ארץ קן הקוקיה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

דאעש 2.0 – השינוי כבר כאן.

לאחרונה כתבתי לא מעט על השינוי המשמעותי שעובר דאעש לאור ההתפתחויות האחרונות. בקצרה, למי שפחות שוחה בפרטים: דאעש, כיישות מדינתית (או, מדינה אסלאמית), הובס בסוריה ועיראק. הוא איבד 98% מהשטחים המקוריים שכבש בין השנים 2013-2016, חמישים אחוז מהשטחים הללו אבדו לו רק ב-11 החודשים האחרונים.

אז דאעש כמדינה – גמור.

אבל האם זה אומר שדאעש כרעיון, או כארגון טרור מבוזר גם כן גמור? כלל וכלל לא. תמשיכו לקרוא, זה הולך להיות מעניין.

אתמול שיחרר מחוז "דיאלה" של דאעש בעיראק סרטון חדש. לכאורה, לא משהו באמת מעניין. אבל הסרטון הזה, עוטף בתוכו מידע חשוב מאין כמותו – דאעש מסתגל למצב החדש והוא לא מתכוון להניח את נשקו.

נתחיל מהמחוז עצמו. דיאלה. זהו מחוז חדש והוא ממוקם במזרח עיראק, קרוב לגבול האיראני, שם לממשל השיעי יש אחיזה טובה. "שטח אדום" כמו שמראות המפות. המשמעות: דאעש יודע ויכול לפעול משטחים שכביכול בשליטת הממשל השיעי. ארגון טרור קלאסי, המפעיל לוחמת גרילה. צירפתי מפה של עיראק ובעיגול מסומן האיזור בו פועל מחוז דיאלה.

נמשיך לתוכן הסרטון.

בסרטון עצמו, שאורכו כ-14 דקות בלבד, נראות שלל התקפות על הצבא העיראקי והמיליציות השיעיות שמתרחשות בלילה. המשמעות: דאעש עובר ללוחמת גרילה קלאסית, תוקף בלילה כשנוח לו, עוקץ – ובורח חזרה לאיזורים המדבריים כדי להסתתר.

למשטרים בעיראק וגם בסוריה יהיה קשה מאוד למגר את דאעש (או את החמושים הסונים) מהשטח המדברי העצום שברשותם. שישאלו את הצבא המצרי שמנסה כבר מעל לשנתיים להתמודד עם הבדואים בסיני.

ובמידה וזה יימשך, צפויים למשטרים האלה עוד ימים ארוכים של לחימה ושל דם.

*

חלקים מהסרטון אעלה עכשיו לערוץ הטלגרם.
את החלק האחרון, בו נשחט איש דת באשמת בגידה וכמה אנשי ביטחון עיראקיים נרצחים, אעלה לערוץ הלא מצונזר.

דאעש 2.0 – השינוי כבר כאן.

לאחרונה כתבתי לא מעט על השינוי המשמעותי שעובר דאעש לאור ההתפתחויות האחרונות. בקצרה, למי שפחו…

‎Posted by ‎ארץ הג'יהאד‎ on‎ שבת 23 דצמבר 2017

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *