האח בנט נאלץ לבטל כנס משותף למשרד החינוך ולארגון שמאל קיצוני

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

רק בעקבות פנייה מתוקשרת של הורים שכולים, בנט נאלץ לבטל כנס משותף למשרד החינוך ולאחד מארגוני השמאל  הפועלים בשיתוף פעולה עם המשרד.

 

פורום "בוחרים בחיים" בו חברות עשרות משפחות שכולות שיגר מכתב חריף לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה למנוע כל קשר בין משרד החינוך לארגוני הדה לגיטמציה בראשות ובמימון "הקרן לישראל חדשה".

:עוד על פרטי ה׳פרשה׳ בפוסט של עדי בן-חור

השמאל מאייר מציאות חלופית – שר החינוך, נפתלי בנט, הוציא הוראה כי עובדי משרד החינוך לא ישתתפו בכנסים במסגרת שבוע זכויות האדם של האגודה לזכויות האזרח – בבית ספר תיכונט הממומן מכספי ציבור – מאחר והארגון תומך בארגונים המעוניינים בחורבנה של מדינת ישראל. הארגון משייך החלטה זאת לעבודתו של בנט עם ארגון אם תרצו.

הבחירה של האגודה בתיכון תיכונט כמקום בו יתקיים הכינוס אינה מקרית. מנהל בית הספר, רם כהן, הוא אנטי-ציוני מוצהר. בשנת 2014 לאחר שפרשת אדם ורטה התפוצצה, הוא הצהיר כי הוא תומך בחברו ורטה ותמך בהמשך העסקתו, אך הודה כי הוא לא יעסיק מורה מתנחלת, מאחר ונוכחותה בשטחים "מטמאת" את החברה הישראלית. בשנת 2016 הוא אסר על תלמידיו לשיר את ההמנון לאחר טקס הזכרון ליצחק רבין.

האגודה עתרה וההוראה בוטלה. הארגון מלין כי בנט מנסה לגרום לכך שכספי ציבור לא יופנו לארגון עדאלה, ארגון השולל את זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, קורא להקמת מדינה דו-לאומית וקורא ל"זכות" השיבה. עדאלה הקורא לחיסולכם ישתתף בכנסי שבוע זכויות האדם שמארגנת האגודה לזכויות האזרח בסיועה של הקרן לישראל חדשה (כמו רוב הארגונים המצוינים לעיל ולהלן).

אך זה לא הקטע המעניין. מי שהגיב לדברים הוא אמיתי סנדי, מאייר ומרצה לשעבר במכללת ספיר, שבא לתמוך באגודה.

למי שלא זוכר אז נזכיר, כי מכללת ספיר שהעסיקה את סנדי, קצת מתקשה לתמוך במתן במה לדעות שונות של הסטודנטים שמשכר הלימוד שלהם היא מתקיימת, ומסתדרת לא רע עם סתימת פיות לסטודנטים שבלעדיהם אין לה זכות קיום.

בשנת 2014 במסגרת אירועי ההייד פארק, במה פתוחה, עלתה דניאל אוחנה, פעילת אם תרצו (שכנגדה מסיתה כעת האגודה לזכויות האזרח), לדבר על הבמה. לאורך כל הזמן שדיברה נשמעו קריאות "בוז! בגלל אנשים כמוך עשו ליהודים מה שעשו בשואה!"

המתלהמת הייתה לא אחרת מהמרצה במכללה, אורית יקותיאלי,שבכל הזמן הזה תקפה סטודנטית. יקתואלי הייתה אמורה ללמד את אוחנה שנה לאחר מכן.

המכללה טענה כי לא ראתה כל ראיות לקיומו של האירוע. הראייה החסרה מצורפת בסוף לפוסט זה.

דובר המכללה טען כי אוחנה בכלל משקרת ולמעשה מתחמקת מהעמדה לדין משמעתי. היא אשמה. בריאיון שהעניק לאראל סג"ל בגלי ישראל אמר:

"מכללת ספיר היא מכללה אקדמית פלורליסטית.. אני יודע שבתרבות שלכם הדבר זה דת, אבל ככה זה.." (דקה: 21:15 בקישור מצ"ב בסוף הפוסט).

הדובר ניסה להבהיר כי סג"ל ומאזיני גלי ישראל הם אנשים פנאטיים דתיים, מסיתים ופשיסטיים, שלא מבינים מה הוא פלורליזם, כמו למשל מרצה שמשווה סטודנטית שלה לנאצית מעל במה פתוחה, בתוך שטח המכללה, אותה מרצה שאמורה לתת ציון לאותה סטודנטית. זה פלורליזם.

רק נציין כי אראל סג"ל הוא חוזר בתשובה, שבילה את רוב חייו כחילוני גמור, ולמד קולנוע ותרבות בקמרא אובסקורה.

העובדות הללו לא הפריעו לדובר מכללת ספיר להוכיח כי הפלורליזם שלו ושל המכללה אותה הוא מדברר שטוף בגל של דעות קדומות ובורות שלא היה מבייש את הכנסייה הקתולית בימי האינקוויזיציה, אולי מהסיבה הפשוטה כי דובר המכללה כלל לא הכיר את העובדות. הוא סימן את סגל מראש, כפי שיקותיאלי סימנה את אוחנה.

זו היא, אם כן, המכללה בה לימד אמיתי סנדי, שממש מתרעם כנגד סתימת פיות מצדו של בנט שלא רוצה שעובדי ציבור יגיעו לכנסים של של אנשים שרוצים להחריב את המדינה.

סנדי הוא פעיל בהפגנות האלימות בבילעין ושיח' ג'ראח, ואדם המרבה לצטט את יוסי גורביץ' כאסמכתא לגבי "חטיפת הנתינים הפלסטינים" ע"י צה"ל, כלומר, מעצר חשודים בפעילות חבלנית.

הנה תזכורת מי הוא יוסי גורביץ', אדם שקרא להרג של שרון גל, בזמן שזה כיהן כחבר כנסת במדינת ישראל. גורביץ' הוא פעיל ב"יש דין" הממומן מכספי האיחוד האירופי.

אפשר להסכים להנחיה של בנט ואפשר שלא. אפשר גם לומר כי הצביעות שמבחינה בין דם לדם מרימה כאן את ראשה בפעם המי-יודע-כמה, כי הגזענות שמנסה לצייר את דין יששכרוף כגיבור שוב מתגלה במלוא כיעורה, זאת למרות שדובר שוברים שתיקה (עוד ארגון קרן) טוען כי התנהל כמו פושע מלחמה שצריך לגנות אותו.

חבל שבנט לא התייעץ עם אנשי מכללת ספיר בנוגע לשאלה למי צריך לסתום את הפה או מתי הסתה לאלימות היא דווקא לגיטימית. מסתבר שיש להם תשובות לא רעות. רק שמרו מכל משמר על האגודה לזכויות האזרח ועדאלה. גם "זכות" השיבה היא זכות שמשרד החינוך צריך לתמוך בה במסגרת שבוע זכויות האדם.

לא?

קישור לדברים של דניאל אוחנה, בהייד פארק במכללת ספיר, 20.3.14:

הריאיון שקיים אראל סג"ל בגלי ישראל עם דובר מכללת ספיר, 24.3.14:

השמאל מאייר מציאות חלופית – שר החינוך, נפתלי בנט, הוציא הוראה כי עובדי משרד החינוך לא ישתתפו בכנסים במסגרת שבוע זכויות ה…

‎Posted by Adi Ben Hur on‎ יום שלישי 28 נובמבר 2017

___________________________________
כתבות רלוונטיות:

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

הפוטש: על מי ועבור מי איילת שקד עובדת?

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *