פרשת עמותות בר-קאק: שמואל לוי, האיש שיודע ***הכל*** על ברק, בוז'י הרצוג ואלדד יניב

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

  • שמואל לוי, קבלן קולות ראשי בבחירות 99׳ רצה לפתוח הכל על ברק, אך הממסד ניטרל אותו. תוך פחות מחודשיים מהיום שבו פתח את הפה, מסר המשנה לפרקליט המדינה דאז, יהושע למברגר, כי התיק לא יפתח מחדש

 

  • לוי מתאר איך קיבל מיליוני שקלים בחבילות ארוזות ותיקים מלאים, ישירות מהבנקים בעבור העמותות של ברק. וכיצד פעלו חברות הקש שספגו את אותם הכספים בעבור העמותות שריפדו את הקמפיין של ברק בדרכו לשלטון

 

  • הפעלנו קרוב ל-3,000 איש – ולקחנו את השלטון, ביניהם היו מאות עבריינים. היו אלה שעשו את העבודה השחורה: השחתת רכוש של המפלגות היריבות, אלימות, פרובוקציות בכנסים

 

  • לוי עשוי היה לשבור את השתיקה שגזר על עצמו במהלך החקירה בפרשת העמותות ולהפליל את כל צמרת השחיתות שהפעיל ברק וכלל את בוז'י הרצוג ואלדד יניב. אך הממסד הישן, בחסות המשטרה, הפרקליטות והתקשורת דאגו כאמור לסתום לו את הפה, לסגור את התיק ולבוז לאמת שהעזה להרים את ראשה.

 

מתוך בפוסט של יניב שלום:

כשברק היה ראש ממשלה, באפריל 2000, הוא זומן לחקירה באזהרה. הפרשה נסגרה ביוני 2006 ללא הגשת כתבי אישום נגד המעורבים.

"חקירת המשטרה נתקלה בשני קשיים מרכזיים", כתב אז היועץ המשפטי בהחלטתו, "הקושי האחד מתבטא בשתיקתם של מרבית הנחקרים המרכזיים". ואכן , רבים יצאו ובאו אז בשערי היחידה הארצית לחקירות הונאה, אבל רובם שמרו על זכות השתיקה.
לוי , ששמר על שתיקה כמו חייל ממושמע, צעד למשרדי היחידה לחקירות הונאה. החוקרים נדהמו. שלוש שנים (2000-2003) שברו את הראש איך לשכנע אותו לדבר, ועכשיו הוא פותח את הפה.

כדי להבין את התפנית המפתיעה צריך ללכת 20 שנה אחורה. האמון שרכש לוי לקברניטי המפלגה הוא כמו שילדים נותנים בהוריהם. לוי, בן 33, בן למשפחה מרובת ילדים ודלת אמצעים, גדל בשכונת התקווה בתל אביב, ושם נתקל לראשונה במפלגת העבודה.
מהסיפור שלו נחשפת השיטה שבה ניצלו המפלגות מצוקות חברתיות. כבר כשהיה בן 13, לדבריו , גייסה אותו המפלגה לפעילות פוליטית. הוא וחבריו, הוא טוען, היו אלה שעשו את העבודה השחורה:
השחתת רכוש של המפלגות היריבות,
אלימות,
פרובוקציות בכנסים ועוד.
"המפלגה הזאת גידלה את המפלצת ששמה שמוליק לוי", הוא אומר. "לא מישהו אחר. זה הם יצרו אותה".

ב 99 הופקד לוי על אחת העמותות הפיקטיביות שהקים ברק- "תקווה לישראל". הוא תבע לקבל את הכסף שהובטח לו;
"אני חייב הרבה כסף לפעילים שעבדו. אני מחויב לאנשים האלה", הוא מספר.

מדוע לא פתח את הפה עד לאותה עת ?
"חתמתי עם העבודה על הסכם סודיות. ידעתי שברגע שאני מדבר, אני יכול להפסיד את הכסף שאני חייב לאנשים". לדבריו, באמצעות עורך דין ניצה דיקובסקי השיג מעין חסינות מהפרקליטות.

ביקשו מסמכים, חשבוניות, קבלות?
"אין מסמכים ואני אגיד לך את זה כך: אני קיבלתי הוראה מהדרג הכי גבוה שיש לגרוס את כל המסמכים ביום שנגמרו הבחירות".

במשטרה דיברת על שקים של כסף?
"שאלו אותי במשטרה אם אני יודע משהו על כסף מזומן. מישהו אמר שקיבלתי מזוודה עם כסף. נכון, קיבלתי, אבל זו לא היתה מזוודה, אלא חבילה. לא חבילה, אלא חבילות". לדבריו מדובר בשטרות משווייץ, מארצות הברית. דולרים, פרנקים ושקלים.

הסתובבת עם דולרים ושילמת במזומן?
"גם. וגם עבר כסף דרך חשבונות בנק. אז לא חשבתי בכלל על כל הדולרים, רציתי ניצחון בשטח. לא אכפת לי אם על הכסף שילמו מאה שקל מס הכנסה או לא שילמו בכלל. זה לא היה התפקיד שלי, אני לא הייתי הגזבר של המפלגה".

כמה כסף היה לך לחלק?
"המון. לא היה לי זמן לחשוב מאיפה הכסף".

מיליון דולר?
"הרבה יותר".

אבל לוי מתעקש שהכסף זה לא כל הסיפור. המצפון שלו לא מייסר אותו בגלל המזומנים, אלא בגלל "המבצעים המיוחדים", שגם את ההנחיות אליהם קיבל מגבוה. ואכן, בבחירות ב-99 לאחר שאמנון ליפקין-שחק הודיע על מועמדותו לראשות הממשלה במסגרת מפלגת המרכז, הוא הגיע לביקור בחירות בשוק הקצבים בשכונת התקווה. שם ארבו לו לוי ואנשיו, מחופשים לאנשי ליכוד, והשליכו עליו עגבניות ועופות. רבים סבורים שהאירוע הזה פגע בשחק אנושות.

הייתם מרביצים?
"מכות זה מסז' לעומת מה שעשינו" אמר לוי "הפעלנו קרוב ל-3,000 איש – ולקחנו את השלטון, ביניהם היו מאות עבריינים"

לוי מתאר איך קיבל מיליוני שקלים בחבילות ארוזות ותיקים מלאים, ישירות מהבנקים בעבור העמותות של ברק. וכיצד פעלו חברות הקש שספגו את אותם הכספים בעבור העמותות שריפדו את הקמפיין של ברק בדרכו לשלטון.
לוי אומר שהוא מתאפק לא לחשוף הכל. שהוא לא רוצה שבמשטרה יאשימו אותו בהדלפות. אבל איפוק זה לא הצד החזק שלו. ברק, הוא טוען, לקח את השלטון. "כמו שהמקצוענים אומרים: את השלטון לוקחים, לא מקבלים".

היה לך קו פתוח עם ברק?
"אני אגיד את זה ככה: הוא למד ממני להגיד 'אחוני'".

מה הבטיחו לך אז שגרם לך לעשות הכל למען המפלגה?
"יום אחד במלון דן שאלו אותי איזה תפקיד אני רוצה, ואמרתי יועץ חברתי. זה מה שרציתי. אבל אז הם דאגו לכוון אליי את כל הזרקורים של עמותות ברק. דאגו שאני אהיה בפרונט ואספוג את האש".

אתה חושב שאתה יכול למנוע ממנו להיבחר לראש ממשלה?
"אם זה יגיע לבית משפט, אני אביא עשרות עדים שיהיו עדי מדינה".
אין לך הוכחות, גרסת הכל.
"הוא לא יהיה ראש ממשלה. אני יכול להוציא את כל אנשי הצללים שלי ויש לי הרבה. הדברים מתועדים. יש קבוצה שאומרת שהיא קברה מסמכים, והם יביאו לי אותם".

אתה לא חושש שזה יפגע גם בך?
"אם אני אצטרך לשלם, אני אשלם. לא פוחד לשלם את החוב שלי לחברה. אם אני אשב, אני לא אשב לבד".

שמונה שנים ציפה לוי לקבל את הכסף.
"לפני כמה שבועות באתי למפלגה ואמרתי לעוזרת של ברק להגיד לו 'הביצים שלו בכיס שלי ואני אשרוף את המפלגה. בפה אני אשרוף'. למחרת באתי שוב כדי לראות שהגיע המסר, שמישהו יסמן לי משהו בעיניים. העוזרת אמרה לי 'שלא תעשה בלגן'. ואז בא אליי שב"כניק וביקש לדבר איתי. הוא אמר 'תשמע, אתה יכול לקלל אותו, לצעוק עליו, אבל אל תחצה את הקווים'. וכששמעתי את הדבר הזה, אמרתי לו 'חציית הקווים זה רק בפה, ואני יוצאים לי סכינים מהפה'.

אתה מוכן להיבדק במכונת אמת?
"מצדי שלוש מכונות אמת, ושהוא יתחבר לאחת. לי יש רק את האמת, אין לי כלום חוץ מזה: אין לי אסטרטגים, אין לי חדרי תקשוב, אין לי אדלרים. אני פה לבד. אם אני אפול במילה אחת, יוציאו אותי הכי צ'יפס שיש, הכי מקרוני, ואני לא אתן לזה לקרות בחיים. התפללתי שלא אגיע לנקודה הזאת".
"קיבלנו אישור בכתב ששום דבר ממה שיגיד במשטרה לא ישמש נגדו", אומרת דיקובסקי. במילים אחרות, לוי הבטיח לפרקליטות שאם תיפתח חקירה, יסכים לעשות מה שלא הסכים ב-99': להיות עד מדינה. .

במילים אחרות, לוי עשוי היה לשבור את השתיקה שגזר על עצמו במהלך החקירה בפרשת העמותות ולהפליל את כל צמרת השחיתות שהפעיל ברק וכלל את בוז'י הרצוג ואלדד יניב. אך הממסד הישן, בחסות המשטרה, הפרקליטות והתקשורת דאגו כאמור לסתום לו את הפה, לסגור את התיק ולבוז לאמת שהעזה להרים את ראשה.

 

=== הוא יכל להיות המני נפתלי של הימין. אך הממסד ניטרל אותו. ===(ארוך, אך תהיו בשוק ממה שתגלו כאן)הוא יכל להיות המני…

‎Posted by ‎יניב שלום‎ on‎ חמישי 28 דצמבר 2017

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *