ברצלונה, הנה אנחנו מגיעים [מעודכן!]

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

כאשר קראנו את הכתבה האחרונה של ברי חמיש, התרשמנו מאוד מכמה שהיא מתחברת עם הכתבה הקודמת שעשינו על שיחות השלום, ולכן החלטנו לתרגם לכם אותה:

ונחשו מי הולכים להפגש בנובמבר לקראת ועידת מדריד של איחוד מדינות הים התיכון? האפיפיור בנדיקטוס ה16 וחואן קרלוס… (ראו בסוף הכתבה)

ברצלונה, הנה אנחנו מגיעים

מאת: ברי חמיש.

כחלק מההכנות לקראת ועידת ברצלונה של איחוד מדינות הים התיכון, אשר מבטיח להשכין שלום תמידי במזה”ת, מקיימים מועצה כנסייתית (סינוד) ברגעים אלה בוותיקן [קישור לאתר הרשמי של הותיקן בנושא].דבר ראשון, הבא נסתכל על נקודת המבט היהודית השרויה בבורות על האירוע, מתוך הג’רוזלם פוסט. אני מסרב לצטט מהכתבה. זה כואב יותר מידי.

http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=190485

עכשיו נבחן דיווח מורכב יותר:

The Vatican Synod on the Middle East begins
Sunday, October 10, 2010 By Robert Moynihan

הסינוד מתחיל

המועצה הכנסייתית (סינוד) המיוחדת של הכנסייה הקתולית “סינוד על המזה”ת” נפתחה היום  ברומא במיסה שהתבצעה בבזיליקה של פטרוס הקדוש. המטרה היא בעיקרה פסטורלית: לבחון כיצד הכנסייה יכולה לבצע טוב יותר את משימתה באזור הזה של העולם. אך המתחים הפוליטיים הבעייתים באזור גם הם מהווים מקור לדאגה…

“הישועה היא אוניברסלי, אך היא עוברת דרך תיווך היסטורי ספציפי: התיווך של עם ישראל, אשר הולך להפוך להיות זה של ישו והכנסייה”. — האפיפיור בנדיקטוס ה16, דרשה, המיסה הפותחת של הסינוד בנושא המזה”ת, הבזיליקה של הקדוש פטרוס, יום ראשון, 10 אוקטובר, 2010.

והאפיפיור המשיך, “הדרך לא פשוט מובנת כאחזקה של טריטוריה ארצית, בית לאומי ארצי, ‘מדינה מובטחת’ ארצית. ה’אדמה’ היא לא מהעולם הזה; כל התוכנית האלוהית הולכת מעבר להיסטוריה, אך האל רוצה לבנות אותה עם אנשים, למען אנשים ובתוך האנשים, ולהתחיל עם הקואורדינטות של מרחב וזמן אשר בהם הם חיים ואשר הוא עצמו נתן להם.”

זה, במובן מסויים, מסר מרכזי של הסינוד, אשר הוצהר לפני כן ע”י האפיפיור בדרשת הפתיחה. המסר הוא ש’הארץ המובטחת’ של החופש והשלום אשר לה אלוהים רוצה להוביל את אנשיו “שלו” היא, כן, “לא מהעולם הזה”, שכן כפי שהאפיפיור אמר, ” כל התוכנית האלוהית הולכת מעבר להיסטוריה”. ובכל זאת, בעת ובעונה אחת, “האל רוצה לבנות אותה [הארץ המובטחת] עם אנשים, למען אנשים ובתוך האנשים, ולהתחיל עם הקואורדינטות של מרחב וזמן אשר בהם הם חיים ואשר הוא עצמו נתן להם.”

בקצרה, וזה לא דורש כוח אנליטי רב מדי, האפיפיור הכריז שישראל לא קיימת. זה פשוט שאלה של זמן ו”תיווך” עד אשר ישראל תבין זאת. ואז היהודים המרגיזים האלה ימירו עצמם ל”ישו והכנסייה”. אם הבנתי את המיסה שלו נכון, האפיפיור ממש אמר זאת, למרות שאמר כי הוא לא מתייחס ליהודים אלא לישועה. מתכנן ראשי של הסינוד היה בראש התנועה ההרסנית לישראל במשך שני עשורים, דויד ג’איגר (David Jaeger). בזמן המו”מ של אוסלו ב1994, חלק נוסף מהסכם ה”שלום” נוהל במשא ומתן; הסכם היסוד בין הכס הקדוש ומדינת ישראל. למען האמת, המשא ומתן באוסלו והותיקן נוהלו במקביל בעבור אותם מטרות הרסניות. המתווכים הישראלים של ההסכם עם הוותיקן היו שמעון פרס ויוסי ביילין. מנהל המו”מ הראשי של הוותיקן היה דויד ג’איגר.

Temple Mount yes, Mount Sinai no
By Adi Schwartz
Published 19.01.06 Haaretz

הר הבית כן, הר סיני לא.

ד”ר דויד ג’איגר, היועץ המשפטי של הוותיקן במו”מ עם ישראל, הציג עובדה מעניינת בקשר לסטאטוס של המקומות הקדושים: לפי אמנת האו”ם  של 29 בנובמבר, 1947, ירושליים נחשבת כ”גוף נפרד” (corpus separatum) אשר שייך למדינה היהודית או פלשתינאית. לכן, הכיבוש הירדני של ירושליים לאחר מלחמת העצמאות של ישראל נחשבה, כמו הכיבוש של ישראל לאחר מלחמת ששת הימים, כ”לא חוקית”.

corpus separatum- אזור שיש לו סטאטוס חוקי שונה מהשטח בו הוא שוכן.

וכיום:

Are Christians Leaving the Middle East?
Sunday, October 10, 2010 By Robert Moynihan

ארגון החדשות של רויטרס ביום חמישי, 7 אוקטובר, ביצע ראיון עם האב הפרנציסקני האב דויד ג’איגר, יהודי שהמיר עצמו לכומר נוצרי קתולי ב1986, ועורך דין מכובד של הקנון. הוא היה חלק מצוות הוותיקן שביצע מו”מ דיפלומטי עם ישראל ב1994 וחלק מהצוות בוותיקן שעדיין מבאר את פרטי ההסכם. הוא נשאל, “האם אתה דואג שישראל עלולה להפוך לשעיר לעזאזל בסינוד?”

האב ג’איגר: אני דוחה את כל דרך ההסתכלות הזאת על הסינוד. הסינוד אינו שם עצמו לקחת עמדות בעניין שאלות פוליטיות, בעד או נגד איזה מדינה. הכנסייה לא נמצאת שם בשביל זה מלכתחילה, זה שולי יותר מכל ענייני הוותיקן. הכס הקדוש והמועצות שהוא מכנס, כמו הסינוד, וההכרזות של האפיפיור אינם ,מעצם טבעם , אינם מתערבים בענייני מחלוקות בין עמים ומדינות, הם נותנים שיפוט מוסרי על המימד המוסרי של עניינים זמניים בשם אלוהים.

ומהו השיפוט של אלוהים? ובכן, באופן מוזר, הוא כמו זה של הוותיקן. ישראל אינה באותו אצטדיון תאוקרטי.

נמשיך הלאה לועידת איחוד מדינות הים התיכון:

איחוד מדינות הים התיכון נרקם על ידי הנשיא פרס, שדיבר בשם כל הישראלים על התמיכה הנלהבת:

Peres supports ‘100 percent’ Sarkozy’s plan for Mediterranean Union
by: EJP Updated: 12/Mar/2008 

 פרס תומך ב”100 אחוז” בתוכנית של סרקוזי ל’איחוד מדינות הים התיכון’.

“אני תומך ב100 אחוז בתוכנית” פרס, אשר נמצא בביקור של חמיש הימים בצרפת, אמר בראיון לרדיו הצרפתי Europe 1. “הממשל (הישראלי) כולו בעד היוזמה של סרקוזי כמובן”, הוא הוסיף. “מדינות צפון אירופה, מדינות מגרב בדרום ומדינות ערב באמצע, למה לא לשתף פעולה עם מה שאפשרי?”, הוא שאל, והזכיר שאירופה החלה עם האיחוד בנושא הפחם והברזל.

אך רוה”מ הנוכחי נתניהו שנמצא על הבימה קבע לפגוש את השחקן אשר לוהק מהצד הפלשתינאי, מחמוד אבאס, בפריז, חודש לפני פגישות האיחוד, כדי לבאר את הפרטים. אתם רואים, עד שבחירות אמצע הקדנציה יסתיימו, חמישה ימים לפני ועידת האיחוד מדינות הים תיכון , הנשיא אובאמה מעז לא להניף את השוט אל עבר ישראל. אז נתניהו בונה ואבאס משהה. עכשיו זה תלוי באיחוד מדינות הים התיכון להתמודד עם ההלקאות.

 Published 02:12 07.10.10
French, Spanish foreign ministers heading to Israel to push Sarkozy’s peace summit
By Barak Ravid Haaretz

שר החוץ הצרפתי ברנרד קאוצ’נר ושר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס יגיעו לישראל ביום ראשון בשביל לקדם את רעיונו של ניקולאס סרקוזי למפגש פסגה בפריז מאוחר יותר החודש בין רוה”מ בנימין נתניהו ויושב ראש הרשות הפלשתינאית מחמוד אבאס.

לפי דיפלומטים צרפתים ובכירים בלשכה של נתניהו, שני המנהיגים הביעו מוכנות לקחת חלק בפסגה שתוכננה ל21 באוקטובר. אבל היישום יהיה תלוי בהחלטה של פסגת הליגה הערבית  ביום חמישי ועל הפתרונות של המשבר בנוגע לסיום הקפאת הבנייה בהתנחלויות. “התרוץ” של סרקוזי בנוגע לפגישות בפריז הם הצורך להכין את הקרקע לקראת הפסגה של איחוד מדינות הים התיכון המתוכננת לסוף נובמבר בברצלונה. בכיר ישראלי ותיק אמר שסרקוזי יעדיף להשתמש בפסגה בפאריז והועידה בברצלונה בשביל להקנות לצרפת תפקיד יותר מרכזי בתהליך השלום הישראלי-פלשתינאי.

נחשו מי בא לברצלונה? הלא זה האפיפיור רצינגר מהורמאכט. והחגיגות בברצלונה רק החלו עבורו:

FOUNDER: MIDEAST RECONCILIATION IS SIGN OF NEW ERA

Israeli, Palestinian Politicians Continue Dialogue

BARCELONA, Spain, OCT. 5, 2010 (Zenit.org).-

הפוליטיקאים הישראלים, פלשתינאים ממשיכים בדיאלוג.

מייסדי הקהילה של סנטגידיו מאשרים שלמרות שההתפייסות במזה”ת היא קשה, ברגע שתוסדר היא תהווה סימן לעידן חדש.

אנדרה ריקארדי הצהיר זאת בפגישה ה25 של תפילה לשלום, התכנסות שנתית המתבצעת כהמשך לפגישה בין-דתית ובין-תרבותית שנקראה ב1986 באסיסי ע”י האפיפיור יוחנן פאולוס ה2. הפגישה בת השלושה ימים, קודמה ע”י קהילת סנטגידיו, הסתיימה היום בברצלונה. האירוע השנה יתמקד בדרך מסויימת על המצב במזה”ת, עם הנושא “דו-קיום בזמן משבר: משפחה של בני אדם, משפחה של אלוהים.”

הקשר של האפיפיור

הפגישה החלה ביום ראשון בבוקר עם מיסה שנוהלה בידי הארכיבישוף מברצלונה,קרדינל לויס מרטינז סיסטאך. בזמן המיסה, הוקרא מסר מבנדיקטוס ה16 לפגישה של המשתתפים. קרדינל סיסטאך שם לב שהפסגה העולמית של דתות ותרבויות קשורה לביקור שהאפיפיור יעשה בברצלונה חודש הבא. בכנס עיתונאים שקדם להתכנסות שלו, הקרדינל אישר, “הפגישה פה בימים אלה היא משפחה של אנשים, שהיא המשפחה של אלוהים, וזה משהו שבנדיקטוס ה-16 חפץ בו, כמו גם הדיאלוג בין דתות”.

בעוד שאיחוד מדינות הים התיכון מורכב מחמישה מדינות קתוליות וחמישה מדינות מוסלמיות, הסיכויים נערמים למשקל די כבד כנגד ישראל [סרקוזי עצמו הוא קתולי]. כדי להוציא לפועל את ועידת האיחוד, ראו איזה דבר יפה עושה ספרד והמלך שלה, חואן קרלוס, עבור הפלשתינאים [קונספיל: ראו התייחסות שלנו לדבר בכתבה הקודמת]. עבור אלו הרואים חשיבות בתאריכים, 20.11.10 יהיה יום ה35 שנה למותו של גנרל פרנקו, אשר בעקבותיו הנסיך חואן הפך למלך ספרד. אולי זה בעל חשיבות, לעולם לא נדע:

 Friday, 10 September 2010
US urges Israel to extend settlement freeze
Obama sees huge hurdles in Mideast peace talks
WASHINGTON/MADRID (Agencies)
al-arbia news channel

ממשלת ספרד אמרה ביום שישי שהיא תכננה לשדרג את הנציג הדיפלומטי הפלשתינאי במדריד בעקבות תחזית של  “יצירה והכרה של מדינה פלשתינאית”.לכן ה”משלחת הכללית של פלסטין” אשר היית בבירת ספרד מאז 1986 תקרא ה”משלחת הדיפלומטית הפלשתינאית”, כך אמרו במשרד החוץ בהצהרה. נאמר שראש המשלחת יקבל סטטוס של שגריר, ויתקבל בטקס פורמלי על ידי המלך חואן קרלוס. ספרד אמרה שההחלטה “מחזקת מחדש את החברות והסולידריות שמאחדת את העם הספרדי והעם הפלשתינאי”.

[מקור:MADRID, Sep 10, 2010 (AFP)] , [עוד מקור: IBAWorld 10.9.10]

עד כמה שאני מצאתי, רק מקור אחד פרו-ישראלי התרגז מההכרה החד-צדדית של מדינה פלשתינאית חדשה.מנגד, כל היהודים היו מאולחשים או שקנו בגדים חדשים בשביל הגאלה של נובמבר בברצלונה:

מתוך: One Jerusalem

[09.07.2010]
Spain Recognizes Non-Existent Palestinian State

 ספרד מכירה במדינה הפלשתינאית הלא קיימת.

“היום, שר החוץ מורטינוס, הכריז שספרד תתנהג דיפלומטית כאילו שהרשות הפלשתינאית היית ממשלה של המדינה הפלשתינאית, משלחתה במדריד קיבלה סטטוס של שגרירות כמו גם הקונסוליה במזרח ירושליים,  שמהיום תהיה שגרירות ספרד.הוא יעודד אחרים לעקוב בהכנות לקראת הכרזת העצמאות הקרבה.”

אנחנו עדכנו אתכם בקביעות לגבי התנועה הגדלה למתן לגיטימציה למדינה פלשתינאית מחוץ למסגרת העולמית המקובלת ליצירת מדינה. תגובת ספרד היא צעד גדול אל עבר הקמת יישות כזאת. היא לגמרי פועלת מחוץ לישראל בנושא, כך שהיא לא תלויה באישור של ישראל. ע”י התעלמות מישראל היא מכינה את הקרקע עבור הקהילה בין-לאומית להכרה במדינה פלשתינאית לאורך גבולות 67. הפלשתינאים לא צריכים להסכים לשום דבר בשביל לזכות ב”פרס” הזה. לכן הדרישות לגבי זכות השיבה, הדרישות לגבי ירושליים להיות בירתה, והסירוב שלהם להכיר בישראל כמדינה יהודית תינתן להם והם לא יתבקשו לתת שום דבר בתמורה. ספרד, כמדינה גדולה באיחוד האירופאי, מספקת חיפוי פוליטי עבור כמה מדינות נוספות שהם מתנגדות חריפות לישראל. ההתפתחות הזאת היא רצינית ביותר.

ועכשיו כל הכלים נמצאים במקומם לשח-מט על ישראל בחודש הבא בברצלונה. ובקשר ליהודים אשר יאבדו את בתיהם וריבונותם…הם עסוקים מידי להאשים את הערבים ואיראן בשביל לשים לב מי באמת שולט בגורל ישראל. או שנראה להם שיהיה בסדר, אלוהים יתערב. הם לא רואים את המסר העיקרי של התורה שלהם, אלוהים לא מתערב, הוא עוזר.

La Moncloa Madrid, 07 September 2010

Press conference with the President of the Government and the Prime Minister of the Palestinian National Authority following the high-level meeting between Spain and the Palestinian National Authority


ספרד- מסיבת עיתונאים עם נשיא הממשלה ורוה”מ של הרשות הפלשתינאית בעקבות פגישה של דרגים בכירים בין ספרד לרשות הפלשתינאית.

ציטוט של נשיא הממשלה:

זאת דעתנו כממשלת ספרד, וזה הדעה שאנו הולכים להעביר למוסדות האירופאים, וכמובן לאדמינסטרציות של צופן אמריקה ושאנו נעביר לרשות הפלשתינאית.הפסגה של איחוד מדינות הים התיכון תתקיים…עבור אותם חברים באיחוד מדינות הים התיכון , המפלגות והמדינות שמהוות חלק מהפורום החשוב שיכול לתרום לתהליך השלום.

סוף

תוספת קטנטנה שלנו.

News 24

Pope to meet Spanish king
2010-09-24

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יפגש עם מלך ספרד בנובמבר בביקורו בברצלונה…

תמונות:

המלך חואן קרלוס והאפיפיור פאולוס השני

200px-juan_carlos_pope_john_paul.jpg

מלך חואן קרלוס עם האפיפיור פאולוס השני, סימו לב לסימן היד הידוע של האפיפיור.

_39176705_carlos.jpg

מלך חואן קרלוס, מראה כבוד להיררכיה הקתולית

juan-carlos-pope.jpg

המלך חואן קרלוס עם אנדרו ברטי ראש מסדר אבירי מאלטה לשעבר. אנדרו ברטי קרוב משפחה של המלכה אליזבת’ ה-2. מת’יו פסטינג ראש מסדר אבירי מאלטה של הוותיקן הנוכחי הוא האנגלי הראשון מאז 1258 שמכהן בתפקיד לאחר שהמיר עצמו לקתולי, הוא בעל תואר אבירות של מסדר האימפריה הבריטית (ראש המסדר היא המלכה אליזבת’ השנייה). ראו כתבה “ארכיטקטים של הג’יהאד” בשביל לראות את מעורבות מסדר מאלטה במדינת ישראל ואימוני לוחמת הגרילה של ערפאת.

juan-carlos_andrew-cardinal-bertie.jpg

חואן קרלוס בארוחה ידידותית בבית הלבן, שימו לב שהורשה לשבת שם ג’יימס ג’ונס בוגר ג’ורגטאון הישועית. ראו מעורבות שלו בענייני השלום בארץ והדחיפה שלו להזרים כוחות נאט”ו לישראל בכתבה “מי מכתיב את מדיניות השלום”. ב10 לספטמבר 2010 אירח חואן קרלוס עם מזכ”ל נאט”ו בספרד.

king-juan-carlos-with-clinton_davis-obama_general-james-jones.png

חואן קרלוס הקתולי ששייך למסדר כנסיית הקבר של הותיקן, ובאותה העת שייך למסדר הבירית של אנגליה אשר בין היתר היה חבר בו לורד ארתור בלפור.

ראו מה מטרת איחוד מדינות הים התיכון, וההיסטוריה של מעורבות ספרד בתהליך השלום ויצירת מזרח תיכון חדש כחלק מהתוכניות המוצהרות של הסדר העולמי החדש בכתבה הקודמת שלנו “מי מכתיב את מדיניות השלום”.

לגבי איחוד מדינות הים התיכון, נזכיר לכם עניין לגבי תואר האבירות של פרס מהמלכה:

המסדר נועד לכבד את “הילידים של האיים היווניים והאי מלטה ושטחי החסות שלו, ונתינים אחרים של הוד מלכותו, אשר ממלאים תפקידים חשובים וחשאיים בים התיכון.” (מתוך ויקיפדיה)

לכתבה המקורית בקונספיל הישן

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *