סוד הנוצה האדומה

כל התוכן באתר הוא בגדר לכאורה…

מה הוא סוד הנוצה האדומה שאנו רואים משמש כסמל די נפוץ? עוד סמל מעניין ביותר בעל משמעות עמוקה אשר עצם קיומו מסתתר ממש מתחת לאפינו.

312

להלן המוטיב החוזר על עצמו בסרטיו של וואלט דיסני.

1

אנו יודעים שלמשל וואלט דיסני החל את דרכו בהכשרה האזוטרית אצל אחוות די-מולאיי לצעירים, על שם מנהיג הטמפלרים האחרון שנרדף והועלה על המוקד ביום שישי ה13 באוקטובר. לאחר שהתפרסם בעבודתו, דמותו המרכזית מיקי מאוס גם היא זכתה להוקרה מהמסדר.

אנו יודעים שהאחווה היית אחווה מאסונית המסונפת לבונים החופשיים. וכמו כן שבמאה ה18 לבונים החופשיים בעצמם היית אובססיה עם המסטריות של הטמפלרים, עד כדי אחוות כגון הSTRICT OBSERVENCE שממש הפיצו כי מקור המאסונים הוא בהכרח מסדר האבירים הטמפלרים. באותה תקופה למאסונים הטמפלרים גם כן היית התעניינות בסוד הנוצה האדומה, ואחת הדמויות הבולטות שאהבו להבליט את הקשר המאסוני-טמפלרי היה אלמוני אשר כונה בפי רבים "אביר הנוצה האדומה":

http://en.wikipedia.org/wiki/Scottish_Knights_Templar#cite_ref-10

2
אז הווה נצלול אל תוך הסימבוליקה האלכימאית.

(תמונה לקוחה מהסרט שילגיה, הראשון של דיסני)

3
אנו יודעים כי דיסני בעצמו המשיך דרכו באחווה האלכימאית AMORC אשר היית הסניף האמריקאי למסדר הבריטי הOTO (ראשי תיבות למסדר הטמפלרים מהמזרח). חניך קרוב למסדר, שהיה במסדר אח ("השחר הזהוב", ו"רוזיקרושנס של אנגליה"), ארתור אדוארד וואיט ידוע כאיש שיצר את הטארוט הנפוץ ביותר במערב בימינו. גם הוא השתמש בסמל הנוצה האדומה בקלפי הטארוט שפיתח.
4
הפרשנות על פני השטח היא שהאדום הוא סמל הרצון והתשוקה שבאדם (האש), וצבע זה על הנוצה מסמל את החיבור למקור העליון של הזוהר הנצחי, השמש. במצב של חיות הנוצה מוטה כלפיי מעלה, במצב של מוות (כפי שמופיע בקלף המוות) הנוצה מוטה כלפי מטה, ואינה מחוברת למקור.

*הערה1:יש האומרים שהשק של השוטה בקלף הטארוט, ליד הנוצה, הוא בצורת ראש נשר.

*הערה2: המסדרים שהוזכרו עד עתה התעסקו בין השאר באסטרולוגיה, טארוט, אלכימיה, מיסטריות של מסורות עבר (הודו, יוון, בבל, מצריים, וכו'), קבלה, ועוד.

אכן פינוקיו בשלב הנמוך והטמא ביותר אליו מגיע בסרט, שלב ממשי של מוות רוחני וכניעה לחומרי (הופך לחמור), הנוצה שלו מוטה כלפי מטה. שימו לב לכדור ה8 המקבל מיקוד רב באותה הסצנה (המועדון נראה בצורת כדור שמונה שחור). שחור ו8 מסמלים מוות, את כוכב שבתאי הידוע כמלאך המוות, אך גם זמן של תחיה מחדש ולכן נצחיות (8 סימן לנצחיות).
5
*חשבו על כך בהקשר של צו-8.
אנו יודעים שמקור האלכימיה על פי הרבה טקסטים חוזר אחורה לאל הרמס ולפרקטיקות שהתווה במצריים. על כן הסמלים המצריים מגלים לנו טפח, ויחד עם הקידוד הסימבולי ביהדות מגלה טפחיים. המקדש המרכזי של אחוות הרוזיקרושנס AMORC בה היה חבר וואלט דיסני נמצאת בסן חוזה. בטיול אחרון שעשיתי בסן פרנסיסקו החלטתי לבקר שם, יצא לי לדבר עם כמה מחניכי המקדש, עקב הידע שלי הם לא יכלו להבחין אם אני חבר או לא באגודה שלהם, ואישרו לי את מה שכבר נחשף פה באתר ממקורות אחרים שדיסני אכן היה חניך. אחד הדברים המענינים במקדש המרכזי הוא כמה שהערגה שלהם למצריים העתיקה כמקור המיטי של האגודה ושל הידע שלהם בולט, ונקודתית הפרעון אח'נטון שייסד אמונה באל אחד במצריים כאשר ביטל את כל הפולחנים לכל מיני אלילים ומיקד אותם באל השמש אטן מ1350 לפנה"ס.IMG_0072 IMG_0077 IMG_0096 IMG_0106 IMG_0107הקטע הבא לקוח מהספר:
A Comparison of Egyptian Symbols With Those of the Hebrews , של פרדריק פורטל. (לחצו להגדלה).

6
התזה של הספר היא כך שהיהודים אשר יצאו ממצריים רצו עד מאוד להרחיק עצמם מעבודת אלילים, והדבר בלט בדיבר הראשון של לא תעשה לך פסל ותמונה. כמו כן ידוע שמשה היה איש אצולה מצרית זמן רב עד שהחל דרכו כמנהיג היהודים, ועל כן התזה טוענת שהרבה מהסמלים במקום לקבל נופח ממשי ציורי שלא ידרדר את העם לעבודת אלילים, קודד לתוך המילים והאותיות בעברית.דוגמא מעניינת מאוד אנו רואים במילה נץ והסמל (הירוגליף) של אותה חיה במצריים. אותיות נץ יוצרים את השורש למילים נצח (ניצחון, ונצחיות, זוהר), נוצץ (זוהר), נוצה (ה' וח' ניתנים להחלפה, ואף דומות במראה, כמו כן הנץ מכוסה נוצות). הסמל המצרי אכן סימל דברים דומים, הוא סימל אלוהות, שמש (כי יכל להסתכל לתוכה ישירות, נוצץ-זוהר), ניצחון (נצח), ניצחון מוחץ בקרב (נצח), וגם דם (אדום).
על ההתעסקות העמוקה של AMORC בקבלה ואלכימיה אין מי יודע מה מה להרחיב, הדבר ידוע לכל, אם כי בכל זאת נראה להמחשה עבור המשך הפוסט שהיו חוברות זמינות לכל דיכפין לקחת מהדוכנים באיזור הביקורים במקדש בסן חוזה של האחווה באותם נושאים:
DSC03658 DSC03657
מעניין מאוד בהקשר של סמל הנץ המצרי, ספירת הנצח על עץ החיים הקבלי, שהיא תחתום לנו את "סוד הנוצה האדומה".7
נצח
סְפִירָה היא מושג יסודי בעולמה של הקבלה, המתאר רובד בהופעת האלוהות. ניתן להבין את הספירות כמסמלות כוחות שונים של האלוהות. האל המופשט והאין סופי מקושר לעולם הבריאה, המציאות שלנו דרך השתלשלות של אותם כוחות, מלמעלה (כתר) עד למטה (מלכותשכינה).
שם הספירה של נצח הינו מלשון "ניצחון", ניצוח, וזמן נצחי. בספירה זו השפע האלוקי מוכוון על מנת להעלות את המציאות ולקדם אותה אל האינסוף.בנפש האדם ספירה זו מקושרת ליכולת להציב מטרות גבוהות ולהשיגן תוך התגברות על קשיים, ליכולת הניהול וליכולת לשאוף למעלה. כמו כן גם להשפעה באופן אקטיבי על האחר.
אז עד הפעם הפעה.
That's All Folks!
526365_429161027154707_1341654318_n
V for Victory
(אכן היה דרוש הרבה להתגבר ולנצח במלחה"ע הII).

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *