סקוטים קדמונים בישראל

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

הערב נגיש לכם כתבה מעניינת על הזרם של הנוסח הסקוטי בבניה החופשית, אצלנו בארץ, כפי שפורסמה בעיתון מעריב. הדגשנו עבורכם את הקטעים המעניינים.

 

רקע קצר משלנו על הנוסח הסקוטי

הנוסח הסקוטי של הבנייה החופשית מהווה את הזרם הדומיננטי בפוליטיקה, ואשר שומר על דוקטרינת האילומינטי כמעט על טהרתה בתוך הבנייה החופשית.

הסקוטיש רייט החל דרכו באיי הודו המערבית בחלק האחרון של המאה ה18. איים אלו היו ביבשת העולם החדש (ארה"ב של ימינו) וכללו את הקריביים, ג'מייקה, האיטי ועוד. באותה תקופה האיים נקראו הודו המערבית, בין היתר כי הם נשלטו על ידי חברות המסחר הימי של המעצמות האירופאיות (הולנד, בריטניה, צרפת, וכו') אשר נקראו ה west india company. לכל מעצמה היה נתח משלה באזור, וסחר בעבדים היה פורה מאוד באותם מקומות.

שם בהאיטי, אדם בשם אסטין מורין, Estienne Morin, חניך של הבנייה החופשית החל לפתח את הדרגות הגבוההות בצורתם הגולמית של הסקוטיש רייט (ועיקר עבודתו על כך תאמינו או לא נעשתה בג'מייקה).

במאה ה19 הפולחן של הסקוטיש רייט פותח ונערך כפי שהוא היום על ידי, כמובן ידוע לרובכם, החניך אלברט פייק. פייק נכנס לבנייה החופשית וממש בזמן שיא טיפס כל הדרך עד לדרגה ה32 הגבוהה ביותר (33 זאת דרגת כבוד, כמו פרופ' של כבוד באקדמיה, גם נחשב גבוה, אך בהיררכיה מגיעים עד 32, ואז ניתן להכנס לקליקה יותר סודית ואליטיסטית שנקראת השריינרים של הדרגה ה32, שם נתקלים בפולחן אסלאמי סופי (Sufi) שלם וניתן למצוא את האנשים בעלי השררה החזקים בעולם מסתובבים עם תרבושים).

מעריב, 17.03.1967, עמ' 11 סקוטים קדמונים

 

הארי טרומן והשריינרים

שריינרים

פורים שמח.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות

  1. איציק 2016-03-24

    אני תמיד קורא כאן על בונים חופשיים ובנייה חופשית, אבל לא ממש הצלחתי להבין עד היום, מהי בעצם בניה חופשית?

  2. עמית יצחק ויינשטוק 2016-03-29

    גם הארי טרומן הוזכר בכתבה על כת החשישיון