מי רצח את ארלוזורוב ומי באמת היו שולחיו?

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

כידוע, עמדותיו של ארלוזורוב לא תאמו ממש לעמדותיו של בן-גוריון, שהיה פותר בעיות כאלה כראש "הדיקטטורה הפועלית" כמו דיקטטור ומנטרל את כל מי שיכל לפגוע במנהיגותו, כדוגמת נטרול ברל כצנלסון וכן בהמשך את חיים ויצמן ש"התפוטר" מראשות ההסתדרות הציונית.
ד"ר ארלוזורוב היה מומחה לכלכלה ומדינאי, שארתור רופין טיפח וקידמו להנהגת מפא"י ולכן הוא היווה איום על מנהיגותו של בן-גוריון. באותה עת, הוא עסק במו"מ עם הנאצים לקבלת הרבה כסף מהם והעלאת יהודים מגרמניה המתמחים בתעשייה, אך כפי שנראה בהמשך, אהוד אבריאל שעסק בפועל בארגון עליה זו, פעל בהנחייתו של בן-גוריון להעלות רק צעירים, כדי שיוכלו לעבוד בחקלאות.

ניתן להבחין על הקשרים הרבים שהיו להם בזמנו עם הערבים

ארלוזורוב (במרכז) עם חיים ויצמן (לימינו), משה שרתוק ויצחק בן-צבי (בימין התמונה למעלה) בפגישה עם מנהיגים ערבים במלון המלך דוד, ירושלים, 1933.

כדי לחסלו במירב הסודיות, היה צריך לשכור גורם חיצוני. כפי שנראה להלן, רוצחו של ארלוזורוב היה ערבי, שנשכר לחסל את ארלוזורוב. נביא להלן פרטים המעידים מי היו שולחיו, כמובא בספר "הזיידע" [שפרה לרנר, עמ' 65, הוצ' דוקוסטורי, רעננה, תשס"ח, 2007 למניינם] על הרב הגאון המקובל רבי אפרים שמואל לרנר-פפרמן, שסיפר בערוב ימיו כעד-שמיעה פרטים השופכים אור על זהות שולחיו של הרוצח –  בקיץ תרצ"ג, בליל כ"ב בסיון (16.6.1933), נרצח בחוף ימה של ת"א ד"ר חיים ארלוזורוב, ראש המחלקה המדינית של הסוכנות  (= שבראשה עמד בן-גוריון)…עצרה המשטרה הבריטית שלשה חשודים: אבא אחימאיר (= ראש "ברית הבריונים"), אברהם סטאבסקי וצבי רוזנבלט, חברי המפלגה הרביזיוניסטית.

די מזכיר את השיטות בימינו

אבא אחימאיר זוכה עוד במהלך המשפט, רוזנבלט יצא זכאי בדין וסטאבסקי נידון למוות, ערער ובסופו של דבר זוכה אף הוא. הפרשה כולה חשפה עוד תהום של שנאה בין השמאל, מפא"י של אז, לבין הימין -הרוויזיוניסטים, מפלגת חרות בראשית ימיה של המדינה…לפי עדותו של העיתונאי בן-ציון כץ אמר הרב קוק: "אני מוכן להישבע בערב יום הכיפורים ולפני ארון קודש פתוח, שאברהם סטאבסקי חף מפשע".  מנין שאב הרב את הידע ואת העוז לקביעת דעתו החד-משמעית  ? מה היו נימוקיו, אשר בגללם קבע את הכרעתו כנגד דעת בית-המשפט ופסק דינו ? מנין היה הרב כה בטוח, עד כדי נכונות לשבועה על חפותו של סטאבסקי ? וכי היה בידו של הרב קוק מידע סודי שהוסתר מן השופטים ?

בתמונה ממין לשמאל -רוזבלט-סטאבסקי-אבא אחימאיר. 

בנו, הרב צבי יהודה קוק גילה –  "לאבא הייתה ידיעה חשובה מאד, ששפכה אור על כל הפרשה". מה הייתה הידיעה "החשובה מאד" שעליה הסתמך הרב ? זו נודעה לזיידע (= לסבא, הרב לרנר-פפרמן), כאשר זקוק היה לתרופה בעבור הסבתא שרה, שסבלה רבות ממיגרנות. באחד הלילות, תוך כדי כאב ראש קשה, התברר כי התרופה שהייתה מצויה בקביעות בבית אזלה. בית-המרקחת היה מצוי בפינת רח' אוסישקין, ממש מרחק קצר מביתו של הזיידע. בעלי בית-המרקחת ידועים היו כנאמני השמאל וכאנשי מפא"י קנאים.

השעה הייתה שעת לילה מאוחרת, כאשר הגיע הזיידע לבית-המרקחת. הדלת הייתה כמובן נעולה, אבל מכיוון שהוא ידע כי הבעלים מתגוררים במקום, קיווה שיפתחו לו את הדלת וימכרו לו את התרופה. עוד הוא מצפה בחוץ באישון לילה, שמע קולות בוקעים מתוך בית-המרקחת, בעברית ובערבית, בטונים גבוהים. הזיידע שהבין כמובן ערבית, הקשיב לשיחה במלואה, שכללה תאור מפורט ביותר של ביצוע הרצח על חוף ימה של ת"א. התברר לו אפוא, שתנועת מפא"י שלחה שכירי חרב ערביים לרצוח את ארלוזורוב ואף זממה להאשים בכך את הרביזיוניסטים, שנואי נפשם. הזיידע שמע הכל, נרעש ונפחד, אך המשיך לעמוד בשקט ולהקשיב.

משנשתתקו הקולות, העז לדפוק בדלת. המכונסים בבית הופתעו ושאלוהו בבהילות: "מה אתה עושה כאן, עכשיו ? האם מזמן אתה עומד כאן ? " "באתי לקנות תרופה" – אמר, ועם התרופה בידו מיהר אל ביתו של הרב קוק. הזיידע סיפר לו את כל אשר שמע. בבוקר הופיעו מודעות בחתימת הרב הראשי אברהם יצחק הכהן קוק: "סטאבסקי חף מפשע" !
שיטות אלו היו נהוגות בבריה"מ של סטאלין, שגולומב כה העריץ. ראינו לעיל כיצד בילינסון ניהל מאבק מר עם גולומב, נגד הובלתו של גולומב את ההמונים לאלימות אנטי דמוקרטית.

"המצאת העבר" ממשיכה עד ימינו, באקדמיה, במוזיאונים, במערכת החינוך וגם בתקשורת הכתובה והאלקטרונית.  במוצ"ש [כ"ז אב תשע"ז (19.8.2017 למניינם)], נערך ראיון רדיו עם בנו דוד גולומב, בשעה 21.00 ברשת – ב' והוא תיאר את אביו כמי שחתר תמיד והוביל לדמוקרטיה של תנועת-הפועלים. המראיין אפילו לא טרח להביא את ציטוטיה מתוך הפרוטוקולים של פרופ. אניטה שפירא המפאי"ניקית מסיפרה, כפי שהובאו לעיל, המוכיחים בעליל את ההפך.

את המאמר המלא ניתן למצוא בקישור הבא.
https://www.facebook.com/groups/299592993721761/files/

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות

  1. אבי קציר 2018-04-29

    תאורית הקונספירציה מבית מדרשו של הליכוד. שאין עדויות אמינות מותר להשמיץ.

  2. Amnon Zeevi 2020-09-01

    הקישור למאמר של אניטה שפירא שגוי, העבירו אלי בבקשה קישור רלוונטי