר לתגובות את ההתייחסות לתוכן הפשטני להחריד – טיעונים מופרכים, רדידות מוסרית, זילות איומה של השואה והאוטומטיות המגוחכת דווקא מצד מי שמורכבותם אומנותם.

אבל יודעים מה הכי מעצבן בריטואל הפתטי? שיש שם אפס הקרבה עצמית.

2. עצומה? אל מול טבח המוני? כמה אפס אפשר להיות?
חבורת אנשי רוח מהשמאל – עשירים, חזקים, בעלי השפעה ויכולות – מצהירה שהמדינה שלהם מגרשת אנשים למותם (!) אבל כל מה שהכלומניקים האלה עושים זה לגרבץ בכורסא הנוחה בצפון תל אביב ולהעביר במייל עצומה עבשה.
אתם קולטים כמה זה עלוב?

3. חושבים שהמדינה (כולל בית המשפט העליון) משקרים לכם בפרצוף? שישראל היא גרמניה של שנות השלושים? שבגלל גזענות ושנאת השונה ישראל שולחת בפועל עשרות אלפי אפריקאים "אל הגיהנום שממנו נמלטו" ואל מותם הוודאי?!
אנחנו לא. ולצערכם אותנו לא הצלחתם לשכנע.
אבל למה *אתם* לא עושים שום דבר אמיתי בשביל לסייע בעצמכם לאותם אומללים?

4. אני כמובן לא מדבר על פרובוקציות מפגרות כמו חתונה פיקטיבית או איום להחביא מסתנן בעליית הגג – לאנשים החזקים שחתומים על המכתב יש אפשרויות אמיתיות לסייע למסתננים שלמענם הם נלחמים.
למעשה, במדינות רבות ניתן לקלוט פליטים שמצליחים להראות גב כלכלי.
רוצים דוגמא? בעזרת סכום די מצחיק של 25 אלף שקל (וסיוע במציאת ערב מקומי) מיליונרים כמו גרוסמן, ושות' יכולים סייע להמוני מסתננים בקנדה ולשיטתם להציל חיים.

אבל למה להקריב?
למה לעשות משהו בעצמך כשאפשר לשרבט מכתב פסקני שמסביר למדינה מה כולנו צריכים ראוי לעשות.

5. אז למה הם לא עושים את הפעולות הפשוטות האלה?
יכול להיות שכל המגדלורים המוסריים האלה רק מנסים לסמן את עצמם כנאורים?
יש מצב שלא באמת אכפת להם לגרום למדינה ולתושבי השכונות להמשיך לסבול רק כי אין להם skin in the game בכל הסיפור הזה?

בחייאת, איזה עולב.

הצביעות של מכתב הסופרים 1. אז אותם סופרים חתמו על אותו מכתב, בעד אותם מסתננים, עם אותם דימויים שחוקים ואותו קו עלילה גנ…

‎Posted by Adam Gold on‎ חמישי 18 ינואר 2018

תוספות מקורות והערות

1. תוכן – כמו שכתבתי בפוסט באמת מגוחך להתייחס לתוכן. זו עצומה פחות או יותר גנרית ודי מביך שמבחינת יכולת טיעון מדובר בבכירי הסופרים במדינת ישראל. אבל בכל זאת מה יש שם –
שקרים על החזרת המסתננים "לגיהנום שממנו הם נמלטו", אזכורים מגוחכים לפיו "הגירוש" צפוי להתחיל קרוב ליום השואה והגבורה בכ"ז בניסן (ואם זה היה צמוד דווקא ליום השואה הבינלאומי? עשרה בטבת? יום שחרור אושוויץ?), אף התייחסות להשלכות עתידיות של קליטה כזו, מבחינת אטרקטיביות כיעד הגירה, התייחסות למסתננים ל'פליטים', הגדרה כמבקשי מקלט תוך התעלמות מהעובדה שרוב המסתננים כלל לא הגיש בקשת מקלט, התעלמות מכוונת מהעובדה אלפים מהם כבר נבדקו בבדיקה בפיקוח האו"ם ונמצא שאין להם עילת פליטות, וכמובן לקראת סיום המכתב הסופרים כותבים בפומפוזיות כי אם לא נעצור את הגירוש "לא תהיה לנו תקומה".. תגידו, לא כבר איבדנו סיכוי לתקומה בחוק ההמלצות?

ועוד ועוד ועוד, תתרשמו בעצמכם

2. מיליונרים – אפילו כבדים. בטח גרוסמן עוז ושות'.
ראו, לדוגמה, בכתבה המצורפת. אבל תשאלו מישהו בתעשייה ותתרשמו בעצמכם. (שיהיה להם לבריאות, כמובן, חלקם הרוויחו זאת ביושר ועמל רב)

3. סיוע לקליטה במדינות אחרות – יש מספר מדינות. קנדה היא יעד בולט. כשיהיה לי זמן אשתדל להביא מקורות רשמיים של גורמי הגירה – בינתיים קחו כתבה בהארץ: "קנדה הפכה ליעד מועדף על אזרחי אריתריאה הודות לנכונותה לקלוט אותם ולהעניק להם מעמד ותנאים טובים. הדרך העיקרית לקליטה בקנדה היא מתן חסות של ארגון מורשה ואזרח קנדי למבקש המקלט. זה נדרש להראות כי אינו יכול לשוב לארצו ואין לו פתרון אחר לטווח ארוך. כמו כן הוא מחויב לעבור בדיקות רפואיות ולהפקיד סכום כסף בשווי כ–25 אלף שקלים, שיבטיח שיוכל לקיים את עצמו בשנה הראשונה גם אם לא ימצא עבודה. אם אינו נזקק לכסף, הוא מקבל את הסכום המלא בחזרה בחלוף השנה. הארגון המורשה מתאם את המהלך מול הרשויות, והאדם הפרטי שמעניק למבקש המקלט חסות מתחייב לסייע לקליטתו ולדאוג לצרכיו הבסיסיים בשנתו הראשונה בקנדה"
(אילן ליאור, "כאלף מבקשי מקלט עברו מישראל לקנדה בתוך חצי שנה", הארץ 20.7.2017)

סיקור העצומה –

הארץ: 35 סופרים ואנשי רוח במכתב לראש הממשלה: "לעצור את גירוש מבקשי המקלט"

הארץ: כאלף מבקשי מקלט עברו מישראל לקנדה בתוך חצי שנה; מעטים עוזבים לאוגנדה ורואנדה

דמרקר: מיליונרים ממהדורה ראשונה

 

 

_____________________________________

שפי פז:

אפילו יהושע סובול מסכים: ״אנשי רוח לא יותר חכמים מנגרים״.
אז תרגיעו כבר עם המוסר המזויף שלכם והחמלה הסלקטיבית והאנושיות האופנתית. בואו נודה באמת: אתם לא שמים שיט לא על ״הפליטים״ ולא על תושבי דרום תל אביב. אתם פשוט אומרים את מה שמצפים מכם לומר. אתם חלק מהעדר. ואתם לועסים קלישאות.

 

אפילו יהושע סובול מסכים: ״אנשי רוח לא יותר חכמים מנגרים״.אז תרגיעו כבר עם המוסר המזויף שלכם והחמלה הסלקטיבית והאנושיות …

‎Posted by ‎שפי פז‎ on‎ חמישי 18 ינואר 2018

 

 

 

____________

קריאה רלוונטית:

"איגוד הנבחרים" ה"מוארים" מאחורי מחאת מבקשי המקלט

נשף מסכות: מלחמת ה׳דיפ סטייט׳ וסוכני החבלה בממשלה כנגד גירוש המסתננים

נשף מסכות: מלחמת ה׳דיפ סטייט׳ וסוכני החבלה בממשלה כנגד גירוש המסתננים

׳אוהבי אנושות׳ שלא רואים אדם ממטר

 

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *