המתמטיקה של הטמטום

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

אדם גולד:

המתמטיקה של הטמטום

1. זה לא באמת משנה מה אתם חושבים אלא על מה אתם חושבים.
פרננדו פסואה כתב שהאדם הוא בגודל של מה שהוא יכול לראות. והתקשורת כאן הפכה לכל כך קטנה ועלובה שהיא כבר עיוורת לחלוטין. זה חזק מהם וכבר הרבה זמן שזה גובל בפסיכוזה. מבחינת התקשורת במדינת ישראל יש נושא אחד ואין בלתו –
בנימין נתניהו.

2. אופירה וברקוביץ' זה לגמרי 2017 – הדבר החם זה יונית ופלג. אותו תוכן, אותה רמת ניתוח רק עם פנים חמורות וטון דרמטי א-לה פרשת ווטרגייט.
עניין לציבור יש פה. תסתכלו סביבכם – לחם ושעשועים.
אבל אסור לנו לשכוח שעיתונות רעה היא אויב. אין יותר קנה מידה, או ראייה כוללת. נשארנו עם תערובת של כותרות בומבסטיות, רכילויות, הצפת מידע, קליקבייטים חסרי פשר ומידע נטול קונטקסט.
היכולת של האדם הפשוט להבין את המציאות הפכה למצרך נדיר מאי פעם. לא כי הציבור נבער או חסר עניין בפוליטיקה. אלא כי סוכני הבורות בתקשורת הופכים ליותר ויותר נטולי בושה.

3. קשה לתאר את העליבות. אין כמעט עיתונאי, תוכנית או כלי תקשורת שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות. אין כמעט אחד שיתווך במה שבאמת חשוב – בתהליכים ובמנגנונים שמעצבים לכולנו את החיים.
ביבי מנותק? תסתכלו על התקשורת: פאתוס, ניתוק, הגזמה, חוסר מידה וטעם רע. כל סיפור רכילותי נהיה כותרת ראשית, כל גרעפס של יואל חסון הופך לשיחת היום בטוויטר. פח אשפה דה לוקס.

כי הסיבה הפכה למסובב ואת החדשות יוצרים מאפס כדי לעצב סדר יום. דיון בפגמיו המוסריים של בנו הצעיר של ראש הממשלה הוא אולי מספר 7546 בדירוג 'דברים באמת שחשובים לאזרחי ישראל' אבל מכיוון שזה עושה רעש זה יפתח מהדורות. חד וחלק.

4. אגב, העיתונאים לא באמת מפגרים.
הם יודעים היטב שליאיר נתניהו אין קשר לעסקת הגז, שאף מחבל לא יוצא להורג, אף מרכול לא ייסגר וחוק שריון ירושלים לא משריין שום דבר.
אבל התקשורת בישראל הפכה מזמן לטוחן אשפה עצום. אינספור טרחונים, כותרות, זעקות גוועלד וראיונות 'נוקבים' וכל כך מעט רלוונטיות בנוגע לתהליכים ומוקדי הכח שבאמת משפיעים על המדינה.

5. כי בסופו של דבר המתמטיקה פשוטה.
אם הליינאפ עוסק כולו ביאיר נתניהו, שלטים, פליטות פה וחצי מנדט שירד לרוטשילד, אז לא נשאר זמן וקשב להציף את הנושאים החשובים באמת לכיסם וחייהם של אזרחי ישראל.

כי אם כל היום מתעסקים בשטויות פשוט אי אפשר להתעסק ברצינות עם מיסוי פנסיות תקציביות, הטרור החקלאי, בגץ, הוועדים, מערכת החינוך הבינונית, הפרוטקשן בדרום, הביטוח הלאומי והעדר יכולת מצד המדינה להגן על אזרחיה מפני בדויים בצאלים או אבנים בכבישי השומרון.

וזו הטרגדיה האמיתית –
המתמטיקה של הטמטום.

המתמטיקה של הטמטום1. זה לא באמת משנה מה אתם חושבים אלא על מה אתם חושבים. פרננדו פסואה כתב שהאדם הוא בגודל של מה שהוא י…

‎Posted by Adam Gold on‎ יום שלישי 9 ינואר 2018

_____________
קריאה רלוונטית:

זרועותיה הארוכות של סוכנות הביון האמריקאית

הפוטש לא קורה? הולכים על הבנים של ***בכל הכוח***

זרועותיה הארוכות של סוכנות הביון האמריקאית

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *