הגברת באדום – משמעות הסמל

הגברת באדום – משמעות הסמל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

דיברנו הרבה על קבלה, הבנייה חופשית, והמקומות (גם היסטורית) בהם הם נפגשים. אין ספק שבשביל להבין את הסמלים והמערכת הסימבולית של הבנייה החופשית, חייבים להכיר את המערכת הסמלית של הקבלה. לאחר הרבה רבדים של סמלים, ולאחר שמפשיטים אותם יותר ויותר מהסמליות הויזואלית ונכנסים לתוך עקרונות פחות גשמיים , וכאשר רוכשים מפתחות להבנת הפולחן המאסוני, אין ספק שמי שחסר לו מפתח הקבלה (ובעיקר ספר הזוהר) לא יוכל להבין עד תום במה דברים אמורים ועם מה בעצם מתמודדים.

כמו כן, הראנו בדף זה את הרקע ההיסטורי בו הדברים נמזגו זה לזה בתקופה של הפרייה הדדית בין קבליסטים לאלכימאים, בין האנוסים והטמפלרים שרצו לצאת מאחיזת הכנסייה הקתולית והיסוו תמיד את רעיונותיהם בכל מיני סמלים מאגדות ה"גביע הקדוש" וה"שולחן העגול" של המלך ארתור והרפתקאות האביר פרסיוול, ועד לאלכימאים שהיסוו הרבה רעינות קבליים רוחניים בתוך סמלים כימים ומעבדות של אלכימאים אשר היו מוזגים למבחנות את השפע היורד מעמודי הדין והחסד הקבליים.

‎Posted by ‎קונספיל‎ on‎ חמישי 14 מרץ 2013

 

אלברט פייק יסכם עבורנו את הנקודה הזאת כדי שהלילה גבירותי ורבותי נוכל לגעת באחד המקומות העמוקים יותר של התורה הסודית של האחוות הסודיות, היום ניגע בקצה הקרחון ונפתח דלת שתפיל אותכם מהכסא.

 

""All truly dogmatic religions have issued from the Kabalah and return to it: everything scientific and grand in the religious dreams of all the illuminati, Jacob Boehme, Swedenborg, Saint- Martin, and others, is borrowed from the Kabalah; all the Masonic associations owe to it their Secrets and their Symbols.""

"כל הדתות הדוגמאתיות באמת יצאו מן הקבלה וחזרו אליה: כל מה שמדעי ובעל שיעור קומה בחלומותיהם הדתיים(חזיונותיהם) של כל האילומינטים [כגון:], ג'ייקוב בוהם, סוודנבורג, סיינט-מרטין, ואחרים, לווה מן הקבלה; כל החבורות המאסוניות (בונים חופשיים) חייבים את סודותיהם לסמליה[של הקבלה]".

 

בגלל שאני מכיר את הקוראים פה, ואני מכיר אותכם לא רע, ואני כבר יודע מה התגובות שלכם, לפני שאתם מגיבים אני מציע לכם לקרוא עד הסוף, אם אתם באמת מעוניינים לרדת לשורש הדברים, ואתם באמת מסורים לגילוי האמת בעניינים אלה.

1) כשפייק כותב אילומינטים, במקרה זה פה הוא לא מתכוון לאילומינטי הבווארי הידוע שאנו חושפים, אלא למיסטיקנים עם חזיונות שזה הכינוי שלהם בספרות של אותה תקופה. מה שכן, ג'ייקוב בוהם הזכרנו הוא ההשפעה המכרעת על הגל בכל הקשור של רעינות גנוסטיים ומערכות קבליים בכסות פילוסופיה (הגייסט\רוח שמגלה את עצמה וכו'), ולכן בכל זאת יש להם הפשעה מכרעת על האילומינטי והתפתחות השפעתם.

2)מה שהוא כותב על הבונים החופשיים בעניין זה הוא קריטי. יתר על כן אם עקבתם אחרינו, אז אתם יודעים שאנו כתבנו לא מאט על השבתאים. לא ניתן להבין גם את הסטייה השבתאית ללא הרקע של ספר הזוהר וקבלת האר"י שהתפתחה סביבו, זה היה הרקע והמערכת שאיתה הם עבדו. כמו כן הרחבנו שהם התעסקו בניהליזם מיסטי, ולימים נכנסו ללשכת "האחים האסייאטים" של האילומינטי הבווארי במאה ה18. האילומינטי גם כן עסקו באותו ניהליזם בתוך הבנייה החופשית, והיו אנשים כגון ג'ורג' וושינגטון, וג'ון רוביסון (ממפתחי מנוע הקיטור) בתוך הבנייה החופשית שהצביעו על הסטייה הזאת, אשר על פי היסטוריונים בבנייה עצמה ומסמכים שהבאנו פה (שריינרים) נשתמרו בנוסח הסקוטי , שאת פולחנו ערך אלברט פייק מהציטוט לעיל בספרו אשר ממנו ציטטנו "Morals and Dogmas".

‏קונספיל‏. ‏‏1,986‏ לייקים · ‏37‏ מדברים על כך‏. ‏סדר עולמי חדש.‏

 

 

 

3)ההתייחסות העתיקה לקבלה עד כדי כך שהיא השראה אפילו לדתות עצמן (עתיק יותר אפילו מהייחוס הפסואדופיגרפי לר' שמעון בר יוחאי), מראה שההתייחסות של פייק לקבלה אינה מודעת עוד לגילויים של ההשכלה לאחר מכן אשר מראים שהקבלה היא תופעה שהתפתחה בימה"ב. אומנם הספר נכתב זמן מה לפני המחקר האקדמי, אך זה מראה באיזה קונספציה הוא היה שבוי כמנסח הפולחן העיקרי של הנוסח הסקוטי בבנייה החופשית.

הבונים בנוסח הסקוטי בבנייה החופשית מכנים עצמם
The Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry
ה"בונים הקדמונים והמקובלים של הנוסח הסקוטי"
כפי שניתן לראות המילה Accepted מובנת טוב יותר בעברית, "מקובלים". זה היה שמם של העוסקים בתורת הקבלה בתוך חוגים סודיים ביהדות במהלך ימה"ב ולאורך המאות עד לעת המודרנית. הבונים החופשיים כידוע אהבו לספח לתוך המסדר שלהם מערכות של אגודות סודיות אשר לחמו כנגד הכנסייה הקתולית והסטייה שלה מהמסטריות, ותכף נראה בחינה אחת המראה את הקרב התאולוגי פילוסופי החריף האמור, ועל כן לא מפתיע שהם בחרו לקחת לעצמם סיווג עצמי של ענף היוצא מתוך הקבלה (אך כמובן שבקבלה אצל המקובלים היהודיים הם נחשבים לגויים ולכן לא בעלי הכשר לעסוק בדברים).

בגדול ניתן לאמר שאם הבנייה החופשית היא תנועה המגלמת בתוכה מערכת ורעיונות של הקבלה הזוהרית, סטיית הניהליזם של האילומינטי הבווארי הוא בר השוואה לזה של השבתאים, ועל כן החיבור והשת"פ ההיסטורי הכל כך גלוי ומובחן שלהם.

מקורות הכת האקו פאשיסטית שבתאית רפורמית של האילומינטי

ובכן. כיום נתמקד ברעיון כוחות הרע בעולם, ותפקידו, כפי שהוא מבורר בספר הזוהר וכיוצא מזה מגולם בסמל ארכיטיפי החוזר ונשנה בתרבות הפופ שלנו הידוע כ"גברת באדום". כמו כן נראה כיצד דיסני שהיה אשף מאוד "מקובל" וגבוהה בחוגי הבנייה החופשית והאילומינטי, או לפחות האולפנים שלו בימינו מגלמים את אותו רעיון מרתק. עניין זה ייתן לנו את בסיס להבנה של הסטייה של האילומינטי וזאת של הכנסייה הקתולית.

מתוך הספר "משנת הזוהר" של ישעיהו תישבי. עמוד רפח:

"הכיוון הדואליסטי-גנוסטי, מהווה ללא ספק יסוד חשוב במשנת הזוהר ומגלה סטיה חריפה מתורת היהדות הקדומה, מהול בהסתייגויות מרובות, המחלישות וטשטשות את השניות של טוב ורע ומטות את הכף לצד התפיסה המסורתית. על אף נטיתו הברורה של המחבר לראות את הרע ככוח עצמאי הנלחם באלוהות, תקפה עליו הנאמנות לתורת היהדות ונרתע מהסקת מסקנות דואליסטיות קיצוניות. בניגוד למגמה הדואליסטית רואים אנו במאמרים רבים את השאיפה לתפוס את כוחות הרע כשליחיו ועושי רצונו של הקדוש ברוך הוא."

בהמשך בעמוד רצד

"ובכן סטרא אחרא, האויב הנורא לפי המגמה הדואליסטית, אינו אלא שליח נאמן או עבד נקלה. אך מה פשר הדבר, שהעבד מורד ברבו ומתנכל להסית ולהמריד את הבריות, כלומר כיצד מתישבת תפיסה הרמוניסטית זו עם העובדות והנסיונות המרים של מלחמת הרע בטוב? שאלה זו מוצגת בספר הזוהר עצמו בצורה ברורה:
"וכי מי ראה עבד, שיהיה מקטרג על אדוניו ובכל מה שנעשה רצון אדוניו הוא מקטרג? רצונו של הקדוש ברוך הוא, שיהיו בני-האדם תמיד בעבודתו וילכו בדרך האמת, כדי לזכותם בכמה טובות. הואיל ורצונו של הקדוש ברוך הוא בזה איך בא עבד רע ונמצא מקטרג על רצון אדוניו, ומטה בני אדם לדרך הרע ומדיח אותם מדרך הטוב, וגורם שלא יעשו את רצון קונם?"
התשובה היא: "אלא ודאי רצון אדוניו הוא עושה", כלומר גם בקטרוג ובהדחה, הנראים כהתגרות ומעשי איבה , פועל סטרא אחרא בשליחותו של הקדוש ברוך הוא. משל למלך, שביקש להעמיד את בנו בנסיון ושלח זונה לפתותו. אם הבן נאמן לאביו לא יתפתה ויגרש את הזונה, ואז יזכה לכבוד ולתהילה."מי גרם את כל הכבוד הזה לבן זה? הוה אומר: הזונה ההיא. ואותה זונה יש לה שבח בזה או לא? ודאי שבח יש לה מכל צד, אחד שעשתה את מצות המלך, ואחד שגרמה לאותו בן את כל הטובה ההיא ואת כל אהבת המלך אליו."

———————

אם נחזור לספר החשוב ביותר בנוסח הסקוטי של הבניה החופשית, נכתב:

“השטן אינו אל שחור, אלא ניגוד של אלוהים…הוא אינו אישיות, אלא כוח, הנוצר למען הטוב, אך שיכול לשמש לרעה. זהו האינסטרומנט של חירות ורצון חופשי. הם מייצגים את הכוח הזה…תחת האל המיתולוגי בעל הקרניים פאן. ומכאן אנו מקבלים את העז של שבת, אח של הנחש הקדמוני, ואוחז האור…”

אלברט פייק. Morals and Dogma, p. 102

(לעז נגיע בפוסט הבא)

אז מה יש לנו בתמונה?
ראו את הסצנה שממנה לקוחה התמונה. מדובר בסרט "מי הפליל את רוג'ר ראביט" הרווי בסמלי המיסטריות והדרך שבה על הגיבור להפוך מעופרת לזהב בעמוד שלנו (חלק מהרצאה שניתן להזמין).

 

הסרט מחלק את העולם לשני עולמות, עולם התופעות שהוא העולם האמיתי שבו אנו חיים, ועולם המצויירים הכביכול נשגב יותר שעליו לא חלים החוקים של העולם שלנו. הדמות הראשית בעולם המצויירים היא רוג'ר ראביט, ואישתו היא ג'סיקה ראביט, זמרת בתי מרזח בעלת מראה מאוד מפתה. בסצנה הגיבור מהעולם האמיתי אומר לה "את לא יודעת כמה קשה זה להיות גבר שמסתכל על אישה שנראית כמוך" ומתכוון לעצם הפיתוי (מחזיר לסיפור בראשית). ג'סיקה ראביט, הגברת באדום (אדום הוא צבע של חושניות) עונה לו את אחד ממשפטי המפתח של הסרט:

"אני לא רעה, אני פשוט מצויירת כך".

כמובן ניתן לראות את האופן שבו השיער מגלה לנו רק עין אחת של הדמות (מאוד סימלי). כמו כן עיצוב הגוף שלה הוא בצורת לב, זה מרכזו הרוחני שהדמות ועל המועמד במיסטריות לפתח.

עבור הכנסייה הקתולית, הרע נתפס כסטייה מהטוב הטהור המוחלט של האלוהים, והם לא ראו בו כלי שרת לרוב, אלא יותר דבר שיש לחסלו לגמרי מהחיים הרוחניים למען הדבקות טוטאלית בטוב הגמור, האל. עוד נרחיב בפוסטים הבאים. כמו כן ניתן להבין כיצד הסטייה השבתאית יכלה לרכב על תפיסה זאת ולהקצין אותה למקומות ניהליסטים. (קוטביות שני הקיצונים).

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *