העיתונאית שחשפה את פרשת הפדופיליה ברשת BBC – נמצאה מתה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

 

ליז מאקין, העיתונאית החוקרת הבריטית אשר חשפה את ג'ימי סוויל ואת תרבות טיוח הפדופיליה ברשת BBC- נמצאה מתה. בת 52 היתה במותה.

מאקין עבדה ב-BBC עד שנת 2013, אז החליטו מנהלי הרשת לגנוז את התחקיר מעורר ההדים שלה לגבי הפדופיל ג'ימי סוויל, כנראה במטרה להגן עליו ועל פדופילים אחרים.

תוך שהממסד התנער ממנה כ"משוגעת" ו"מסוכנת", מאקין זכתה לנקות את שמה לאחר שב-2012 התבררה האמת על טבעו של סוויל, שנה שלמה לאחר שמאקין ניסתה לראשונה לחשוף את פשעיו לעולם.

ה-BBC, שבמשך 5 שנים לאחר מכן ניסה לחסום את עבודותיה ולהרוס את תדמיתה הציבורית, מדווח כעת כי היא מתה מ"סיבוכים בעקבות שבץ". מאקין כבר הודתה בעבר שהיא נמצאת בסכנת חיים בעקבות עבודתה, עוד בתקופה שניסתה לחקור את עברו של סוויל ושאר האליטות בערוץ. עם זאת, חזרה ואמרה כי מצפונה לא יאפשר לה להניח לנושא, במיוחד כאם לשני ילדים.

זו לא הפעם הראשונה שעיתונאית BBC מתה בנסיבות מסתוריות לאחר שניסתה לחשוף את מעללי רשת הפדופיליה בצמרת הממסד. ג'יל דאנדו, אשר הנחתה תכנית בערוץ, התריעה בפני הממונים עליה על קיומה של רשת הפדופיליה ב-BBC, ושמעורבים בה "שמות משמעותיים".

היא נורתה ב-1999, בהיותה בת 37 בלבד- ביציאה מחוץ לביתה, פשע שלא פוענח מעולם.

לפני מותה, הספיקה להעביר מסמך לבכיר בהנהלה, המצביע על ראיות לשורת פשעים מיניים וביניהם פדופיליה- הנוגעים לבכירים ברשת החדשות וביניהם ג'ימי סוויל. המסמך גם הראה כי ההנהלה בחרה לטייח את הפשעים הללו במקום לחתור לגילוי האמת, תוך הגנה על הבכירים.

 

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תגובה אחת

  1. אלקטרו חביבי 2017-08-21

    https://en.wikipedia.org/wiki/Liz_MacKean ערך הוויקי על ליז ז"ל , למי שמתעניין .