אחוות הגולגולות והעצמות של ג'ון קרי ועליית הנאצים

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הפעם נביא לכם קטע חשוב מספרו של פרופ' אנטוני סאטון "הממסד הסודי" בנוגע למעורבות בעליית הנאצים של אחוות הגולגולות והעצמות אשר כיום חבר בה ג'ון קרי (יחד עם הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש האב ובן). אנטוני סאטון הוא פרופ' לכלכלה מאוניברסיטת קליפורניה, וכחלק מעבודתו במכון הובר היוקרתי הוציא סדרת ספרים שחקרו את הקשרים בין גילדות של האליטה אשר פעלו מוול סטריט עם האינטרנציונל והנאציונל סוציאליזם.

התזה אותה בא להוכיח סאטון בספרו "הממסד הסודי" גורסת כי הקונפליקטים הגדולים של המאה ה20 הופעלו ממרכז אחד של אחווה סודית רבת עוצמה בשם אחוות הגולגולות והעצמות אשר חברים בה ממש כל המי ומי של האליטה האנגלו-אמריקאית. האחווה משמשת כר פורה לגיוס סוכני שינוי ואנשי ביצוע אל תוך ארגוני הסדר העולמי החדש (ארגוני השולחן העגול שפרופ' קארול קוויגלי, ההיסטוריון של הקבוצה והמורה של ביל קלינטון, מיטיב לתאר). בין היתר הוא מציג וחופר במסמכים המראים מי חברים באחווה, ולהיכן הם מגוייסים הלאה: מקומות כמו המועצה ליחסי חוץ (CFR), קרנות המזוכות ממס שמניעות את הסדר העולמי החדש כמו קרן פורד (מקג'ורג' באנדי שהיה נשיא הקרן כל כך הרבה שנים חבר באחווה), והבנקים הגדולים שפרופ' קוויגלי מראה כי פעלו עבור ה"שולחן העגול", מורגן ורוקפלר.  לא מדובר על כך שסתם בתוך האחווה ישנם אנשים עם דעות פוליטיות חברתיות קוטביות, סאטון מראה שכאשר מתנהל מאבק בין שניי הקטבים שנראים עבור הצי-בור כמאבק בין ימין לשמאל, פאשיזם לסוציאליזם וכו', אפשר לראות בחזית מאבק ישיר בין אנשים מאותה האחווה ואף מאותם מחזורי גיוס של האחווה. הדוגמא הבולטת ביותר שהיית לאחורנה היא הבחירות לנשיאות ב2004, בהם בוש רץ כנגד ג'ון קרי בעוד שנייהם חברים באותה האחווה:

סרט של בוש וקרי מודים כל אחד בנפרד על מעורבותם באחווה, וכיצד כאשר הם שאלים בנידון עונים את אותה תשובה "זה כל כך סודי שאיני יכול לדבר על כך"

[youtube_sc url="http://www.youtube.com/watch?v=rWZzCTYfRGc"]

על מקור הפילוסופיה שממנה מגיע עיקרון יצירה וזריעה של מאבקים כדיי לקדם את ההיסטוריה, ראו נספח בסוף המאמר.

להלן הקטע מהספר.

I. היכן הנאצים קיבלו את המימון שלהם למהפכה?

בספרי וול סטריט ועלייתו של היטלר, תארנו כמה צינורות פיננסים בין וולסטריט לצמרת הנאצית. הדברים קיבלו גיבוי נוסף לאחר מכן על ידי הוצאה של ספר אשר פרסומו דוכא במשך זמן רב, "המממנים הסודיים של היטלר". עוד ספר אחד נוסף הדגיש את הקשר הכלכלי של פריץ ט'ייסן להיטלר. לאחר שנפרד מהיטלר, ט'ייסן בעצמו כתב ספר, "אני שילמתי להיטלר" (I paid hitler). אנו עכשיו במקום למזג את העדויות בספרים הללו עם עוד חומרים ומסמכים הקשורים באחווה (הגולגולות והעצמות).

המסמכים של מועצת השליטה האמריקאית  לגרמניה (U.S. control council for Germany) מכילים ראיונות מודיעיניים עם בכירים נאצים. משם יש לנו אימות שצינור המימון הגדול ביותר להיטלר היה פריץ ט'ייסן והבנק שלו 'פור הנדל אנד שיף' (Bank fur Handel and Schiff), אשר בעבר נקרא 'בנק וון היידט' (Von Heydt's Bank). המידע הזה הולך יד ביד עם העדויות שבספרי "וולסטריט ועלייתו של היטלר" והספר "המממנים הסודיים של היטלר", אפילו עד השמות של האנשים והבנקים המעורבים, כמו למשל, ט'ייסן, הארימן, גאראנטי טראסט, וון היידט, וכו'.

המסמך ששוכפל בעמוד 167 זלג דרך הצנזורה האמריקאית כיוון שהמשרד של דירקטור הביון לא ידע על הקשר בין פריץ ט'ייסן והאינטרסים של הארימן בניו-יורק. מסמכים המקשרים את וול-סטריט להיטלר ברובם נשמטו מן הרשומות של מועצת השליטה האמריקאית. בכל מקרה, אנו משחזרים פה את הדיווח המודיעיני המזהה את פריץ ט'ייסן והבנק שלו 'פור הנדל אונד שיף' (No.EF/Me/1 of September 4, 1945) ועמוד 13 של החקירות של פריץ ט'ייסן עם הכותרת "תמיכה פיננסית עבור המפלגה הנאצית".

II. מי היה ט'ייסן?

פריץ ט'ייסן היה "טייקון" גרמני בתחום תעשיית המתכת אשר היה מעורב עם התנועה הנאצית בתחילת שנות ה20. כאשר נחקר ב1945 תחת פרוייקט דאסטבין, ט'ייסן נזכר שנגש אליו ב1923 גנרל לודנדוף בזמן פינוי חבל הרוהר בצרפת.

ב1930-1 אמיל קירדוף ניגש לט'ייסן וכתוצאה מכך שלח את רודולף הס כדיי לשאת ולתת בעבור מימון נוסף עבור המפלגה הנאצית. הפעם ט'ייסן ארגן אשראי של 250,000 מארק בבנק 'וור האנדל אן שכיפוואארט נ.ו.'  ( voor handel en scheepvaart N.V) (השם ההולנדי של הבנק שהוזכר ע"י ט'ייסן במסמך המצורף), בזודבלאק 18 רוטרדאם, הולנד (18 Zuidblaak in Rotterdam), הסטיל טראסט (Steel trust) הגרמני שמומן על ידי דילון ריד (ניו יורק). עוד שיחק ט'ייסן תפקיד מכריע בעלייתו של היטלר לכוח על ידי תרומות חופשיות למפלגה הנאצית ועל ידי שכנוע חבריו בתעשייה להצטרף אליו לתמוך בפירהר.

s1

בתמורה למאמציו, ט'ייסן קיבל שטיפה של הטבות כלכליות ופוליטיות בידיי הרייך השלישי, ונהנה מכוח כמעט בלתי מוגבל ויוקרה תחת המושל הנאצי, עד שחתך קשריו עם היטלר ב1939 עקב החלטתו לפלוש לפולין ולפתוח במלחה"ע הII. למקרה זה, והוצאת ספרו "אני שילמתי להיטלר", יש הקבלה עם ההיסטוריה של אביו, אוגוסט ט'ייסן. בוידוי דומה ב1918, ט'ייסן האב, למרות העבר שלו כתומך איתן בתנועה הפאן גרמנית, הצליח לשכנע את בעלות הברית כי האחריות הבלעדית על התוקפנות הגרמנית מונחת על הקייזר, ושאין להטיל אשמה על התעשיינים הגרמנים בגלל התמיכה שנתנו לבית האצולה ההוהנצולרן. ככל הנראה , בהשפעת אוגוסט ט'ייסן ושותפיו, בעלות הברית לא עשו מאמץ כדיי לעשות רפורמה בתעשייה הגרמנית לאחר מלחה"ע הI. התוצאה היית שט'ייסן הורשה להחזיק באמפרייה תעשייתית ענקית ולהעביר אותה בשלמותה ליורשיו וממשיכיו.

היה זה לאור הרקע הנ"ל שפריץ ט'ייסן קיבל שליטה באחזקות המשפחה לאחר מות אביו ב1926. ברון המתכת הגרמני החדש כבר השיג תהילה לאורך כל הרייך על ידי התרסה כנגד הצרפתים בזמן כיבוש חבל הרוהר ב1923. כמו היטלר, ט'ייסן התייחס לחוזה ורסאי כ"ברית של בושה" אשר יש להפילה אם ארץ האבות תוכל לעלות לגדולה שוב, זה הסיפור הנמצא בספר "המממנים הסודיים של היטלר".

ט'ייסן יצא לאותה דרך כמו אביו, בעזרת הלוואות גדולות מוול סטריט כדיי לבנות את התעשייה הגרמנית. אוגוסט ט'ייסן יצא יחד עם היוגנבורג, קירדוף וקרופ (Krupp) הבכור כדיי לקדם את הליגה הפאן גרמנית אשר סיפקה את ההצדקה הראציונלית עבור מדיניות ההתפשטות וההתרחבות של הקייזר. בנו נהיה חבר פעיל בסטהלהלם (Stahlhelm) של הנאצים, ולאחר מכן, דרך גרינג, הצטרף לנאצים. לבסוף לאחר שהקריסה של 1931 הביאה את התעשייה הגרמנית על סף פשיטת רגל, הוא אימץ בגלוי את הנאציונל סוציאליזם.

במהלך השנתיים הבאות, ט'ייסן הקדיש את ממונו והשפעתו להביא את היטלר לכוח. ב1923 הוא סידר את הפגישה המפורסמת במועצות התעשיינים של דיסלדורף, היכן שהיטלר דיבר אל אנשי העסקים המובילים של חבל הרוהר וחבל הריין. בסיום נאומו של היטלר, ט'ייסן קרא בקול "הייל היטלר", בעוד השאר מחאו כפיים בצהלה. בזמן הבחירות לנשיאות, זמן מה לאחר מכן באותה שנה, ט'ייסן השיג תרומות לקמפיין של היטלר משדולת התעשיינים. מדווח שהוא לבדו השקיע 3 מיליון מארקים על הנאצים בשנת 1932.

III.הקשר ליוניון בנקינג (Union Banking)

תזרים המימון הזה עבר דרך הבנקים של ט'ייסן. הבנק 'פור הנדל אנד שיף' אשר מוזכר כצינור המימון בדו"ח המודיעני של ארה"ב, היה חברת בת של האוגוסט ט'ייסן בנק, ונוסד ב1918 עם H.J. Kouwenhoven  ו- D.C. Schutte כשותפים מנהלים. בקצרה, היה זה הבנק המבצעי האישי של ט'ייסן, ומקושר לאינטרסים הפיננסיים של וו. א. הארימן (W. A. Harriman חבר בגולגולות והעצמות) בניו יורק. ט'ייסן דיווח לחוקרים שלו מפרוייקט דאסטבין:

"בחרתי בבנק הולנדי, כיוון שלא רציתי להתערבב עם בנק גרמני, ובגלל שחשבתי שיותר טוב לעשות עסקים עם בנק הולנדי, וחשבתי שיהיה לי את הנאצים יותר בידיים שלי".

הספר "מממניו הסודיים של היטלר" זיהה את צינור הכסף מארה"ב כ'וון היידט' ובנק 'וון היידט' היה שמו הקודם של הבנק של ט'ייסן. יתר על כן בנק החזית של ט'ייסן בהולנד – כגון בנק  'וור האנדל אן שכיפוואארט נ.ו.' – שלט בתאגיד יוניון בנקינג בניו יורק. להארימנים (מהגולגולות והעצמות) היה אינטרס פיננסי ביוניון בנקינג, היכן שאי. רונאלד הארימן (E. Roland Harriman) (חבר בגולגולות והעצמות מחזור 1917), אח של אווריל (גם חבר באחווה) היה דירקטור. תאגיד היוניון בנקינג של העיר ניו יורק היה אופרציה משולבת של ט'ייסן-הארימן עם הדירקטורים הבאים מ1932:
[היכן שכתוב המסדר ושנה, הכוונה למסדר הגולגולות והעצמות ושנת מחזור].

אי רונלאד הרימן [E. Roland Harriman] (המסדר 1917): סגן הנשיא של חברת W.A. Harriman & Co בניו יורק.

א.ג'. קוונהובן [H.J. Kouwenhoven] (נאצי): שותף ומנהל של בנק August Thyssen , ושל בנק voor Handel Scheepvaart N.Vb

נייט וולי [Knight Wooley] (המסדר 1917): יו"ר של קרן גואראנטי [Guaranty Trust ] בניו יורק ומנהל הפדרל רזרב בנק של ניו יורק.

קורניליוס ליבנסה [Cornelius Lievense]: נשיא של Union Banking Corp, ויו"ר של Holland-American Investment

אלרי סדגוויק ג'יימס [Ellery Sedgewick James] ( המסדר 1917): שותף ב Brown Brothers, & Co., New York

יואן גורנינגר [Johann Groninger] ( נאצי): יו"ר של בנק voor Handel en Scheepvaart and Vereinigte Stahlwerke

ג'.ל גויינטר [J.L. Guinter]: יו"ר של Union Banking Corp

פרסקוט שלדון בוש (המסדר 1917): שותף ב- Brown Brothers. Harriman ואבא של הנשיא  ג'ורג' ווקר בוש(גם חבר באחווה, יחד עם בנו הנשיא).

שמונת המנהלים של תאגיד יוניון בנקינג (Union Banking Corporation, או בקיצור UBC) הם בהחלט חבורה מעניינת. בואו נבחן את הדברים הבאים:

  • ארבעה מהמנהלים של ה-UBC  הם חברים במסדר.

א.      התחילו ללמוד בייל ב-1917, חבריי אותה כיתה.

ב.      ארבעתם היו חברים באותו תאמועדון D-115.

  • א הרימן [E. Harriman] הוא האח של ו.א. הרימן [W. Averell Harriman] וסגן הנשיא של חברת W.A. Harriman
  • קרן גואראנטי [Guaranty Trust] יוצגה ע"י נייט וולי.
  • שני יו"ר מהאיגוד, קוונהובן וגורנינגר היו יו"ר נאצים של בנק Bank voor Handelen Scheepvaart לשעבר בנק וון היידט [ von Heydt]. וון היידט היה המתווך בין קרן גואראנטי להיטלר לפי הספר " המממנים הסודיים של היטלר".
  • א.ס. ג'יימס ופרסקוט בוש הם שותפים בחברת האחים בראון. עוד אחד מהאחים בראון זהו הרימן.

 מתוך שמונה יו"ר של בנק סיטן בניו יורק, אנחנו יכולים אם כך לזהות שש שהם או נאצים או חברים במסדר הגולגולות והעצמות.

הבנק הפרטי הזה שמו היה וון הידט. שארפ בספרו "המממנים הסודיים של היטלר" טוען שוון היידט היה מתווך בין קרן גואראנטי בניו יורק להיטלר בין השנים 1930 ל-1933. חשוב לזכור ששארפ כותב ב-1933 בזמן שהמידע הזה היה ידוע רק למעגל הפנימי. מתוך אלפי אלפים של בנקים ובנקאים, שארפ חושף  ב-1933 את אלו שההוכחות אשר צצו עשורים אחר-כך הוכיחו כי מימנו את היטלר.

בקיצור כשאנחנו ממזגים את המידע מפרוייקט דאסטבין ו"המממנים הסודיים של היטלר" של שארפ, אנו מגלים כי הרבה מהתומכים הכלכליים של הנאצים מחוץ לגרמניה מובלים בחזרה אל המסדר ובמיוחד לתאמועדון D115.

VI.להרוויח מהעימות

מתוך מלחמה ומהפכות מגיעים גם הזדמנויות להרוויח. קונפליקט יכול לשמש לרווח על ידי תאגידים תחת שליטה והשפעה של אחוות הגולגולות והעצמות. בזמן מלחה"ע הII, מלחמת קוריאה וויטנאם, אנו יכולים להראות דוגמאות של תאגידים אמריקאים אשר סחרו "עם האוייב" בעבור רווח.

"סחר הדם" הזה בשום פנים ואופן אינו מבוזר או מוגבל לכמה פירמות; הוא כללי ומשקף מדיניות ופילוסופיות שמגיעות מגבוהה יותר.  תאגידים, אפילו תאגידים גדולים, נשלטים על ידי בנקים וחברות נאמנות, והם בתורם נשלטים על ידיי אחוות הגולגולות והעצמות ובעלי בריתם.

על אף שארה"ב לא יצאה למלחמה באופן רשמי נגד גרמניה עד 1941, באופן חוקי, ובטח שלא מוסרית, ארה"ב היית במלחמה עם גרמניה הנאצית לאחר הסכם משחתות עם בריטניה בדצמבר 1940 (50 משחתות אמריקאיות ישנות בעבור בסיס אסטרטגי בטריטוריה הבריטית). אפילו לפניי דצמבר 1940 הM S Fredrick Fale שהיה בבעלות סטנדרט וואקיום קומפני, הוטבע על ידי צוללת גרמנית ב21 לספטמבר 1940. ולמרות זאת ב1941 לסטנדרט אוייל ניו ג'רזי (של משפ' רוקפלר) (כיום Exxon) היו שש מיכליות תחת רישום בפנמה, אשר הופעלו על ידי קצינים נאצים כדי להעביר דלק נפט מהמזקקות של סטנדרט אוייל לאיים הקנרים, בסיס תדלוק עבור צוללות נאציות.

דו"ח באותו היום מתאריך ה15 ביולי 1941, מהמודיעין בחיל החמישי קולומבוס, אוהיו, משוחזר בעמ' 172 של ספר זה. הדו"ח מתעד בטעות שאף אוניה לא יורטה על ידי הנאצים, רב-סרן בורוס (Burrows Major)   ככל הנראה לא ידע על אוניית  הM S Fredrick Fale שצויינה לעיל.

עוד דוגמא לרווח מהמלחמה מתועדת במסמך בעמ' 173. כאן מתועד הקשר של RCA והנאצים במלחה"ע ה-2. RCA הוא בעיקרו פירמה של מורגן-רוקפלר ועל כן קשור למסדר הגולגולות והעצמות.

ועוד דוגמא היא צ'ייס בנק. צ'ייס בנק קשור לגולגולות והעצמות דרך משפחת רוקפלר (פרסי רוקפלר, גודפרי רוקפלר, ופרנטיס רוקפלר חברים באחווה). וסגן הנשיא Reeve Schley (חבר באחוות "המגילה והמפתח" שקמה כסניף נוסף למסדר באותה אוניב' ייל). הדירקטורים של צ'ייס מהאחווה כללו את פרדריק אלן (המסדר 1909), W E Griswold (המסדר 1899) וקורנליוס וונדרבליט, אשר אחיו גווין וונדרבליט (חבר במסדר 1899) ייצג את המשפחה לפניי מותו. נשיא צ'ייס היה ווינטרופ אלדריך, זה היה הענף של הארוורד של משפחת אלדריך, ענף אחר היה מאוניב' ייל והאחווה.

בנק צ'ייס מנהטן אינו רק פירמה שמשחקת בשני צידיי המתרס הפוליטי, אך יחד עם חברת פורד מוטור קומפני,  נבחרה על ידי שר האוצר דאז מורגנט'או לחקירות שלאחר המלחמה בנוגע לפעילות פרו-נאצית:

"שני מקרים אלו [פורד וצ'ייס בנק] משכנעים אותנו שיש לחקור מיידית את פעילותם של חברות הבת של לפחות כמה מהפירמות האמריקאיות הגדולות יותר אשר פעלו בצרפת בזמן הכיבוש הגרמני…"

רמת המעורבות של צ'ייס עם הנאצים היא לא תאמן, וזה היה בזמן שנלסון רוקפלר היה בתפקיד מודיעיני שכוון נגד פעילות נאצית באמריקה הלטינית.

בדצמבר 1944, בכירים במשרד האוצר בחנו תיעודים של צ'ייס בנק בפריז. ב20 לדצמבר 1944 המבקר האמריקאי הבכיר שלח ממורנדוםתזכיר לשר האוצר מורגנט'או עם התוצאות המוקדמות של הבחינה הראשונית בפריז. הנה חלק מהדו"ח:

s3s2

….

….

….

בקצרה, בנק צ'ייס היה משת"פ נאצי, אך הדו"ח הראשוני לעיל הוא הכי רחוק שהחקירה התקדמה. הדו"ח הופסק וחוסל בהוראת וושינגטון די סי.

מצד שני, צ'ייס בנק, מאוחר יותר צ'ייס מנהטן בנק, היה מקדם עיקרי בייצוא טכנולוגיה אמריקאית לבריה"מ הסובייטית. זה הולך אחורה כל הדרך עד לתחילת שנות ה20 כאשר צ'ייס עברו על החוק האמריקאי כדיי לעזור לסובייטים. מוקדם יותר, מ1922, צ'ייס ניסו לייצא מטוסי ליברטי צבאיים לבריה"מ.

יש לציין שגם פורד עצמו, כמו צ'ייס, לא רק שהיה מעורב בסיוע לנאצים, הוא גם היה מעורב בסיוע לסובייטים, למען הדיוק לבולשביקים בכבודם ועצמם (לנין וטרוצקי), והקים אצלם מפעל לייצור טרקטורים. הדברים הללו נחשפו בספריו האחרים של אנטוני סאטון כגון "וולסטריט ועליית הבולשביזם". יש לציין שאחד מספריו של פרופ' סאטון העוסק בשערוריית העברת טכנולוגיה מערבית מארה"ב לסובייטים קיבל שבחים מבכירים לרבות לא אחר מזבגניו ברזינסקי הבכיר בממסד שלא יכל להתעלם מהממצאים שבספר. עם כבר אנחנו בעניין הנרי פורד שקיבל אות כבוד מהנאצים באופן אישי, אז הוא אומנם לא חבר באחוות הגולגולות והעצמות, אך הוא עצמו בעל הדרגה הגבוהה והמכובדת של המעלה ה33 בנוסח הסקוטי של הבנייה החופשית, ובנו שהקים את קרן פורד הידועה לשמצה במחוזותינו היה חבר במועדון הבוהמיאן גרוב שם יש לא מעט אנשי הגולגולות והעצמות המתקבצים יחד לטקסים פאגניים של המיסטריות כל קיץ. נראה שבדרגות הגבוההות וסניפיי האליט של האחוות הסודיות המתרגלות את המיסטריות, יש תחביב לממן מפלצות מהצד הימני והשמאלי של המפה, סוציאליזם בין לאומי (קומוניסטים), וסוציאליזם לאומי (נאצים).

אחד המקושרים לט'ייסן בכתוב לעיל הוא רודולף הס, הוא כידוע היה חבר מלא באגודת ט'ולה אשר ממנה צמחה המפלגה הנאצית, ושם היטלר אפילו החל את דרכו כשהפך את האגודה למפלגה שלו בתחילת הדרך. מה שמעניין הוא שמקים האגודה רודולף וון סבוטנדורף הקים את האגודה בהשפעת הכיתות הצופיות המוסלמיות המיסטיות בטורקיה (בעיקר הבקטשיה) מה שבין היתר מתואר בפוטרוט בספרו "לפניי שהיטלר הגיע" (אשר מספר כיצד היטלר הגיע לאגודת ט'ולה בגרמניה כדי להתחיל את דרכו).באופן דיי מעניין אחוות הגולגולות והעצמות נוסדה על ידי וויליאם האנטינגטון ראסל היה בן דודו של וויליאם ראסל אשר הגדיל רבות את הון המשפחה כשהקים את חברת המסחר Russell & co אשר היית אחראית למסחר האופיום בסין, כאשר תחנה מרכזית בסחר האופיום שלה היית טורקיה, ולא סתם בטורקיה, באיזמיר, היכן שבזמנו שרר שבתאי צבי, מרכז השבתאות הגדול במדינה, ממשיכיו של צבי ,הפראנקיסטים, והדונמה, אשר גם הם (כל אחד מהם) היו בקשריי אחווה עם הצופים באיזור והבקטשיה. כמו כן מעניין להדגיש כי לאחוות הגולגולות והעצמות ישנו אי פרטי בשם Deer Island בתרגום לעברית אי ה"צבי". עוד על הקשר בין תנועת הגולגולות והעצמות לשבתאות בפוסטים בהמשך, בנתיים הנה הקשר בין קרי לשבתאות. 

[ראו נספח מקורות בסוף הכתבה]

סמל אחוות הגולגולות והעצמות:

222

סמל דומה בשימוש הנאצים:

111

333

בימינו יש לנו חבר מהגולגולות והעצמות, ג'ון קרי, שפועל גם כן עם חברה אזרחית בארץ המגובה כספית על ידי קרן פורד… איך שלא מסתכלים על זה, עם כל כך הרבה שלדים בארון, העסק לא מריח טוב. 

הקשר של אנשי האחווה המוזכרים לעיל עם מימון המכונה הנאצית נמשך גם בזמן המלחמה, ואף פרסקוט בוש הסבא הואשם בסעיף החמור של "סיוע לאוייב". לכתבה שלנו בנושא עם המסמכים.

נספח:

התופעה הזאת של יצירת מעבקים קוטביים לפי סאטון נובע מאידיאולוגיה הגליאנית קיצונית של החברים בה. סאטון מדגיש את תפיסתו המדינית של הגל הגורסת כי חירות עבור אדם היא ויתור על החופש שלו למען המדינה כדיי להביא להתגשמות רוח המושג המדינה האידיאלית בעולם, ויחד עם זאת את הדרך להתקדמות אל עבר ה"שלם" ההתממשות המוחלטת והאבסולוטית של הרוח בעולם (סוג של גאולה) אשר מתקדמת על ידי מאבקים וסתירות בין תנועות שיוצרים את ההשלמה אחד של השני מתוך הסתירה כדיי להביא לתנועה הבאה וסתירתה, וכן הלאה וכן הלאה. הסבר ממצא מויקי:

הגל ייסד שיטה היסטוריציסטית להבנת ההיסטוריה של הפילוסופיה ושל העולם עצמו, אותה הוא סיכם כ"התקדמות, שבה כל תנועה מתגלה כפתרון לסתירות שהיו בתנועה הקודמת". לתפישתו של הגל, התפיסה האינדיבידואלית השכלתנית של הפרט היא גשר הכרחי לפרט, אך מטרתה היא התממשות ביש בצורת "תבונה" והשתלבותו חזרה בתהליך ההיסטוריוסופי. שפתו, דעותיו, עולמו וקשריו עם הסובבים אותו נבנים ומעוצבים על-פי ההיסטוריה של החברה שבה הוא חי. "רוח הזמן" (Zeitgeist) היא ההתגלמות הממשית של הגורמים החשובים ביותר הפועלים בהיסטוריה האנושית בכל זמן נתון. ההתרחשויות אינן מודרכות על ידי פעילות של פרטים הבוחרים ועושים כרצונם, אלא על ידי רוח הזמן, המנחה אותם.

כל מאמץ אנושי, טען הגל, לא רק נבנה על בסיס מה שקדם לו, אלא גם מגיב לו ומבקר אותו. בתיאורים בני ימינו של הֶגֶלְיָאניזם, נהוג לחלק את הדיאלקטיקה של הגל לשלוש תנועות הקרויות "תזה", "אנטיתזה" ו"סינתזה". הגל עצמו לא השתמש בחלוקה זו בדרך כלל, אף כי היא פותחה מוקדם יותר על ידי פיכטה בתארו את היחס השורר בין הפרט לבין העולם. הגל אמנם מזכיר את שתי התנועות הראשונות, אך אינו מזכיר את ה"סינתזה" אלא את ה"שלם".

לדוגמה, לדידו של הגל גילמה המהפכה הצרפתית את הופעת הבכורה של החירות בחברה האירופית ("תזה"). אך המהפכה הייתה גם קיצונית: האלימות, שהייתה כורח המציאות בעת ביצוע ההפיכה, לא פסקה גם לאחר שהמהפכנים השמידו את יריביהם והשיגו את מטרתם. כתוצאה, התפוגגה החירות בשל תקופת הטרור הברוטלית ("אנטיתזה"). אולם, הסביר הגל, ההיסטוריה ממשיכה תוך לימוד מטעויותיה: רק אחרי החוויה הזו, ודווקא בגללה, ניתן לחשוב על קיומה של מדינה חוקתית המקנה חופש לאזרחיה, ומגשימה את האידאלים המהפכניים של חירות ושוויון ("סינתזה").

נספח מקורות:
[NPS Form 10-900 USDI/NPS NRHP Registration Form (Rev. 8-86) OMB No. 1024-0018|SAMUEL WADSWORTH RUSSELL HOUSE| United States Department of the Interior, National Park Service National Register of Historic Places Registration Form. + Russell & Co., Guangzhou, China, Records A Finding Aid to the Collection in the/ Library of Congress/ Prepared by Christopher Bean and Paul Ledvina/ Revised by Lia Apodaca and Patrick Kerwin/ Manuscript Division, Library of Congress /Washington, D.C. 2007]

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות

  1. יהודה בן ישראל 2014-02-19

    מעניין…

  2. קונספיל | Conspil.com » Blog Archive » מאו צה טונג וסין: הגולגולות והעצמות בארון הסדר העולמי החדש. 2014-02-20

    […] הקודמת כתבנו קצת על כיצד אחוות האליט הזאת מאוניב' ייל מהווה כר גיוס פורה למועצות השולחן העגול.  נעבור עכשיו לפרופסור אנטוני סאטון מהכתבה הקודמת. […]